Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در شهرک کارمندان- فاز ۲ – خیابان هفتم غربی- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان مراجعه یا با شماره تلفن های ۱۶-۳۳۴۶۱۱۵-۰۲۴ تماس حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدنقی صالحی افزود: فراخوان بیست‌ و دومین جشنواره  بین‌المللی قصه‌گویی با شعار "آینده ساختنی است" از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد که در ۲ بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این گزارش، بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هستند.

این مسئول ادامه داد:همچنین در بخش مسابقه‌ بین‌الملل بیست‌ ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس این فراخوان، بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک (سنتی)، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب، قهرمانی‌ها و غیره  از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود.

صالحی افزود: بخش دیگری از قصه‌گویی صحنه‌ای در این جشنواره به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته و دبیرخانه جشنواره توضیح داده که این بخش شامل قصه‌هایی است که بصورت گفت‌وگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود.

وی یادآوری کرد:، قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز (lg-sh لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

این مسئول ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای اگرچه همانند دوره قبل تمامی گروههای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع‌ "قصه زندگی من"در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند، اما موضوع جدیدی نیز با عنوان "شهر من تهران" ویژه شهروندان ساکن پایتخت به این بخش اضافه شده است.

به گفته وی، در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع‌ و مدت اعلام‌ شده، فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

این مسئول ادامه داد: در عین حال، روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب mp۴ و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه اعلام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  زنجان ادامه داد: دبیرخانه این رویداد فرهنگی در عین حال ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج این فرهنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را از جمله اهداف این جشنواره برشمرده است.

وی یادآور شد: شرایط شرکت در بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی نیز طی فراخوان جداگانه‌ای منتشر م خواهد شد و علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر ثبت آثار خود می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جشنواره بین المللی دوربین شادی شماره تلفن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی