Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس تحول در ساختار شورای اطلاع رسانی استان‌ها، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی استان تعیین شدند.

همچنین در دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور آمده است: ضرورت ایجاد ساختاری که علاوه بر محوریت در حوزه سیاست‌گذاری و هماهنگی در امر اطلاع رسانی صاحب صلاحیت و دارای ضمانت اجرایی بوده و در جهت ایجاد و ترویج گفتمان منطبق بر سیاست‌های کلان نظام بین بخش‌ها و سازمان‌های صف استانداری ها و ادارات تابعه و وزارت کشور و دستگاه های اجرایی در استانها تلاش نماید، کاملا احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور تنویر هرچه بیشتر افکار عمومی از خدمات دولت در استان خراسان جنوبی، همچنین مستندسازی این خدمات، نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در این نشست که در محل دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه  جلسات این شورا با وقفه مواجه شده بود تاکید کرد: طبق دستورالعمل جدید این شورا در اسرع وقت با برنامه‌ریزی دقیق در راه نیل به اهداف نظام، اطلاع‌ رسانی صحیح و شفاف صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیری که شورای اطلاع رسانی بر مدیریت افکار عمومی با توجه به شرایط خاص کشور و گستردگی رسانه‌ها و پیچیدگی‌های این حوزه دارد، تشکیل شورای اطلاع رسانی برای حفظ آرامش افکار عمومی به منظور هدایت صحیح اطلاع رسانی ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط کنونی که شبکه‌های معاند اخبار ضد و نقیض زیادی را منتشر می‌کنند، مدیریت اطلاع رسانی یک امر لازم و ضروری است گفت: اطلاع رسانی اقدامات و امور مهم از سوی مسئولان برای ایجاد امیدواری و رفع یاس و ناامیدی در جامعه و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن از ضرورت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی مسایل و مشکلات و دستاوردها در استان در رسانه ملی باید گسترش یابد گفت: تکرار خبرهای مهم و دستاوردها در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی برای آنکه همه افراد جامعه در جریان امور قرار بگیرند، یک نیاز رسانه‌ای است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای مختلف تصریح کرد: بهره‌مندی از افراد متخصص و آگاه در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی اخبار به هنگام مورد توجه مدیران دستگاه‌ها باشد تا در اسرع وقت اطلاع رسانی اقدامات برجسته از سوی مسئولان با توجه به تبلیغات سوء دشمن صورت گیرد.

وی با اشاره به همراهی رسانه‌ها در اطلاع رسانی اقدامات دولت در سفرهای استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: در این راستا با همدلی و تعامل تمامی مسئولان و رسانه ها، جریان صحیح اطلاع رسانی رقم خورد که تجربه‌ای بسیار ارزنده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی ظرفیت خوبی برای هم اندیشی دستگاه‌ها است گفت: مدیران دستگاه‌ها باید اقدامات مربوط به خود را اطلاع رسانی کنند چرا که مستندسازی اقدامات شاخص دولت ضرورت دارد و در هفته دولت باید اطلاع رسانی گسترده از فعالیت های شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود. 

ناصر نبی زاده افزود: شورای اطلاع رسانی استان براساس ساختار جدید به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد و با تشکیل این شورا بخشی از مسایل و مشکلات حوزه اطلاع رسانی استان رفع می‌شود.

وی یادآور شد: تشکیل شورای اطلاع رسانی استان و به تبع آن در دستگاه‌های اجرایی استان به روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادها کمک خواهد کرد که در حوزه  اطلاع رسانی، مدیریت افکار عمومی و گردش اطلاعات در بخش های مختلف فعال‌تر عمل کنند.

در ادامه این نشست دیگر اعضای شورای اطلاع رسانی استان درخصوص بخش ها، کار گروه ها، وظایف و راهکارهای اجرایی شدن مصوبات این شورا بحث و تبادل نظر کردند.

۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی و اطلاع رسانی رسانه خراسان جنوبی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رییسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشورها ارایه کنیم.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087423

دیگر خبرها

  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال