Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:47:14 GMT

طرح های میراث فرهنگی در شیروان سرعت می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۲۶۵

طرح های میراث فرهنگی در شیروان سرعت می گیرد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: امسال ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای طرح‌های شهرستان مصوب شده که با هزینه آن گام موثری در این حوزه برداشته خواهد شد.

فرنوش راهدار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان گفت: سال گذشته، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان مصوب شد که از این میزان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان افزود: بسیاری از آثار تاریخی شهرستان قدمت بالایی دارد و از سویی با توجه به قرار گرفتن این دیار در مسیر جاده آسیایی و ورود مسافران و گردشگران در فصول مختلف سال، نیازمند بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی و به تبع آن اعتبارات زیاد است.

 

راهدار بیان کرد: به علت تخصیص کم اعتبارات در سال گذشته بسیاری از اقدامات حوزه گردشگری و ساخت و سازها با کُندی انجام شد که انتظار می رود به این بخش که در شهرستان بسیار حائز اهمیت است نگاه ویژه صورت گیرد و با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد تحول جدیدی در این حوزه باشیم.

 

وی بیان کرد: روستاهای هدف گردشگری در سه ماهه نخست سال جاری مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفت که پنج گردشگر خارجی امسال از روستای زوارم بازدید کرده و به مدت دو شب در اقامتگاه های بوم گردی ماندگار شدند.

 

شهرستان شیروان دارای ۵۶ اثر تاریخی ثبت شده و ۶ روستای هدف گردشگری زوارم، گلیان، اوغاز، قلعه زو، گلیل و اسطرخی است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر مساجد عید غدیر خم روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد سومین جشنواره طنین مسجد غدیر اردبیل جشنواره طنین مسجد بیرجند شیروان طرح میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی تأکید کرد: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است