Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@21:01:29 GMT

ظریف در نروژ: انگلیسی ها پول ما را خورده اند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۲۰۰

به گزارش صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه کشورمان در جمع ایرانیان در نروژ گفت: انگلیسی ها هنوز نه تنها تانک چیفتن را به ما ندادند بلکه پول ما را خورده اند. آقای محمد جواد ظریف در ادامه سخنان خود در جمع ایرانیان مقیم نروژ بزرگترین چالش امروز کشور را اختلافات داخلی دانست و تصریح کرد: چالش آمریکا مهم نیست، اختلاف داخلی هم نعمت است اما چالش اصلی آنجاست که؛ اختلافات را به دعوا، کشمکش و فرصت سوزی تبدیل می کنیم و برای اینکه طرف مقابل موفق نباشد، کل کشور را ناموفق می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وظیفه هر کس در ایران این است که به اندازه خودش از بروز اختلافات جلوگیری کند، همه ما باید به خاطر ایران از آبروی خود بگذریم.
وی ادامه داد: خیلی ها به من ایراد می‌گیرند که چرا جواب توهین ها و دروغ هایی که به سیاست خارجی نسبت می دهند را نمی دهم و پاسخ من یک کلمه است؛ وظیفه من دفاع از جواد ظریف و یا وزارت امور خارجه نیست بلکه وظیفه من دفاع از جمهوری اسلامی است و نباید از خودمان دفاع کنیم اما نباید کاری کنیم که جواد ظریف به خطری برای جمهوری اسلامی تبدیل شود.
آقای ظریف با تاکید بر شناسایی اولویت های کشور، گفت: اگر بپذیریم که اکنون اولویت ما؛ دفاع از کشور کشورمان است آن وقت جنسی را که با دلار ۳۰۰۰ تومانی خریدیم با نرخ دلار ۱۵ هزار تومانی نمی‌فروشیم.
وی افزود: باید همه ما به این نتیجه برسیم که در یک کشتی نشسته ایم و اگر این کشتی سوراخ شود همگی با هم نابود می شویم.
وی با قدردانی از شهدا و خانواده ایثارگران، تصریح کرد: برخی می گویند که شما نمی خواهید این قضیه شهدا را رها کنید؟! چه چیزی را رها کنیم؟ ما سربلندی و آزادی و همه چیزمان را مدیون شهدا هستیم و این فرهنگ ما را نگه داشته است.
وی ادامه داد: اگر ما به مردم بدهکاریم، مردم نیز به گروهی که همه چیزشان را برای این کشور گذاشته اند، بدهکارند لذا برای حفظ کشور باید کسانی باشیم که الان روی تخت بیمارستان خوابیده اند و قطع نخاعی و موجی هستند و یا هزار جور مشکل دارند و خانواده شهید اند؛ آنها باید احساس کنند که در برابر آنچه که برای این مملکت فدا کرده‌اند، قدردان هستیم.
آقای ظریف گفت: من از خانواده شهدا نیستم و در فامیل درجه یک مان نیز شهید نداریم ولی احساس می کنم؛ وامدار و بدهکار شهدا هستم.
آقای ظریف همچنین در خصوص همکاری های اقتصادی گفت: کشورهای اروپایی فعلاً با این اینستکس به عنوان حرکتی مجزا برخورد می کنند و یعنی هنوز کشورهایی از شرکت هایی که می خواهند با ایران ارتباط برقرار کنند اما باید از اوفک، وزارت خزانه داری آمریکا اجازه بگیرند که ایرادی مبنایی دارد و آن اینکه؛ حرکتی شروع شده که در نهایت خود اروپایی ها را خواهد بلعید.
وی افزود: به ما می گویند دوره ترامپ ۴ و یا ۶ سال است و دولت دیگری خواهد آمد و شرایط درست می شود اما اینطور نیست؛ اگر امروز به آمریکا بنگرید به دوران ریگان شبیه است.
وی ادامه داد: اشتباه اروپایی ها این است؛ ترامپیسم برهه کوتاهی از تاریخ آمریکا نیست بلکه می تواند روندی جدید در آمریکا باشد، به سوئدی‌ها گفتم که اگر فردا آمریکایی‌ها به شما گفتند که با چین رابطه نداشته باشید چه کار خواهید کرد؟ آمریکایی‌ها این را خواهند گفت.
وی با اشاره به سخنرانی پمپئو در اجلاس ناتو در بروکسل گفت: وزیر خارجه آمریکا گفته است که ما با سه قدرت بزرگ مواجهیم؛ ایران، چین و روسیه، البته نمی‌گویم ایران قدرت بزرگی در مقیاس چین و روسیه است اما آمریکا ما را در کنار آنها گذاشته است و این یعنی سیاستی با آنها از یک جنس است.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: چینی ها این واقعیت را فهمیده اند که آنچه که امروز بر سر ایران می آید در آینده در انتظار آنهاست لذا اروپایی‌ها هم باید این را بفهمند اما این درک هنوز ایجاد نشده است.
وی گفت: ایراد اصلی اینستکس این نیست که کار ضعیفی است بلکه ایراد اصلی این است که درست است که دارند تلاش می‌کنند که هژمونی آمریکا را دور بزنند اما می خواهند از آمریکا برای دور زدن این هژمونی اجازه بگیرند! معلوم است که اجازه نمی دهد.
وی ادامه داد: اروپا اکنون بزرگترین اقتصاد دنیاست که قطعا می‌تواند در کنار چین و ژاپن مقاومت کند، ما نمی گوییم که با آمریکا دعوا کنند ما می گوییم مقدرات خود را در اختیار اوفک نگذارید؛ اروپایی ها پشت دکان اوفک می ایستند تا اجازه بگیرند.
وی افزود: آمریکا از دلار استفاده افراطی می کند و استفاده افراطی از هر قدرتی به غیر از علم به کاهش آن قدرت می‌انجامد، اکنون روسیه و چین در حال استفاده از ارز ملی خودشان هستند و ۳۵ درصد از معاملات ما با ترکیه نیز با ارز ملی بود؛ در سفر قبلی به آمریکای لاتین با همه این کشورها قرار گذاشتیم که در برابر چیزهایی که آنها نیاز دارند چون نانوتکنولوژی ما گوشت بگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه روش های دور زدن تحریم پرفساد است اما روش هایی هست که بتوان کار کرد، شدنی است به شرطی که در داخل انقدر به ما فشار نیاورند.
آقای ظریف خاطر نشان کرد: یعنی ما در حال جنگ در دو داهل و خارج هستیم اما باید درک کنیم که ما وارد چه دعوا و نبردی وارد شده ایم و این نبرد امروز سرنوشت ساز است.
وی در پاسخ به سوال یکی از ایرانیان کرد زبان مقیم نروژ مبنی بر اینکه شنیده هایی درباره مذاکرات مقامات جمهوری اسلامی با نمایندگان کردها منتشر شده است نیز گفت: برای من افتخار بزرگی است که در دوران مسئولیتم اولین سفیر کرد زبان به عنوان سفیر ایران در ویتنام منصوب شد و همچنین اولین سفیر زن بلوچ را در سفارت برونئی منصوب کردم.
وی افزود: من با شما موافقم که در غرب و شرق کشور کاستی های جدی وجود دارد اما سیاست امروز ما در این دولت توجه به این مناطق است.
آقای ظریف ادامه داد: همیشه کردهای عراق، ترکیه و سوریه ایران را به عنوان دوست خود دیده اند و ما را هم نژاد و هم فرهنگ خود می دانند و احساس قرابت بیشتری با ما دارند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفره ما برای مذاکره با همه باز است؛ البته نه با کسانی که اول مذاکره می کنند بعد زیر مذاکره می زنند اما دستمان برای گفتگو و همکاری با دوستانمان باز است و کردها از دوستان خودمان هستند.
وی افزود: آن دسته از کردهایی که به دنبال سلاح و حرکت های مسلحانه اند، باید بدانند که این حرکت ها در ایران پاسخی نمی دهد و به خارجی ها و کسانی که خوبی ایران، کردستان و مردم را نمی خواهند، کمک می کند.
آقای ظریف تصریح کرد: وقتی داعش به آنها حمله کرد هیچ کس به کمک کرد های عراقی نیامد، آقای بارزانی خودش به من گفت که ما زنگ زدیم ترک ها و آمریکایی ها نیامده اند اما به قاسم سلیمانی زنگ زدیم و او ظرف چند ساعت اینجا بود و چند ساعت پس از ورود خودش دو هواپیما سلاح برای ما آورد تا ما بتوانیم در برابر داعش مقاومت کنیم؛ اینها واقعیت این است که ما با عمل مان نشان داده ایم.
وی افزود: برای ما در مبارزه با تروریسم شیعه سنی و عرب و کرد و فارس و غیره فرقی ندارند؛ ما به همه کمک کردیم گر چه برخی می گویند که ایران به دنبال هلال شیعی است و به همین دلیل به سوریه کمک کرده است اما ما به دنبال مبارزه با خطری بودیم که کل منطقه را تهدید می کرد، آیا آقای بارزانی شیعه است ؟
وی ادامه داد: وقتی عربستان قطر را تحربم کرد ما راه های مان را برای یکی از وهابی ترین کشورهای یعنی قطر باز کرده‌ایم چراکه نباید در منطقه ما زورگویی و کشورگشایی حاکم شود.
آقای ظریف خاطر نشان کرد: این سیاست ماست لذا در مواجهه با کردها نیز همین سیاست و وجود دارد؛ امیدوارم که گفتگو با همه دوستان به نتیجه برسد و به آینده‌ی بهتری منجر بشود.
وی در ادامه گفت: کشوری با ۸۲ میلیون جمعیت چهل سال است که فشار را فشار و تحریم را تحمل کرده است و هیچ وقت، هیچ قدرت خارجی از این کشور حمایت نکرده است؛ امروز پهپاد آمریکایی نمی تواند نزدیک خاک ایران شود اما همسایه ای داریم که سلاح هسته ای دارد اما پهپادهای آمریکایی به راحتی داخل قلمرو این کشور رفت و آمد می‌کنند.
وی با اشاره به تلاش عربستان و امارات برای افزایش خرید تسلیحات نظامی از امریکا، گفت: وقتی به غربی ها می گوییم چرا راجع به سلاح دیگران صحبت نمی‌کنید میگویند؛ به خاطر اینکه آنها حتی نمی توانند از این سلاح هااستفاده کنند اما شما سلاح را خودتان می سازید؛ این یک سختی شیرین است.
آقای ظریف افزود: یکی از نمایندگان مجلس سوئد امروز گفت که شما مردم خود را سرکوب میکنید، من به او گفتم که حتما بیشتر از شما خواهان بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور مان هستیم، چراکه معتقدیم؛ اگر مردم ما نباشند، ما نیز نخواهیم بود.
وی تاکید کرد: رعایت حقوق مردم برای ما یک الزام حقوقی و یا اخلاقی نیست بلکه رعایت حقوق مردمی است که همه چیزمان از آن هاست و برای ما یک ضرورت امنیت ملی است؛ شما که می گوید مردم مان را سرکوب می کنیم پس چطور زندگی می کنیم؟ چطور است که هشت سال در جنگ همه شما به صدام حسین کمک کردید اما مردم او را از توی سوراخ درآوردند و اعدام کردند ولی ما هنوز سرپا هستیم؟ آیا این با سرکوب فراهم می شود؟
وی افزود: شما چهل سال است که ما را تحریم کرده اید اما مردم ما حضور دارند و سختی‌ها را تحمل می کنند و هنوز ۷۳ درصد مردم برای انتخابات به پای صندوق رای می آیند، اگر مردم احساس کنند که این کشور به حکومت از خودشان نیست چنین نمی کنند.
وی ادامه داد: درست است که ما کاستی، کمبود و اشتباه داریم و ممکنه در جاهایی زیاده روی و تندروی داشته باشیم، حتماً نیز داریم اما مردم می دانند که اگر اشتباه و کمبود و تندروی وجود دارد؛ داخل خودشان است و از بیرون نیست.
وی گفت: قدرت ما از مردم ما نشأت می گیرد لذا وظیفه ما این است که باری را از روی دوش مردم برداریم چرا که ما سر سفره مردم نشسته ایم؛ مذاکره با شش قدرت دنیا به خاطر این نیست که ما نابغه هستیم و یا کار عجیبی انجام می دهیم بلکه وقتی پشت میز می شینیم، احساس می کنیم که ۸۲ میلیون ایرانی پشت ما هستند و برای آنها کار می‌کنیم.
وی افزود: درصد کوچکی از ایرانیان خارج از کشور وابسته اند اما بقیه ایرانیان دلشان برای این کشور می تپد آنهایی که وابسته اند وقتی هم ایران بودند به صدام پیوستند و علیه مردم ایران جنگیدند اما جرات نمی کنند پای خود را در عراق بگذارند چون مردم از آنها متنفر هستند.
وی ادامه داد:حق مردم خیلی بیشتر از این هاست و خیلی بیشتر از این‌ها باید برای آن ها تلاش کنیم اما این واقعیت را نباید فراموش کنیم که در نهایت با همه کاستی ها و ضعف ها کشور مال همین مردم است و آنها هستند که برای ما تعیین تکلیف می کنند نه ما.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز اگر مردم سیاست‌های ما را نپسندند، آن را انتخاب نمی کنند و در دور بعد دولت دیگری را انتخاب می‌کنند تفاوت دولت ها در ایران واقعی و نه صوری است. مردم نقطه قدرت ما هستن که ما انتخاب می کنند و این یعنی اینکه آنها صاحب اختیار ما هستند.
وی با بیان اینکه « مردم ولی و قیم نمی خواهند » ، گفت: مردم ما مردمی فرهیخته، بزرگوار و سربلند هستند و بچه نیستند، خودشان تصمیم می گیرند تا حالا هم خودشان تصمیم گرفتند و بسیار هم خوب کار را پیش می‌برند و در آینده هم این کار را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: حاکمیت وابسته به مردم است، اجازه ندهیم با تبلیغات و هیاهو چهره دیگری از ایران بسازند و واقعیت ایران را قلب کنند.
آقای ظریف گفت: آقای ترامپ به دانمارک که کشوری بزرگ، مهم و پیشرفته است می‌گوید به خاطر اینکه بخشی از سرزمینتان را به من نفروخته اید سفرم را کنسل می کنم! آیا شنیده اید کسی در مورد ایران این چنین بگوید؟
وی تاکید کرد: اگر کسی ذره ای در صحبت با نمایندگان ایران از حد ادب خارج شود من بدون تردید از آن جلسه بلند میشوم.
وی ادامه داد: من متاسفم که برخی می گویند ایران خلیج فارس را به چینی‌ها واگذار کرده است؛ اصلاً مگر چنین چیزی در ایران می گنجد و برای یک ایرانی ممکن است؟ ما نباید اجازه بدهیم که قبح چنین حرف های خلافی ریخته شود.
وی افزود: آن کشتی را خود ایرانی‌ها برای ماهیگیری اجاره کردند و با شراکت یکدیگر در آنجا ماهیگیری می کنند و یا اینکه یک ایرانی بدون آن که کنوانسیون خزر را بخواند بگوید که دریای خزر را واگذار کرده اید.
وزیر خارجه کشورمان خاطرا نشان کرد: ما بعضی اوقات به خاطر دعواهای سیاسی نمی فهمیم که در یک کشتی نشسته ایم.
وی یادآور شد: حواسمان باشد آنهایی که پول میدهند که علیه ایران تبلیغ شود، نامه این طرف و آن طرف صادر می کنند و پول می دهند تا ملت در ورشو علیه مردم ایران صحبت کنند، جلسه میگذارند که ملت بروند به بحرین و چین صحبت کند به خاطر این است که بعد از چهل سال ایستادگی مردم، دیگر ایران کنونی برای آنها قابل تحمل نیست.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های کنونی جامعه کشورمان گفت: باید به همه پیشرفت های علمی و فناوری و نظامی ایران در این سال ها نگاه کنیم؛ آن وقت می فهمیم که چرا یک مقام جوان کشور عرب می گوید ایران زیادی بزرگ است.
آقای ظریف تصریح کرد: برای رژیم صهیونیستی هم ایران زیادی بزرگ است، این رژیم کاری ندارد که چه کسی در ایران حکومت می کند اما امروز می داند شرایط ایران به شکلی شده است که دیگر ایران صرف نظر از آنکه چه کسی حکومت می کند؛ وابسته نمی شود.
وی گفت: آنچه که ما را بزرگ کرده این است که ما به مردم خودمان تکیه می کنیم؛ این بزرگی را ارزان نفروشید و به خاطر مقداری مشکل این بزرگی را از دست ندهید، هیچ پیشرفتی بدون سختی به دست می آید اما نباید پشت مقاومت مردم پنهان شویم و بگوییم مردم مقاومت می کنند پس ما چه کاره ایم.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: به خاطر این مردم نمی‌گویم برخی مشکلات را فراموش کنیم ولی عبور کنیم و اجازه دهیم کار در این مرحله حساس پیش رود، یقیین بدانید که مشکلات نیز رفع می شود.
وی با اشاره به فسادآوری تحریم ها، گفت: اگر می بینید این روز ها خیلی از فساد صحبت می شود به خاطر این است که تحریم ذاتاً فسادآور است، مخالفت خیلی از کسانی که با برجام مخالف بودند برای این بود که احساس می‌کردند داکانشان کساد می شود.
آقای ظریف تاکید کرد: کشتی ما را توقیف می کنند و می گویند چرا در این کشتی پول نقد بوده است؟ اگر نبود چه طور هزینه غذایش را میداد؟ شما مگر اجازه می دهید ما از پول نقد و کارت اعتباری استفاده کنیم؟
وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاست های دو گانه غرب و آمریکا، گفت: یک منطق دورانی ساخته اند و می‌گویند چرا موشک درست کرده اید؟ آیا شما به ما سلاح داده اید که ما موشک نسازیم؟ می گویند چرا غنی سازی کردید؟ آیا شما برای راکتور تهران سوخت به ما فروختید تا مجبور نشویم غنی سازی کنیم؟
وی افزود: اگر ما اطمینان داشتیم که شما مثل کره جنوبی و بقیه به ما سوخت می فروختید مگر بیمار بودیم که خودمان اینقدر هزینه کنیم تا سوخت بسازیم؛ برای ما ضرب و تقسیم می کنند که خرید سوخت هسته ای ارزان تر از ساخت آن است؛ برای کسی که به آن بفروشند نه برای کسی که به او نمی فروشند.
وی ادامه داد: می گویند خرید اف ۳۵ راحت‌تر از تولید آن است اما آیا کسی به ما فروخت و ما نخریدیم؟ پس چرا در این منطق دورانی گیر می کنید و می گویید چرا موشک می سازید؟ به خاطر اینکه باید از خودمان دفاع کنیم .
آقای ظریف گفت: انگلیسی ها هنوز نه تنها تانک چیفتن را به ما ندادند بلکه پولش را هم نداده‌اند؛ پول ما را خورده اید.
وی افزود: انگلیسی ها دادگاه خودشان حکم داده که این پول را باید بدهید اما هر روز یک بهانه می سازند که پول مردم ایران را ندهند بعد می گویند چرا شما سلاح می سازید.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دریافت یک میلیارد و ۷۰۰ دلار از اموال بلوکه شده ایران از سوی امریکا در سال ۹۵، گفت: این مبلغ پیش پرداختی بود که زمان شاه برای خرید سلاح به آمریکا پرداخت شده بود اما سلاحش را به ما نداده بودند علی رغم آن که ما جنگ داشتیم.
وی ادامه داد: هنوز بعد از چهل سال قطعات هواپیما، تانک، هلیکوپتر کامل در انباری در آمریکا داریم و اجاره اش را هم می دهیم در حالی که برای تعمیر به آمریکایی ها داده بودیم اما اجازه نمی دهد این اموال را به ایران بیاوریم.
طرح دعوای B1 بین ایران و آمریکا در دادگاه لاهه درباره این است که البته بخش اول آن را با آن یک میلیارد و ۷۰۰ دلار حل کردیم اما قسمت دوم آن هنوز حل و فصل نشده است.
آقای ظریف گفت: شما می گویید که چرا ما سلاح و موشک می سازیم و چرا به FATF نمی پیوندیم؟ آیا شما بانکی را گذاشتید که با ما کار کند؟
وی افزود: من طرفدار تصویب و پیوستن به FATF هستم و هزینه اش را هم داده ام اما به آمریکایی ها می گویم؛ آیا شما راهی برای ما گذاشته اید؟ ما اکنون مجبوریم برای هر معامله ای و هر دلاری که از جیب خارج می‌کنیم بیش از ۱۵ درصد هزینه دهیم که به جیب دلالان می رود و پول سالمی نیست، فساد می آورد و برای سیستم شفافیت کشور مشکل آفرین است.
وی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: چه کسی مسئول است؟ مگر ما برجام را نقض کردیم ؟ ما که با آمریکا ساعت ها مذاکره کردیم و نشان دادیم که همان قدر که اهل مقاومت هستیم اهل مذاکره نیز هستیم اما قلدری کردند و از برجام کنار کشیدند و اکنون می گویند چرا سیستم مالی شما شفاف نیست.
آقای ظریف افزود: بخاطر اینکه تحریم و یا همان تروریسم اقتصادی خود مادر همه فسادها است.
وی خاطرنشان کرد: ما نباید واقعیت کشور خود را فراموش کنیم؛ دعوا و اختلاف نظر خوب است اما باید یاد بگیریم که با یکدیگر چگونه تعامل کنیم؛ این مردم را از دست ندهیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچستریونایتد مقابل شفیلدیونایتد به برتری 4-2 دست یافت. شفیلدیونایتد با این شکست، یک گام دیگر به سقوط به چمپیونشیپ نزدیک تر شد.

به نقل از اوپتا؛ شفیلدیونایتد در 34 بازی فصل جاری لیگ برتر، 92 گل دریافت کرده است. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول 38 تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی در فصل 2007/08 با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود. سوئیندون تاون در فصل 1993/94 یعنی فصلی که لیگ برتر با 22 تیم برگزار می شد، 100 گل دریافت کرد. شفیلدیونایتد در فاصله 4 هفته تا پایان رقابت ها احتمالا از مرز +100 گل خورده نیز عبور خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم