Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:56:15 GMT

پرونده های مسن قضایی البرز تعیین تکلیف می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۸۰۸۳

پرونده های مسن قضایی البرز تعیین تکلیف می شود

به گزارش ایرنا، دکتر حسین فاضلی هریکندی روز پنجشنبه در شورای معاونین دادگستری استان البرز که با محوریت بررسی شرایط استان در موضوع «پرونده‌های مسن» برگزار شد با اشاره به معضل پرونده‌های مسن و اطاله دادرسی در دادگستری ایران گفت: اطاله دادرسی و مسن شدن پرونده‌ها ناشی از عوامل متعددی است که با بازشناسی و اولویت‌بندی علل و برنامه‌ریزی دقیق بر روی ریشه‌های این چالش می‌توان در بازه زمانی تعیین شده به حل آن امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در دوره جدید قوه قضائیه با توجه به روحیه جدید و شناخت کامل آیت‌الله رئیسی به مسائل قو ، موضوعات افزایش ورودی، اطاله دادرسی، پرونده‌های مسن، جمعیت کیفری و تکریم ارباب رجوع دارای بیشترین تاکیدات هستند و بیانات مطرح شده توسط ریاست قوه قضائیه نشان می‌دهد که بر این محورها تاکید وجود دارد و باید به صورت ویژه در دادگستری‌ها مورد پیگیری قرار گیرند.

 وی متذکر شد: استفاده از تجربیات گذشته و همچنین ایده‌های نو می‌تواند در مسیر حل مشکلات مسبوق به سابقه  قوه قضائیه بسیار راهگشا باشد و باید بر اساس سند تحول قوه قضاییه در شیوه های اجرای اقدامات تجدید نظر کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: افزایش ورودی پرونده‌ها، اطاله دادرسی، پرونده‌های مسن و تکریم ارباب رجوع مقوله‌های کاملا مرتبط با هم هستند و برهم تاثیر مستقیم دارند یعنی هر چقدر میزان ورودی پرونده افزایش داشته باشد قطعا اطاله دادرسی با توجه به امکانات محدود قوه قضاییه بیشتر خواهد شد و وقتی اطاله دادرسی پیش می‌آید پرونده‌های مسن نیز افزایش یافته و نارضایتی مردم و چالش در مسیر تکریم ارباب رجوع پیش خواهد آمد.

 وی افزود: باید اقداماتی در استان انجام دهیم تا بر اساس سند تحول قضایی در یک روند پایدار به کاهش ورودی، کاهش اطاله دادرسی و تعداد پرونده های مسن و افزایش رضایت مردم دست پیدا کنیم.

فاضلی هریکندی بیان کرد: همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده‌اند ما در قوه قضائیه بن‌بست نداریم و با وجود پرونده‌های مسن قابل توجه در بخشی از شعب، ارزیابی‌ها در مورد استان البرز نشان می‌دهد که در اکثر پرونده‌ها با مقداری زحمت و تلاش بیشتر می‌توان در یک سال به نتیجه رسید.

وی اضافه کرد: باید در کارگروهی که برای این موضوع در استان تشکیل خواهد شد کلیه پیشنهادات در زمینه اطاله دادرسی و کاهش پرونده‌های مسن با توجه به شرایط استان جمع‌آوری شده و با توجه به  علل و عوامل زمینه‌ساز در هر بخش به مرحله اجرا برسند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به افزایش ورودی پرونده به محاکم استان در ۳ ماهه نخست سال به نسبت سال قبل متذکر شد: از دستگاه‌های اجرایی استان این انتظار را داریم که به وظایف خود عمل کنند و با تمرکز بر ایجاد شغل و رفع بیکاری و ارتقای فرهنگی جامعه، میزان معضلات حقوقی و ورودی به دادسراها و محاکم را کاهش دهند.

وی در پایان از اتخاذ تدابیری ویژه تشویقی برای قضات و کارمندان استان البرز خبر داد که در زمینه کاهش پرونده‌های مسن تلاش مضاعف می‌کنند و افزود: یکی از شعارها و برنامه‌های جدی رئیس قوه قضاییه نهادینه کردن کار جهادی و ایثارگونه در دستگاه قضایی است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت به حل بسیاری از مشکلات دستگاه قضایی در کوتاه مدت و بلندمدت امیدوار بود.
۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان البرز جامعه دستگاه قضایی دستگاه های اجرایی استان رئیس کل دادگستری استان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه خبر داد. 

 حمیدرضا کریمی، امروز(ششم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص این خودروها اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، باید از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را جهت ترخیص آنها به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ... ثبت شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز