Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:20:36 GMT

فعالیت ۶۱ انبار ضایعاتی بدون مجوز در بجنورد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۲۲۳

فعالیت ۶۱ انبار ضایعاتی بدون مجوز در بجنورد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبارها در این خصوص منجر به تشکیل پرونده هایی در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شده است اما این انبارها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. 

روح الله عظیمی گفت: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی، باید اجرائیات شهرداری همراه شود و البته در کمیسیون مربوط، حدود ۴۰ رای صادر شده اما تاکنون منجر به تخلیه انبارها نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه الزام قانون مبنی بر کنترل مشاغل آلاینده وجود دارد، پیشنهاد می شود نسبت به وضع عوارض قانونی با توجه به موقعیت انبارها نسبت به بخش مرکزی به صورت پلکانی اقدام شود تا هزینه های مذکور نسبت به سود حاصله از سوداگری، افزایش یافته و منجر به خروج آنها از بافت های مرکزی شهر شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی گفت: رفع خلاء ناشی از پلمب انبارهای ضایعاتی در سطح شهر، نیازمند افزایش تعداد کانکس های جمع آوری ضایعات است و تاکنون تنها ۲ دستگاه کانکس جمع آوری ضایعات در سطح شهر جانمایی و فعال شده است. 

وی افزود: پسماندها یکی از عواملی است که موجب آلودگی محیط زیست شده و مدیریت صحیح و بهداشتی آن نقش مهمی در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه دارد و زیان های ناشی از عدم مدیریت بهداشتی زباله، متوجه سلامت انسان و دیگر موجودات زنده است.

عظیمی با بیان اینکه ترکیب تولید پسماند در ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است، اظهار داشت: در ایران حدود ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، تر و ۳۰ درصد خشک است اما در اروپا ۳۰ درصد پسماندها تر و ۷۰ درصد خشک است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این نسبت در استان خراسان شمالی ۸۰ درصد پسماند تر به ۲۰ درصد خشک است، گفت: در حال حاضر مدیریت پسماند شهری، از مسائل اصلی شهرداری ها است و هزینه قابل توجهی را بر مدیریت شهری تحمیل می کند. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسماند مدیریت پسماند خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد