Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:51:01 GMT

حرکت بسوی ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۶۶۲

حرکت بسوی ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در کردستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالعات ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در استان انجام و چند قطعه زمین هم برای آن مشخص شده است.

احمد خسروی اضافه کرد: سعی شده زمین مورد نظر مشترک بین سه شهر استان باشد، که در صورت تایید آن از سوی ادارات مربوطه هم چون منابع طبیعی، رسانه‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد این شهرک دیگر برای سرمایه‌گذاری طی ۱۰ الی ۲۰ سال آینده در این استان مشکل تامین زمین نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: برنامه‌های ارزشمند و تاثیرگذاری در حوزه شهرک‌های صنعتی در کردستان تهیه وتدوین شده که قرار است در سفر رئیس جمهور به استان جزئیات آن اعلام شود.

خسروی گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران - عراق و شهرک فناوری سنندج هم از دیگر برنامه‌هایی است که در سفر دکتر روحانی به اطلاع مردم استان رسانده می‌شود.

وی در ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی کردستان از لحاظ زیرساخت نسبت به دیگر شهرک‌های صنعتی موجود در کشور کمبودهایی دارد به همین دلیل بیشترین تمرکز خود را بر بهبود این مهم قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان انجام شده که به همت تمامی ارگان‌های ذیربط هم چون مرکز خدمات  سرمایه‌گذاری  این اقدام صورت گرفته است.

خسروی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بحث اعطای زمین و مشوق‌ها همواره با سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی همکاری می‌کند.

حدود ۷۰۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کردستان مستقر است که بیش از ۵۰۰ واحد از این تعداد فعال هستند و تا پایان سال هم بازگرداندن ۵۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید در دستور کار قرار گرفته است.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهرهر، احمد محمدی زاده دوشنبه‌شب در آئین آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰۰ واحد مسکونی در بوشهر که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد اظهار داشت: استان بوشهر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشگام است و اقدامات ارزشمندی در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.

وی افزود: شهر بوشهر با وجود محدودیت زمین، در سایه ظرفیت‌های جدید اضافه شده، در اجرای طرح‌های مسکن، رشد محسوسی داشته است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بوشهر با وجود کمبود زمین، اقدامات خوبی صورت گرفت و علاوه بر منطقه نیایش، در جوار محله‌های تنگک، نسبت به توسعه شهر بوشهر اقدام شد تا پاسخگوی رشد تساعدی جمعیت شهر بوشهر باشد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت از ساخت شهرک جدید در حاشیه مرکز شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به کمبود زمین مسکونی در مرکز استان، ساخت شهرک جدید در بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

محمدی زاده تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان انرژی اتمی آغاز شد که با حمایت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شاهد تسریع در عملیات اجرایی طرح خواهیم بود.

وی گفت: امروز با وجود همه تلاش‌های دشمنان و بویژه آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی برای ارائه جلوه ناکارآمدی از انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های روزافزون و چشمگیری در کشور در حال انجام است.

کد خبر 6085901

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود