Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا عسگری، سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان با اشاره به اهداف راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری، گفت: تکریم ارباب رجوع، سهولت انجام مکاتبات مابین قسمت‌های مختلف شهرداری، ارتباط با شبکه دولت و حذف کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان، جلوگیری از موازی کاری احتمالی در روند ارسال و دریافت نامه، قابلیت ارتباط نرم افزار با نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی و نیز ارتباط با سایر نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی به صورت الکترونیک و مکانیزه از اهداف طرح اتوماسیون الکترونیک اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سامانه جدید اتوماسیون اداری شهرداری همدان برای تحقق میز خدمت الکترونیک آماده بهره برداری است.

سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: تهیه طرح و استقرار سامانه اتوماسیون اداری شهرداری همدان یکی از چندین طرح در دست اقدام سازمان فناوری شهرداری همدان بود که فرآیند تهیه آن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده  در سال جاری جاری اجرایی شد.

عسگری ادامه داد: ایجاد میز خدمت الکترونیک و حذف فیزیکی کاغذ از مهمترین اهدافی بود که با استقرار این سامانه به آن دست خواهیم یافت.

او بیان کرد: تمامی مراجعان به شهرداری همدان بعد از ثبت نامه در تمامی دبیرخانه‌های مجموعه شهرداری همدان کد رهگیری دریافت خواهند کرد که از طریق اینترنت می‌توانند وضعیت درخواست یا نامه خود را در هر لحظه پیگیری کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان  گفت : قابلیت دریافت پست الکترونیکی (ایمیل) توسط  این سامانه ، شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از این طریق ارسال و مراحل گردش کار خود را پیگیری کنند.

عسگری افزود: با امکاناتی کاربری که در این سامانه تعبیه شده، همه استفاده کنندگان می‌توانند نامه‌های خود را به سهولت ایجاد و ارسال کنند و اقدامات بعدی آن شامل تصحیح، پاراف و یا هر اقدام دیگری به صورت الکترونیکی و بدون ایجاد کاغذ فیزیکی انجام خواهد شد.

او بیان کرد: امکان تغییر، جعل و یا هر گونه سوء استفاده احتمالی در مستندات فیزیکی فراهم است که با حذف کاغذ و انجام همه فرآیند مربوط به مکاتبات در فضای الکترونیکی این احتمالات حذف می‌شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: مصرف بالای کاغذ در رفت و برگشت‌هایی که در تصحیح و یا تایید نامه‌ها انجام می‌شد، موجب صرف هزینه در سازمان و در نگاه کلی موجب تضییع محیط زیست می‌شود.

عسگری تاکید کرد: کوتاه کردن فرآیند ایجاد و ارسال نامه ها، حذف کاغذ، رصد موقعیت نامه، ایجاد سطوح دسترسی گوناگون، امکان دسترسی از محیط داخلی و خارجی سازمان، امکان ثبت درخواست ها، نمای کاربر پسند، امکان ارتباط از طریق گوشی تلفن همراه و یکپارچه بودن از دیگر امکانات استقرار این سامانه است.

انتهای پیام/ب


حذف کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اتوماسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک

سید رضا مظهری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۱۲ شرکت دانش بنیان، سامانه نوبت دهی الکترونیک بیمارستان‌ها را راه اندازی کرده اند و همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: البته هنوز بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی هنوز به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت متصل نیستند.
مظهری با بیان اینکه همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند و در شهر‌های کوچک که شاید مراجعه چندانی وجود ندارد نیاز به این موضوع نبوده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه در بیمارستان‌های بزرگ همچون امام خمینی و شریعتی همه ظرفیت پذیرش بیمارستان به نوبت دهی الکترونیک اختصاص داده نشده است ادامه داد: در اینگونه بیمارستان‌ها به علت ارجاع بیماران از سایر بیمارستان‌ها و حتی نیاز به مراجعه حضوری نمی‌توان همه ظرفیت نوبت دهی را به صورت الکترونیک اختصاص داد.
مظهری با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مشکلات سامانه نوبت دهی الکترونیک برطرف شده است ادامه داد: ۱۰ درصد در خصصو ارتقای سامانه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: معاونت درمان باید بیمارستان‌ها را ملزم کند بر اساس ضوابط نوبت دهی الکترونیک را انجام دهند و برای جامعه نیر فرهنگ سازی شود تا بیشتر بر اساس سامانه nobat.behdasht.gov.ir وارد سامانه شده و نوبت خود را بر اساس بیمارستان مورد نظر و تخصص و تاریخ مورد نظر انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • چطور با تکه‌ای کاغذ بچه‌ها را سرگرم کنیم؟
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند