Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه پس از فرار تروریست‌ها از شهرک خان شیخون در حومه ادلب، وارد این شهرک راهبردی شد و کنترل کامل آن را در دست گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیا الیوم، ارتش سوریه بعد از فرار شمار بیشتر تروریست‌ها از خان شیخون، روز گذشته پاکسازی این شهرک راهبردی را آغاز کرد.

فعالان اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه دست به پیشروی جدیدی در حومه جنوبی ادلب زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ارتش سوریه به شهرک استراتژی خان شیخون در شمال غرب کشور تسلط یافته و کنترل مناطقی در اطراف آن را در دست گرفته است تا بدین ترتیب تمامی گذرگاه‌ها مقابل مراکز بازرسی نیروهای ترکیه را مسدود کند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- نیز از سیطره کامل نیروهای دولتی به شهرک خان شیخون در حومه جنوبی ادلب خبر داد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز مذکور گفت: «نیروهای ارتش در حال مین‌روبی در شهری هستند که گروه‌های مسلح از روز سه‌شنبه از آن عقب‌نشینی کرده‌اند.»

عبدالرحمن تصریج کرد، نیروهای ارتش سوریه بعد از تثبیت کنترل‌شان بر اطراف خان شیخون، بر این شهرک مسلط شده‌اند.

طبق اعلام عبدالرحمن، نیروهای ارتش سوریه در جاده‌هایی در اطراف خان شیخون مستقر شده‌اند تا از این طریق منطقه‌ای در امتداد جنوب این شهرک تا حومه شمالی حماه را محاصره و تمامی گذرگاه‌ها مقابل مراکز ایست و بازرسی ترکیه در شهرک «مورک» را مسدود کنند.

منابع رسانه‌ای تأکید کردند، ارتش سوریه در مزارع واقع در جنوب شرقی شهرک مورک، که در آن هفتمین مرکز نظارت نیروهای ترکیه واقع است، پیشروی کرده است. از سوی دیگر، گروه‌های مسلح نیروهای‌شان را از مناطق مهمی در حومه شمالی حماه از جمله «اللطامنه» و «کفر زیتا» عقب رانده‌اند.

ارتش سوریه بیش از یک ماه پیش برای تسلط بر خان شیخون و مناطق هم‌جوار آن در شمال حماه و جنوب استان ادلب، عملیات نظامی گسترده‌ای آغاز کرد و طی آن بیش از 10 شهرک و روستا را به کنترل خود درآورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش سوریه خان شیخون تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد