Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:36:21 GMT

جهش ۸۲درصدی ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۰۱۷

جهش ۸۲درصدی ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای مازندران

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در هفته کاری که گذشت فعالان بازار سرمایه در مازندران  ۵۳۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال سهام معامله کردند که پس از چندین هفته کاهش،نسبت به هفته گذشته رشد ۸۲ درصدی را تجربه کرد.

علاوه بر این سهامداران مازندران این هفته ۵۰ درصد بیشتر از هفته گذشته سهام معامله کردند و تعداد سهام معامله شده را به ۹۰ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۳۶ رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی  ارزش سهام معامله شده طی هفته جاری رشد ۸۲درصدی را تجربه کرد که ۷۱ درصد آن مربوط به فروش و تنها ۲۹ درصد مربوط به خرید بود.

 رشد معاملات در حالی اتفاق افتاد که معامله‌گران این هفته ترجیح دادند سهام بیشتری را بفروشند و از خرید سهام جدید تا حدی خودداری ورزیدند که عمده ان کسب سود، فضای ترس از نوسانی شدن بازار و نیز پایان ماه مردادماه و مساله تسویه اعتباریها بوده است.

همچنین این هفته خرید سهام شرکت مخابرات ایران برای دومین هفته متوالی بیشترین میزان تمایل فعالان بازار سرمایه مازندران را به خود اختصاص داد. سهام شرکتهای بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب بعد از مخابرات ایران بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند

این هفته شاخص قیمت رشد چهارهزار و ۷۳۶واحدی را تجربه کرد و در پله ۲۶۶ هزار ۱۲۷واحد متوقف شد و رکورد تاریخ بورس کشور را شکست. رشد مداوم بورس در ماههای اخیر به علت رکود در بازارهای دیگر چون سکه، ارز، مسکن و زمین بوده است. این بازارها پس از رشد تاریخی در سال گذشته و ماههای اول امسال به سقف خود نزدیک شدند و عملا دیگر خریداران توان سفته بازی در ان را ندارند.

به گفته کارشناسان، بورس به علت جذب هر اندازه از سرمایه از صدهزار تومان تا چند صد میلیارد تومان برای همه از دارا تا ندار فرصت سرمایه‌گذاری دارد و به خاطر اینکه براحتی سرمایه قابل تبدیل به نقدینگی است، جذابیت نیز دارد چراکه مثل بازارهای دیگر چون زمین و مسکن نیست که برای خرید پول فراوان نیاز است و زمان طولانی فروش و خواب سرمایه بسیار است. 

از سوی دیگر به خاطر تنوع فراوان حضور شرکت های مختلف صنعتی از فولاد تا معدن، از پتروشیمی تا پالایشگاه و انواع هلدینگ های سرمایه گذاری بورس می تواند سلایق مختلف مردم در سرمایه گذاری را جواب دهد.

کارشناسان معتقدند رونق بورس بدون شک در رونق اقتصاد کشور موثر است چراکه واحدهای صنعتی می توانند سرمایه های مورد نیاز خود را از بورس تامین کنند و کمتر به بانکها رجوع کنند و از سوی دیگر تاثیر ان بر افزایش تورم در کمترین میزان نسبت به بازارهای دیگر است.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی مازندران بورس اوراق بهادار بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ با افت ۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۹۷۷.۰۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۴۷,۳۸۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶,۸۳۴.۹۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۱۴,۷۲۵.۴۵۵ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746292

دیگر خبرها

  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد شاخص کل بورس
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس
  • صعود بورس از منطقه امن
  • نخستین معامله شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی انجام شد
  • گزارش روزانه بورس یکم اردیبهشت؛ رشد ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس