Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:35:05 GMT

کاهش ۱۱ درصدی جمعیت دانشجویی اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۳۴۳

کاهش ۱۱ درصدی جمعیت دانشجویی اردبیل

فریبرز دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در واقع آمار جمعیت دانشجویان پسر دانشگاه‌های استان ۱۳ درصد و دانشجویان  دختر ۹ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با یانکه جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته ولی در مقاطع کاردانی و کارشناسی روند جذب دانشجو نزولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان گفت:دانشگاه‌های استان در سه بخش علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند و سال گذشته در دانشگاه‌ علوم پزشکی  اردبیل بیش از ۳ هزار و ۳۶۹ دانشجو مشغول تحصیل بودند که یک هزار و ۴۴۷ نفر از آنها پسر و یک هزار و ۹۲۲ نفر نیز دختر بودند به طوری که ۵۷ درصد دانشجویان علوم پزشکی استان را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۷۸ نفر در مقطع کاردانی، یک هزار و ۵۸۰ نفر در رشته کارشناسی و یک هزار و ۷۱۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

دهقان ادامه داد: در واحدهای دانشگاه آزاد استان ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر دانشجو تحصیل می‌کنند که ۹ هزار و ۷۳۱ نفر از آنها پسر و ۵ هزار و ۷۲۵ نفر نیز دختر هستند.

وی بیان کرد: در این دانشگاه در مقطع کاردانی ۲ هزار و ۳۵۸ نفر، در مقطع کارشناسی ۹ هزار و ۱۸ نفر و کارشناسی ارشد و بالاتر ۴ هزار و ۸۶ نفر تحصیل می‌کنند که نسبت به سال گذشته دانشجویان این دانشگاه ۱۹.۳ درصد کاهش یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان  کرد: در سایر دانشگاه‌های استان هم بیش از ۲۸ هزار و ۱۲ نفر تحصیل می‌کنند که ۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر پسر و ۱۳ هزار و ۶۲۵ نفر دختر هستند که نسبت دانشجویان دختر به پسر ۴۸ به ۵۲ است.

دهقان گفت: در این دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو  ۷.۴ درصد کاهش داشته و در دانشگاه علوم پزشکی میزان پذیرش دانشجویان ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:در مجموع ۵۱ درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی، ۲۲ درصد در رشته مهندسی، ۸ درصد در پزشکی، ۷ درصد در علوم پایه، ۶ درصد در کشاورزی و دامپزشکی و ۶ درصد نیز در رشته هنر تحصیل می‌کنند.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارشناسی مقطع کارشناسی ارشد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند

 غلامرضا رضایی در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد ضمن بیان ظرفیت‌های این دانشگاه، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز بیان کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را مورد بحث و بررسی قرار دهند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.
دکتر ابراهیم نعیمی افزود: باید مدیران، هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.
وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاش‌شان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

سیستان و بلوچستان رنگین کمان فرق و مذاهب

سوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش گفت: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم