Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@01:15:20 GMT

آلمان: با روسیه درباره ضرورت حفظ برجام توافق داریم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۲۴۳

آلمان: با روسیه درباره ضرورت حفظ برجام توافق داریم

وزیر خارجه آلمان که به مسکو سفر کرده چهارشنبه گفت با روسیه درباره اینکه حفظ برجام منفعت مشترک همه طرف‌ها است اتفاق نظر دارد.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان که به مسکو سفر کرده چهارشنبه گفت برلین با روسیه در خصوص ضرورت حفظ برجام اتفاق نظر دارد. 

بیشتر بخوانید: انگلیس: راه حلی به جز برجام وجود ندارد پیام ضربه پهپادی انصارالله به امارات/ درس‌های «گریس1» به برجام

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان به نقل از هایکو ماس نوشت: «در خصوص ایران، ما توافق داریم که حفظ برجام منفعت مشترک همه طرف‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام ما به ایران این است که تنش‌زدایی در تنگه هرمز ضروری است.»

ساعاتی قبل‌تر، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه هم گفت کشورش با طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای حفظ این توافق همکاری خواهد کرد. 

لاوروف گفت: «ما با سایر طرف‌ها در توافق هسته‌ای ایران همکاری خواهیم کرد تا از فروپاشی این توافق جلوگیری کرده و امنیت را در منطقه حفظ کنیم.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از ۱۶ تیرماه  یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. تهران گفته در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد نشود گام سوم را اجرایی خواهد کرد. 

دولت‌های اروپایی علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی در برابر فشارهای آمریکا در عمل با سیاست‌های این کشور علیه ایران همسو هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی آلمان برجام ایران آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند

به گزارش همشهری آنلاین «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه و پس از دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: «نباید یک حمله زمینی تمام عیار در رفح رخ دهد. مردم نمی‌توانند به یکباره خودشان را ناپدید کنند».

به نقل خبرگزاری آلمان، بر اساس تخمین ها ۱.۵ میلیون نفر از ۲.۲ میلیون سکنه نوار غزه اکنون در چادرهایی در رفح هستند.

بربوک همچنین با «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگران فلسطین نیز در رام‌الله دیدار کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «ارسال کمک‌های هوایی و دریایی تنها می تواند سهم کوچکی در وضعیت وخیم غزه داشته باشد. آنچه ما نیاز داریم باز کردن مسیر زمینی است. اسرائیل مسئولیت تضمین دسترسی غذا و آب و همچنین مسیرهای فرار امن برای فلسطینی‌هاست».

بربوک همچنین گفت رژیم صهیونیستی تمایز کافی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست.

به گفته دیپلمات آلمانی، «این عدم تمایز دقیق و همچنین اوضاع وخیم و وحشتناک بشری باعث ایجاد نگرانی بیشتر در نوار غزه می‌شود و اسرای اسرائیلی تا زمانیکه کودکان در غزه از قحطی می‌میرند، آزاد نخواهند شد».

وزیر خارجه آلمان افزود: «ساخت و ساز مستمر شهرک‌های جدید اسرائیل در کرانه باختری همواره شکاف‌های جدید و در نتیجه خطرات امنیتی را باز می‌کند. این به معنای واقعی کلمه مانع راه حل ۲ دولتی و صلح است».

کد خبر 840855 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل آلمان

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • توافق بایرن و توخل برای فسخ قرارداد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟