Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:39:45 GMT

نخستین نشست شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۴۹۱

نخستین نشست شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی برگزار شد

براساس تحول در ساختار شورای اطلاع رسانی استان‌ها، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی استان تعیین شدند.

همچنین در دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور آمده است: ضرورت ایجاد ساختاری که علاوه بر محوریت در حوزه سیاست‌گذاری و هماهنگی در امر اطلاع رسانی صاحب صلاحیت و دارای ضمانت اجرایی بوده و در جهت ایجاد و ترویج گفتمان منطبق بر سیاست‌های کلان نظام بین بخش‌ها و سازمان‌های صف استانداری ها و ادارات تابعه و وزارت کشور و دستگاه های اجرایی در استانها تلاش نماید، کاملا احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور تنویر هرچه بیشتر افکار عمومی از خدمات دولت در استان خراسان جنوبی، همچنین مستندسازی این خدمات، نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در این نشست که در محل دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه  جلسات این شورا با وقفه مواجه شده بود تاکید کرد: طبق دستورالعمل جدید این شورا در اسرع وقت با برنامه‌ریزی دقیق در راه نیل به اهداف نظام، اطلاع‌ رسانی صحیح و شفاف صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیری که شورای اطلاع رسانی بر مدیریت افکار عمومی با توجه به شرایط خاص کشور و گستردگی رسانه‌ها و پیچیدگی‌های این حوزه دارد، تشکیل شورای اطلاع رسانی برای حفظ آرامش افکار عمومی به منظور هدایت صحیح اطلاع رسانی ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط کنونی که شبکه‌های معاند اخبار ضد و نقیض زیادی را منتشر می‌کنند، مدیریت اطلاع رسانی یک امر لازم و ضروری است گفت: اطلاع رسانی اقدامات و امور مهم از سوی مسئولان برای ایجاد امیدواری و رفع یاس و ناامیدی در جامعه و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن از ضرورت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی مسایل و مشکلات و دستاوردها در استان در رسانه ملی باید گسترش یابد گفت: تکرار خبرهای مهم و دستاوردها در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی برای آنکه همه افراد جامعه در جریان امور قرار بگیرند، یک نیاز رسانه‌ای است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای مختلف تصریح کرد: بهره‌مندی از افراد متخصص و آگاه در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی اخبار به هنگام مورد توجه مدیران دستگاه‌ها باشد تا در اسرع وقت اطلاع رسانی اقدامات برجسته از سوی مسئولان با توجه به تبلیغات سوء دشمن صورت گیرد.

وی با اشاره به همراهی رسانه‌ها در اطلاع رسانی اقدامات دولت در سفرهای استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: در این راستا با همدلی و تعامل تمامی مسئولان و رسانه ها، جریان صحیح اطلاع رسانی رقم خورد که تجربه‌ای بسیار ارزنده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی ظرفیت خوبی برای هم اندیشی دستگاه‌ها است گفت: مدیران دستگاه‌ها باید اقدامات مربوط به خود را اطلاع رسانی کنند چرا که مستندسازی اقدامات شاخص دولت ضرورت دارد و در هفته دولت باید اطلاع رسانی گسترده از فعالیت های شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود. 

ناصر نبی زاده افزود: شورای اطلاع رسانی استان براساس ساختار جدید به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد و با تشکیل این شورا بخشی از مسایل و مشکلات حوزه اطلاع رسانی استان رفع می‌شود.

وی یادآور شد: تشکیل شورای اطلاع رسانی استان و به تبع آن در دستگاه‌های اجرایی استان به روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادها کمک خواهد کرد که در حوزه  اطلاع رسانی، مدیریت افکار عمومی و گردش اطلاعات در بخش های مختلف فعال‌تر عمل کنند.

در ادامه نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی دیگر اعضای شورا درخصوص بخش ها، کارگروه‌ها، وظایف و راهکارهای اجرایی شدن مصوبات این شورا بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این نشست تصمیماتی برای نحوه اطلاع رسانی در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) اتخاذ و مقرر شد مسئولان کمیته‌های تخصصی شورای اطلاع رسانی استان در اسرع وقت نسبت به تشکیل کمیته‌ها اقدام و گزارش آن را به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی و اطلاع رسانی رسانه خراسان جنوبی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر, خاطره استاد رضایی، رئیس کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم در نشست خبری کمیسیون بنیاد بانوان کارآفرینی گام دوم گفت: به نمایندگی از حوزه بانوان و جوان سعی کردیم یکسری از بانوان تأثیرگذار از حوزه‌های مختلف اعم از حوزه‌های کشاورزی, حقوقی, صنایع دستی به ویژه صنعت فرش دستباف, مشاغل خانگی, حوزه‌های دانشگاهی, حوزه مادر و کودک و حوزه روانشناسی و جامعه شناسی را با هم تجمیع و با معرفی ظرفیت‌ها, اهداف و عملکرد بنیاد تبیین شود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد پروژه‌های سال ۱۴۰۳ را با پیش درآمد امسال تا پایان ماه اسفند رقم بزنیم و از فروردین سال ۱۴۰۳ در حوزه زنان به طور تخصصی وارد شویم.

استاد رضایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها موجود، تمام تلاش مجموعه این است ظرفیت‌ها با محوریت بانوان و جوانان شناسایی و کارشناسان در بنیاد کارآفرینی گام دوم وارد مبحث توسعه محلات شوند.

وی به نقش مادر و محوریت زن در جامعه اشاره کرد و افزود: امید واقع‌بینانه مساله بسیار مهمی است در حقیقت ما مادران حذف امید و فردای فرزندان را نداریم و این در حالی است که پرورش و رشد من مادر برای سازندگی مدیران جامعه مهم و امری حیاتی است.

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: در این کمیسیون فضای روحیه احترام به ملیت گرایی بر پایه انسانیت مورد توجه است.

کد خبر 6081145

دیگر خبرها

  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است