Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:10:27 GMT

جنوب کرمان رتبه نخست کشور در تولید حنا 

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۰۲۶

جنوب کرمان رتبه نخست کشور در تولید حنا 

منصور شریف، گفت: منطقه جنوب کرمان با تولید سالانه بیش از  ۲۸ هزارتن برگ سبز گیاه دارویی حنا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

« منصور شریف »، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: منطقه جنوب کرمان با تولید سالانه بیش از  ۲۸ هزارتن برگ سبز گیاه دارویی حنا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان داشت: مرحله دوم برداشت گیاه دارویی حنا از سطح زیر کشت ۴ هزار و ۶۷۲ هکتار از مزارع جنوب کرمان از اواخر تیر آغاز شده است.
وی، افزود: برداشت حنا در طول سال در طی سه مرحله اردیبهشت، تیر و مهر هر سال انجام می شود.
شریف، عنوان داشت: پیش بینی می شود در طی سه مرحله برداشت مجموعاً میزان ۲۸ هزار و ۳۲ تن برگ سبز گیاه دارویی حنا برداشت و به کارگاه های حناسابی داخل و خارج از استان ارسال شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، اظهار داشت: برداشت به صورت سنتی و یا با ماشین آلات کشاورزی انجام می شود.
 وی، ابراز داشت: حنای تولیدی، در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد .
شریف، در ادامه افزود: جنوب کرمان علی الخصوص رودبار جنوب و قلعه‌گنج یکی از قطب های برتر تولید گیاه دارویی حنا در کل کشور محسوب می شود. 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مشکلات اصلی حنا کاران را کمبود بذر اصلاح شده و عدم کارخانه‌های فرآوری در منطقه خواند و اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته این مشکل در سال آینده با همکاری بخش خصوصی، کارخانه حناسابی و فرآوری حنا در شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج راه اندازی که ارزش افزوده محصول و اشتغال جوانان را در پی دارد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم مساجد روز جهانی مسجد غدیر روزنامه مسجد روز جهانی مساجد سومین جشنواره طنین مسجد اردبیل تولید حنا حنا سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز