Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع و رونق تولید شهرستان آستانه‌اشرفیه ، با بیان اینکه واحد‌های صنعتی و تولیدی بازو‌های نظام هستند، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور نقش بسیار زیادی دارند که می‌توانند بسیار به ایجاد آرامش اقتصادی در کشور کمک کنند به همین دلیل واحد‌های تولیدی بازو‌های نظام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تدبیر و صیانت از واحد‌های موجود و حمایت از سرمایه گذاری جدید، فلسفه اصلی تشکیل این کارگروه است وصیانت از یک شغل و حمایت از سرمایه‌گذاری در شرایط دشوار کنونی یک تکلیف میهنی و اجتماعی است.

دلق پوش از میزان پرداخت تسهیلات اختصاصی رونق تولید با توجه به تعداد معرفی شدگان به بانک‌ها بر اساس مصوبات این کارگروه اظهار نارضایتی کرد و تصریح کرد: فرمت‌های اقدامات بایستی توسط بانک‌ها در سامانه بهین یاب کامل شود و قرارداد خرید زمین شرکت شهرک‌های صنعتی را به عنوان وثیقه ملکی بر اساس مصوبه قانونی این کارگروه برای پرداخت تسهیلات پذیرش نمایند و در پرداخت‌ها با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند و از فرصت‌سوزی پرهیز نمایند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پیرامون لزوم اجرای مصوبات کارگروه گفت: علاوه بر کمیته نظارت در کار گروه رفع موانع تولید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استانداری و دستگاه‌های متولی با عنوان کمیته پایش تشکیل خواهد شد تا در صورت عدم اجرای مصوبات از سوی هر کدام از متولیان و بنگاه‌های اقتصادی مراتب مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن در صورت لزوم به دبیرخانه کارگروه ملی ارسال گردد.

دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گیلان با اشاره به مصوبات جلسه سی و یکمین و سی و دومین شورای عالی اقتصاد تصریح کرد: جهت ساماندهی مالی متقاضیان کارگروه و احیای تولید، فرم‌هایی از سوی شورای عالی اقتصاد تدوین شده که در آن ضمن ساماندهی و حل مشکلات تولید موجبات تسهیل در روند پیگیری‌ها فراهم خواهد کرد.

او از غیرقانونی بودن تعطیلی واحد‌های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ بانک و نهادی حق ندارد حتی یک واحد صنعتی را تعطیل کند و اگر چنین کاری انجام دهند باید خودشان کار‌های تولید در آن واحد را انجام داده و از تعطیلی جلوگیری کنند و در غیر این صورت تعطیلی واحد‌های صنعتی توسط بانک‌ها و نهاد‌های مختلف جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/آ

روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی و صنعتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صمت سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران

سعید صادقی در این باره اظهار داشت: برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد.

وی ادامه داد: کلینیک کسب و کار تهران با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحد‌ها ایجاد شده باشد ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن‌ها پروژه‌های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی تاکید کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم