Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متهم پس از اجاره خانه‌های آپارتمانی، آنها را با هویت مجهول و به صورت قولنامه ای به متقاضیان فروخته و پس از دریافت پول از محل متواری می شد.

وی اظهار داشت: این فرد کلاهبردار که تاکنون بیش از ۱۵ شاکی دارد با تلاش های بی وقفه ماموران پلیس آگاهی استان، چهارشنبه شب به دام افتاد و پس از تکمیل پرونده به منظور رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی، تصریح کرد: کسانی‌که از سوی این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند به قسمت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان زنجان، مراجعه و نسبت به اقامه دعوا، اقدام کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان، توصیه کرد، افراد قبل از انعقاد قرارداد اجاره منزل و مغازه، از هویت صاحب ملک و وجود سند، اطمینان حاصل کرده و با دقت و حساسیت بیشتری معامله کنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.
رحمتی از فعالان در بنگاه‌های معاملات ملکی نیز خواست هنگام خرید و فروش، اجاره و رهن منازل و مغازه ها، با حساسیت و دقت بیشتری کارهای خود را انجام دهند و مالکان و خریداران نیز قبل از اجاره دادن و یا فروش ملک متعلق به خود، نسبت به احراز هویت طرف معامله مطمئن شوند.

۱۱ دی ماه سال ۹۷ نیز یک فرد کلاهبردار که تحصیلات زیر دیپلم داشت، با دادن پول پیش کمتر و مبلغ اجاره بیشتر، صاحبان خانه های مسکونی را فریب داده و پس از آن نقشه کلاهبرداری خود را عملی می کرد که توسط پلیس آگاهی زنجان دستگیر شد.

این فرد شیاد که حدود ۴۰ ساله بود به شیوه رهن دادن خانه های اجاره ای دست به کلاهبرداری های میلیونی می زد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان