Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@22:28:05 GMT

واکنش نخست وزیر دانمارک به لغو سفر ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۶۱۳

واکنش نخست وزیر دانمارک به لغو سفر ترامپ

«مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک روز چهارشنبه گفت که لغو سفر ترامپ به خاطر رد پیشنهادش برای خرید سرزمین گرینلند، موجب آزردگی او شده و از شنیدن آن غافلگیر شده است؛ اما دعوت از وی، همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سی ان بی سی گزارش داد: دونالد ترامپ پیشنهاد خرید جزیره گرینلند دانمارک را کرده بود، اما نخست وزیر دانمارک گفت: کشورش علاقه‌ای به مذاکره درباره این موضوع ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانم فردریکسن گفته است؛ گرینلند، جزیره‌ای خودمختار در قلمرو دانمارک است و فروشی نیست.

قرار بود ترامپ روز دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) به دعوت مارگرت دوم، ملکه دانمارک به این کشور سفر کند. او گفته است؛ به خاطر رد پیشنهادش برای خرید سرزمین گرینلند، سفر خود به دانمارک را لغو کرده است.

فردریکسن نخست وزیر دانمارک از تصمیم ترامپ برای لغو سفر خود به بهانه خرید گرینلند آزرده شده است؛ اما او گفته که دعوت از رییس جمهوری آمریکا کماکان بر سر جای خود باقی است.

ترامپ بیش از همه، به دلیل منابع طبیعی و اهمیت ژئوپلتیکی به خرید این منطقه تمایل نشان می‌دهد؛ اما او خرید گرینلند را به معامله املاک و مستغلات تشبیه کرد و گفت که در این مورد با مقامات دانمارک صحبت خواهد کرد.

ترامپ به شوخی با به اشتراک گذاشتن یک عکس فتوشاپ شده از یکی از برج‌های طلایی ترامپ در وسط روستایی در گرینلند، وعده داد؛ در این جزیره آسمان خراش نخواهد ساخت.

بر اساس توافقی که در سال ۱۹۵۱ امضا شده، دانمارک به آمریکا اجازه داده که پایگاه نظامی و تأسیسات راداری در گرینلند ایجاد کند. نیروی هوایی آمریکا هم اکنون در گرینلند یک پایگاه دارد که در یکهزار و ۲۰۰ کیلومتری جنوب قطب شمال قرار دارد.

تصمیم ترامپ برای لغو سفر رسمی خود به دانمارک به علت سخنان اخیر نخست وزیر این کشور، انزجار و خشم سیاستمداران و شهروندان دانمارکی علیه ترامپ را بر انگیخت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نخست وزیر دانمارک ترامپ گرینلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به‌شرح زیر است؛

بیشتر بخوانید: قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار اصلاح خواهد شد

سال ۱۳۸۲ به‌پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌، آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید.

براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند.

همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در این راستا خبرنگاری سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش در خصوص مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می‌پردازد.

پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح شد که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است این در حالی است که این موضوع نه‌تنها اتفاق جدیدی نبوده است بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده است.

لذا رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشور بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227994 برچسب‌ها وزارت راه و شهر سازی

دیگر خبرها

  • عکس| واکنش مالک جدید پرسپولیس به خرید سرخ‌ها
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان