Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد دولتش به طور جدی به دنبال خاتمه دادن به دریافت حق شهروندی از طریق تولد برای افراد غیرمتبوع و کسانی که به طور غیرقانونی به این کشور مهاجرت می‌کنند، است.

ترامپ در جمع خبرنگاران در بیرون از کاخ سفید اعلام کرد: ما به طور جدی موضوع تابعیت از طریق تولد را بررسی کردیم، جائیکه شما در سرزمین ما بچه‌دار می‌شوید، از مرز عبور می‌کنید، بچه‌دار می‌شوید-تبریک می‌گویم این بچه اکنون شهروند آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا مضحک است.

رئیس‌جمهور جمهوری خواه آمریکا در اکتبر سال ۲۰۱۸ به پایگاه خبری آکسیوس گفت از طریق یک دستور اجرایی به دریافت حق شهروندی از طریق تولد فرزند پایان خواهد داد. کارشناسان چنین اقدامی را دور زدن قانون اساسی آمریکا می‌دانند.

اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا که پس از جنگ داخلی این کشور به منظور اطمینان دادن به شهروندان سیاهپوست در خصوص برخورداری از حق شهروندی کامل تصویب شد، به تمامی افراد متولد شده یا به تابعیت درآمده، حق شهروندی اعطا می‌کرد. از آن زمان حق شهروندی آمریکا به بیشتر کسانی که در این کشور متولد شدند، بدون توجه به اینکه والدین آن‌ها تابعیت آمریکا را دارند یا به طور قانونی در این کشور زندگی می‌کنند یا خیر، اعطا شد.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از سیستم مهاجرتی این کشور انتقاد کرده است. در سال ۲۰۱۸ ترامپ مجموعه‌ای از اقدامات را در پیش گرفت که دریافت پناهندگی آمریکا را برای پناهجویان و مهاجران دیگر کشور‌ها سخت‌تر کرد. در ماه نوامبر رئیس جمهور آمریکا دستوری را صادر کرد که براساس آن همه کسانی که به طور غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شدند را فاقد شرایط برای درخواست پناهندگی می‌کرد. هر چند این محدودیت ترامپ از سوی یک قاضی فدرال ممنوع شد.

بنا به گزارش‌ها دولت آمریکا در چارچوب طرحی برای پایان دادن به برنامه پناهندگی این کشور تا سال ۲۰۲۰ میزان پذیرش پناهجویان را به صفر می‌رساند. رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها اعلام کرده بود با ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور مقابله خواهد کرد. وی چندی پیش هم به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دستور داده بود روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده‌اند، آغاز کند. این عملیات بازداشت مهاجران روز یکشنبه آغاز شد و ترامپ حتی روند پیشروی آن را «بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور ونزوئلا حمله تنبیهی ایران علیه اهدافی در اراضی اشغالی را موجه دانست.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می کند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت اگر کشور دیگری هم در دنیا به سفارت آمریکا در هر جا حمله کند، آیا آمریکا ساکت می ماند؟ در این صورت آمریکا به آن کشور حمله می کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به هر گونه تشدید تنش از جانب نتانیاهو علیه ایران هشدار داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی به دنبال پاسخ به حمله ایران باشد، جنگ جهانی سوم به راه می افتد.

کد خبر 6080151

دیگر خبرها

  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد