Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:30:04 GMT

جشنواره سیر در سولان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۷۹۲۲

جشنواره سیر در سولان برگزار شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان در این جشنواره گفت: این استان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیرکشت سیر خشک و تولید سالانه ۶۰ هزار تن از این محصول، رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است. 

منصور رضوانی جلال افزود: سطح زیر کشت این محصول سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۲ هکتار بود و ۳۴ هزار ۸۸۶ تن محصول از آن برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به مقبولیت سیر همدان در بازار کشورهای همسایه گفت: سیر سفید از ارقام سیر همدان است که در زمین های سبک و رسی شنی بهترین عملکرد را در شهرستان دارد و همدان در کنار استان های مازندران، گیلان، زنجان، خوزستان، اصفهان و کرمان از عمده تولیدکنندگان سیر در کشور هستند. 

رضوانی جلال اظهار داشت: سیر همدان به سایر استان ها صادر می شود و در صنایع ترشی و شوری و تولید سوسیس و کالباس کشور مورد استفاده قرار می گیرد. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان نیز پیش‌بینی کرد: امسال نزدیک به ۲۰ هزار تن سیر مرغوب توسط کشاورزان روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

حسین فضلی اظهار داشت: جشنواره سیر از ۳۰ مرداد تا یکم شهریور در روستای سولان شهرستان همدان در حال برگزاری است و  این جشنواره هر ساله به همت جهادکشاورزی این شهرستان و اهالی روستای سولان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی‌ جاری یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به کشت سیر اختصاص یافته است و عملیات برداشت آن از اواخر تیرماه آغاز شده و تا اواسط مرداد ادامه خواهد یافت.

فضلی گفت: این محصول بهترین عملکرد را در خاک‌های سبک و رسی و شنی خواهد داشت که شرایط اقلیمی و بافت خاک حومه همدان این شرایط را دارد و با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه کرد برابر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان مراکز جهادکشاورزی کشت سیر را در تناوب با سایر محصولات آبی لحاظ کند.

وی بیان کرد: مرغوبیت بالا، طعم و مزه منحصر به فرد سیر همدان باعث شد مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور داشته باشد.

فضلی گفت: با احداث واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول می‌توان زمینه اشتغال بخش قابل توجهی از بیکاران را فراهم کند.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این جشنواره در پنج بخش داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای و کاریکاتور و کارتون برگزار می‌شود و انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، ورزش و صرفه‌جویی در مصرف آب از جمله موضوع‌های این جشنواره است. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.

آیین اختتامیه جشنواره ملی طنز و رسانه ۱۱ اردیبهشت به یاد مرحوم کیومرث صابری فومنی (گل آقا) روزنامه نگار و طنزپرداز معاصر در شهر فومن برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»