Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@15:28:46 GMT

ایاب و ذهاب دانش آموزان ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۰۹۱

ایاب و ذهاب دانش آموزان ساماندهی شود

به گزارش خبرگزای بسیج از یزد، امحمدعلی طالبی استاندار یزد چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان اشهار داشت: «با صراحت اعلام می‌کنم، قبل از هرگونه اتفاق ناگواری باید پیشگیری‌لازم به ویژه در مورد سرویس مدارس انجام شود و هرگونه کوتاهی قابل گذشت نیست لذا مدیران مدارس در انتخاب سرویس مدرسه توجه لازم را داشته باشند و نباید با موضوع منفعل و بدون حساسیت برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اگر استعلام نیاز است، دستگاه‌ها باید همکاری کنند و تا زمانی که اطمینان ۱۰۰ در صد به وضعیت سرویس مدارس صورت نگرفته نباید هیچ گونه همکاری صورت گیرد.
طالبی ادامه داد: باید این حساسیت در مدیران مدارس باشد که نسبت به اعتراض والدین حساس باشند، مسئولان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی آماده همکاری هستند تا شرایط خوبی برای رفت و آمد دانش آموزان فراهم شود.
استاندار یزد یادآورشد: با توجه به آمار‌های ارائه شده در مورد فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه هستیم، باید با پیگری و کمک خیران تا مهرماه بخشی از این مشکلات رفع شود.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: طبق بخشنامه هرگونه نظارت بر کار سرویس مدارس به نیروی انتظامی و تامین آن به عهده شهرداری‌ها و بخشداری‌ها گذاشته شد، متاسفانه در مناطق روستایی با مشکلات جدی در این ارتباط مواجه هستیم.
عباسعلی دانافر افزود: پروژه مهر و آماده‌سازی مدارس با جدیت در حال انجام است، اما با توجه به اینکه ۶۵ درصد دانش آموزان استان در ناحیه یک و ۲ شهر یزد تحصیل می‌کنند لذا دغدغه جدی در این ۲ منطقه است و در برخی موارد با بحران مواجه هستیم.
وی ادامه داد: از مهمترین دغدغه‌های ما بحث فضای آموزشی و تامین تجهیزات بویژه در ناحیه یک و ۲ شهر یزد است که علی رغم تلاش‌ها هنوز مشکل داریم.
همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد اظهار کرد: ۷۰ مدرسه در این ناحیه با مشکل مواجه است، پنج مدرسه با کسب اعتبار ملی کاملا تخریب شد، در این مناطق کمبود فضای آموزشی جدی است و مدارس نوبتی شده، اگر پروژه‌ها سریعتر تحویل نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.
زهره امیرچقماقی افزود: برخی مدارس جدیدالاحداث هنوز تحویل نشده است، در حالی که در مدرسه شهید محمدخانی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از ۵۳۰ دانش آموز ثبت‌نام شد و مدارس جدید انشعاب آب، برق و گاز ندارند.
وی ادامه داد: در برخی مدارس قدیمی مثل دبیرستان آقا با ریزش سنگ‌های نما مواجه هستیم و هیچ گونه بودجه‌ای برای بازسازی پیش بینی نشده است و در مجتمع مسکن جوانان واقع در بلوار استقلال ساختمان مدرسه هنوز آماده نشده و مجبور شدیم مدرسه هادی ۲ نوبته شود و هر چند مردم معترض هستند، ولی چاره‌ای نداریم.
همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد اظهار داشت: ۲ واحد آموزشی حاج محمد طیب و مرتاض تقریبا آماده است و بیش از ۲ ماه است انشعاب آن بلاتکلیف مانده این در حالی است از ۹۰۰ دانش آموز در این ۲ واحد آموزشی ثبت نام شد و با بهره‌برداری از هشت پروژه نیمه تمام بخشی از مشکلات مدارس و کمبود فضای آموزشی رفع خواهد شد.

اسماعیلی افزود: مدرسه غدیر دهنو نیز با کمبود کلاس درس مواجه است هرچند مقاومت کردیم تا مدارس دو نوبته نشود، چاره‌ای نداریم.

به گفته وی خانواده‌ها نسبت به نوبت بعد از ظهر مدرسه نظر مساعدی ندارند و تعطیلی مدرسه با با تاریکی هوا برخورد می‌کند آن‌ها برای رفت و آمد فرزندانشان مشکل دارند و عمدتا در این منطقه والدین شاغل هستند و فرزندانشان صبح‌ها در منزل تنها خواهند بود که می‌تواند معضلاتی داشته باشد لذا مدارس ۲ نوبته با اعتراض والدین همراه است، اما چاره‌ای نیست.
همچنین مدیرکل نوسازی مدارس یزد خاطرنشان کرد: امسال برای ۶۷ پروژه ۷۰ میلیارد تومان جذب شد که ۱۵ مدرسه تخریب و بازسازی شد و عمدتا بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کار دارد و تا پایان سال ۳۸ مدرسه با ۴۲ هزار متر مربع زیربنا تحویل آموزش و پرورش می‌شود امیدواریم تا ابتدای مهر ماه ۱۸ مدرسه تحویل شود.
محمدرضا عارفی افزود: در زمینه انشعاب آب و برق با مشکل جدی مواجه هستیم تقاضا داریم با دستور استاندار این اقدام عملی و هرچه زودتر مشکل ۱۸ واحد آموزشی رفع شود.
مدیرعامل خیرین مدرسه ساز استان هم گفت: شهر یزد به دلیل مهاجرت‌های بی رویه با کمبود شدید فضای آموزشی روبروست، امسال به دلیل مسائل اقتصادی بسیاری از والدین فرزندان خود را از مدارس غیرانتفاعی به دولتی منتقل کرده‌اند و ساختمان‌های فعلی نیز عمدتا فرسوده است.
محمدعلی خواجه رضایی، تاکید کرد: لذا با کمبود شدید فضای آموزشی بویژه در یزد مواجه هستیم که به مرز بحران رسیده است هرچند با حمایت خیران مدرسه ساز ۱۵ مدرسه تا ابتدای مهرماه آماده خواهد شد، ولی در زمینه انشعاب آب، گاز و برق با مشکل جدی مواجه هستیم که درخواست مساعدت از استاندار داریم.
فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این نشست بیان داشت: بحث ساماندهی وضعیت سرویس مدارس باید تا قبل از آنکه بحران یا مشکلی پیش آید به صورت جدی پیگری شود، در صورتی که با نصب برچسب یا علامت سرویس مدارس مشخص باشد نیروی انتظامی نظارت جدی خواهد داشت و در زمینه تعیین صلاحیت رانندگان و اخذ آزمایش‌های لازم تمام امکانات خود را به کار خواهیم گرفت چرا که جان دانش آموزان در دستان ماست.
سردار محمدرضا میرحیدری گفت: همچنین ۸۶ مدرسه در مناطق درون شهری و همین تعداد در مناطق بیرون شهر نیاز به نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی توسط شهرداری و راهداری دارد که باید اقدامات لازم صورت گیرد.
در پایان این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس تخریبی به آن دسته از مدارسی اطلاق می‌شود که قدمت بالایی داشته و جزو مدارس خطرآفرین دسته‌بندی می‌شوند که حدوداً ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان شناسایی شده که عمدتا باید تخریب و بازسازی شوند.

مهدی اسعد ششم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود حدودا ۱٠ هزار کلاس درس در ۱۸۰۰ فضای آموزشی استان، اظهار کرد: حدوداً ۱۰۰۰ کلاس درس در استان برای احداث و نوسازی مورد نیاز است که ۵۰۰ کلاس درس در قالب تخریب و بازسازی و ۵۰۰ کلاس درس دیگر نیازمند احداث است.

وی گفت: طرح بازنگری شناسنامه فنی فضاهای آموزشی در حال انجام است تا با این برنامه به عدد واقعی در زمینه سرانه فضای آموزشی استان دست یابیم.

وی بیان کرد: در مناطقی همچون منظریه که مسکن ملی احداث شده نیازمند احداث مدارس است که این کار بر عهده اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد، از طرفی در وضعیت فعلی تنها سه مدرسه در آن منطقه احداث شده در حالی که ۱۶ مدرسه مورد نیاز است.

معاون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس استان، تصریح کرد: حدوداً ۸۰۰۰ کلاس درس استانداردسازی شده که از این تعداد استانداردسازی حدود ۳۰۰۰ کلاس درس در طول سالیان اخیر انجام و استانداردسازی حدود ۲۰۰۰ کلاس درس  انجام نشده است که امسال در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

اسعد ادامه داد: البته در قالب طرح شهید عرب با مشارکت بخش حقیقی و حقوقی بناست استانداردسازی مدارس صورت گیرد که ۱۰۰ کلاس درس در قالب این طرح در نظر گرفته شده و در مجموع در سال ۱۴۰۳ باید استانداردسازی ۴۰۰ کلاس درس دیگر استانداردسازی سیستم گرمایشی آنها انجام شود.

وی در خصوص مدارس کانکسی در استان، بیان کرد: در قالب طرح شهید پناهی جمع‌آوری مدارس کانکسی با مشارکت بنیاد برکت و دولت در دستور کار قرار گرفت که حدوداً ۱۹ مدرسه در استان احصا شده که حدود ۱۰ مدرسه در حال احداث است و ۹ مدرسه دیگر به دلیل مشکلات تامین زمین اجرایی نشده است، همچنین مدارس تخریبی به آن دسته از مدارسی اطلاق می‌شود که قدمت بالایی داشته و جزو مدارس خطرآفرین دسته‌بندی می‌شوند که حدوداً ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان تشخیص داده شده که باید تخریب و بازسازی شوند.

معاون اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: نیازمندی جدید آموزش و پرورش حدود ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس است که باید در منظریه، شهرهای لردگان، آلونی، بروجن و فارسان احداث شوند.

وی به اعتبارات مصوب سفر اشاره کرد و افزود: در دور اول سفر حدود ۲۶۰ میلیارد تومان مصوبه وجود داشت که ۱۵۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس، ۶۰ میلیارد تومان توسعه فضاهای کمک آموزشی، ۲۵ میلیارد تومان برای کمک به مدارس نیمه تمام خیرین و ۲۵ میلیارد تومان به منظور سند توسعه شهرستان کوهرنگ و احداث، توسعه و تجهیز مدارس مصوب شد که در مجموع حدود ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است، در دور دوم سفر نیز ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

اسعد بیان کرد: این اداره‌کل دارای ۱۰۰ پروژه نیمه تمام بوده که ۸۲ پروژه خیری و مابقی پروژه‌های نیمه تمام دولتی هستند که از کمک خیرین برای تکمیل آنها کمک گرفته می‌شود.

در ادامه محمد صفرزاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد پروژه‌های خیری ۸۲ پروژه شامل ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با مجموعا ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضاها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهادهای دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، تصریح کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

به گفته وی، در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد،  بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

در ادامه علی‌مردان مردانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مجمع خیرین استان فعالیت حدوداً ۲۵ ساله دارد که به طور رسمی از سال ۹۵ مجوز فعالیت را دریافت کرده است، وظیفه اصلی مجمع توسعه و ترویج فرهنگ خیری است، البته جذب کمک‌های افراد نیک اندیش و خیر در خصوص مدرسه سازی، تجهیز مدارس و کمک به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر وظایف این مجمع است.

وی با اشاره به وجود ۸۲ طرح خیری نیمه تمام فعال در استان، گفت:۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های خیری مورد نیاز بوده که امید است بخشی از این اعتبار در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، تامین شود.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟