Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@12:22:53 GMT

رشد ۲ هزار و ۳۰۰ برابری توان دفاعی کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۶۹۱

وزیر دفاع با بیان رشد ۲ هزار و ۳۰۰ برابری توان دفاعی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب گفت: انگیزه، اعتقاد و تلاش جهادی در کنار چالش‌ها و تنگنا‌های تحریم موجب شد توان دفاعی کشور رشد روز افزون پیدا کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر به جایگاه صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: از دو منظر کمی و کیفی می‌توان جایگاه صنایع دفاعی را در کشور ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از طریق آثار و پیامد‌های رشد صنایع دفاعی و دیگری از منظر مقایسه دو موقعیت قبل و بعد از انقلاب.
وی گفت: امروز که در شرایط تهدید و تحریم‌های جدی روبرو هستیم مرز‌ها از امنیت خوبی برخوردار هستند که این نشان از ارزیابی مثبت صنایع دفاعی کشور است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به ارزیابی‌های موسسات خارجی درباره قدرت نظامی کشور‌ها که با ۵۵ شاخص مختلف انجام می‌شود، افزود: بعضی از سایت‌های غربی رتبه و قدرت نظامی ایران را در سال ۲۰۱۸ که در بین ۱۳۶ کشور بررسی شد با ۷ مرتبه رشد، رتبه ۱۳ اعلام کرده اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ارزیابی ایمان، انگیزه و اعتقاد از توان موسسات ارزیاب خارجی خارج است گفت: ما مطمئن هستیم این رزیابی‌های کیفی، اثر بخشی تجهیزات نظامی را چند برابر می‌کند.

وی با بیان اینکه همین موسسات هزینه‌های نظامی ایران را در رتبه سی و سوم ارزیابی کردند تصریح کرد: این رتبه بیانگر این است که ما می‌توانیم با هزینه کم، امنیت خوبی را برای کشور و مردم مهیا کنیم. علت این کاهش هزینه‌ها نسبت به توان نظامی ناشی از این است که تجهیزات مورد نیاز را خودمان تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع به رشد کمی تولیدات تجهیزات نظامی در صنایع دفاع نیز پرداخت و گفت: در حال حاضر محصولات صنایع دفاعی از ۳۱ خانواده قبل از انقلاب به بیش از ۷۷۰ خانواده در بعد از انقلاب رسیده است که با وجود تحریم‌های مختلف رشد ۲ هزار و ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد که این عدد قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی تهدید و تحریم را فرصتی برای استقلال نظامی عنوان کرد و افزود: تحریم‌ها موجب شد ما در همه تنگنا‌ها به توانایی درونی خود تکیه کنیم. فضای کار و مدیریت جهادی در کنار تلاش و اخلاص از جمله نکات بارز خودکفایی در تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور است.

امیر سرتیپ حاتمی به زمان تولید محصولات نظامی از فکر تا محصول پرداخت و گفت: زمان ساخت تجهیزات مختلف بر اساس پیچیدگی‌ها و کوچک و بزرگی محصول، تفاوت دارد و هدف گذاری که در برنامه ۴ ساله صنایع دفاعی پیش بینی شده ۲ و نیم تا ۳ سال است.

وی از یک خزانه بزرگ فناوری گفت و تصریح کرد: علاوه بر داشتن نیروی انسانی نخبه و مجرب، بسیاری از فناوری‌های مختلف در بانک تجهیزات و فناوری ما وجود دارد. پیش از این به حدود ۷۰ درصد فناوری نظامی احتیاج داشتیم، اما الان به ۱۰ درصد فناوری پیشرفته نیاز داریم بنابر این برای ساخت تجهیزات دفاعی بر مبناء دانش روز به زمان کمتری نیاز داریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به آخرین دستاورد‌های نظامی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: بخشی از ساخته‌ها و ابتکارات تجهیزات دفاعی بنا بر ملاحظاتی گفته نشده است، اما در مرداد سال گذشته جنگنده بومی ایرانی و خط تولید "کوثر" با موتور ایرانی "اوج" رونمایی شد. همچنین در حوزه موشکی، موشک کروز "هویزه" با برد بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر، در حوزه دریایی، زیر دریایی نیمه سنگین "فاتح"، خودرو ارس ۲، رعد ۲ و سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" که بزودی رونمایی و به نیروی پدافند ارتش جمهوری تحویل داده می‌شود.

وی درباره سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" افزود: این سامانه پدافندی ایرانی با برد و ارتفاع بلند است که ایران را جزء ۴ کشور دارای چنین سامانه‌ای قرار می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سرتیپ حاتمی وزیر دفاع توان دفاعی صنایع دفاعی تجهیزات دفاعی سامانه پدافندی اردوگاه شهید باهنر هاشم یکه زارع محمد جواد لاریجانی لیگ نوزدهم علی اصغر مونسان علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده صبح چهارشنبه در همایش گرامی‌داشت روز ارتش که در مجموعه صدف بجنورد برگزار شد، گفت: بدون شک ولایت پذیری، اخلاص و تعهد انقلابی از عوامل اقتدار، صلابت و پیشرفت‌های روزافزون نیروهای مسلح کشور به شمار می‌رود و در این میان برادران ارتشی ما ثابت کردند که همواره و در همه احوال نسبت به آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معتقد و متعهد هستند و تا پای جان در دفاع از این مرز و بوم ایستادگی خواهند کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از تلاش‌های کلیه نیروهای مسلح کشور در راستای حفظ امنیت و حراست از کیان این مرز و بوم قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۸ سال دفاع مقدس بهترین میدان جهت تعریف توانمندی‌ها و در عین حال رشادت‌های ارتشیان جان بر کف ما بود که عاشقانه پا در میدان نبرد گذاشتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور عزیز ما به دست دشمن بیافتد.

حجت الاسلام براتی‌زاده ضمن مقایسه‌ی توانمندی‌ها، اقتدار و پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای مسلح در ابعاد مختلف دفاعی با دیگر حوزه‌ها، مهمترین عامل موفقیت در این بخش‌ها را حرکت این دلاوران در امتداد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ولایت پذیری و اطاعت کامل از ولایت مطلقه فقیه و رهبری بیان کرد.

کد خبر 6080759

دیگر خبرها

  • مقایسه توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل | تهران چه برتری نظامی نسبت به تل‌آویو دارد؟
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • رژه نیروی زمینی و تجهیزات دفاعی ارتش در کرمانشاه
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • چه تجهیزات دفاعی در مراسم روز ارتش به نمایش درآمد؟ + فیلم
  • برگزاری مراسم رژه در روز ارتش / تجهیزات دفاعی به نمایش در آمد
  • چه تجهیزات دفاعی در مراسم روز ارتش به نمایش درآمد؟
  • امروز هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد