Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@23:15:05 GMT

خشم دانمارکی ها از ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۳۴۲

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از تارنمای آکسیوس، پس از آنکه نخست وزیر دانمارک اعلام کرد، گرینلند فروشی نیست و ادعای ترامپ برای خرید این منطقه پوچ و بی معنی است، ترامپ سفر رسمی خود به دانمارک را لغو کرد.

مدیر ارتباطات دفتر نخست وزیر دانمارک در مورد لغو سفر ترامپ گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا بسیار تعجب برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«هل تورنینگ» نخست وزیر سابق دانمارک نیز در این مورد گفت: ترامپ با این رفتار خود به مردم دانمارک و گرینلند توهین کرد.

«راسموس جارلوف» وزیر سابق مالی و تجارت دانمارک نیز با انتقاد از این رفتار رئیس جمهوری آمریکا گفت: من به عنوان یک شهروند دانمارکی از این بی احترامی ترامپ بسیار ناراحت شده ام.

جارلوف افزود: ترامپ چطور به خود اجازه می دهد که در مورد خرید منطقه گرینلند سخن بگوید.

«پرنیل اسکریپر» سیاستمدار حزب چپ دانمارک نیز در پیام توییتری نوشت: این واکنش ترامپ حاکی از روحیه خودبینی و بی احترامی وی است.

ترامپ در توئیتی نوشت: بر اساس اظهارات "مته فردریکسن" نخست ‌وزیر دانمارک مبنی بر اینکه هیچ علاقه ای به فروش گرینلند ندارد، دیدار خود را با او، که برای دو هفته آینده برنامه ریزی شده بود به تعویق می اندازم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: نخست وزیر دانمارک با صراحت بیان، در وقت و هزینه آمریکا و دانمارک صرفه جویی کرد؛ مشتاقانه منتظر دیدار با وی در آینده هستیم.

سخنگوی کاخ سفید نیز تایید کرد که بازدید ترامپ از دانمارک لغو شده است. ترامپ قرار بود در بخشی از سفر اروپایی خود، روزهای دوم و سوم سپتامبر (۱۱ و ۱۲ شهریور) از دانمارک دیدار کند.

پیش از این نخست وزیر دانمارک در انتقاد از تصمیم ترامپ برای خرید گرینلند گفت: «این جزیره فروشی نیست؛ گرینلند متعلق به دانمارک نیست و متعلق به گرینلند است؛ امیدوارم که این موضوع به طور جدی مطرح نشده باشد.

سخنان نخست وزیر دانمارک در حالی بیان می شود که مشاور اقتصادی کاخ سفید بتازگی در مصاحبه ای، ایده خرید جزیره گرینلند توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تأیید کرد.

«لری کودلو» روز یکشنبه گزارش برخی رسانه های در باره گفت وگوی خصوصی ترامپ با مشاوران در مورد خرید جزیره گرینلند را تأیید کرد.

بر اساس توافق دفاعی سال ۱۹۵۱ میان آمریکا و دانمارک، پایگاه هوایی تول ایالت متحده می تواند در منطقه شمالی گرینلند مستقر باشد.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد: به لحاظ استراتژیک به گرینلند علاقه مند هستیم. البته این موضوع اولویت شماره یک نیست.

گرینلند ناحیه خودگردان در دانمارک است. این سرزمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده و محل سکونت حدود ۵۶ هزار نفر است که به عنوان کم‌تراکم‌ترین منطقه جهان به لحاظ جمعیتی محسوب می شود.

نام گرینلند به معنای «سرزمین سبز» یا «سبزستان» است.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ گرینلند دانمارک خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان