Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،علیرضا آشناگر چهارشنبه‌شب در نشست سالانه انجمن خبرنگاران استان سمنان اظهار کرد: خبرنگاران جدای از داشتن حرفه‌ای سخت و پرمخاطره‌ و توأم با چالش و تنش، عهده‌دار رسالتی هستند که از مسؤولیت‌پذیری آنان نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران اگر نقش خود را درست ایفا کنند، در بهبود روند توسعه‌ای کشور اثرگذارند، ادامه داد: خبرنگاران باید به‌صورت مستمر نهاد قدرت را نقد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌ها در کار اجرایی مصون نیستند، تأکید کرد: ما نیز خود را در معرض نقد قرار می‌دهیم؛ اما مرز تخریب و نقد باید مشخص باشد.

آشناگر اضافه کرد: خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و دولت هستند و توقع داریم نهاد قدرت را نقد کنند و اگر انحرافی می‌بینند، در قالب نقد تقاضای خود را بیان کنند.

وی گفت: عملیات روانی دشمن بر اساس چند مؤلفه شکل می‌گیرد که مهم‌ترین آن ایجاد یأس، ناامیدی و اختلاف با پررنگ کردن تفاوت‌هاست.

استاندار سمنان بیان کرد: خبرنگاران در این مقطع حساس حضور مسؤولانه داشته باشند و اگر در شبکه‌های اجتماعی اختلافات این‌چنینی ایجاد شد، با این موارد مقابله کنند و پرچم‌دار وحدت ملی باشند و به توسعه استان و کشور کمک کنند.

آشناگر افزود: خبرنگارانی که به مسؤولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند، در همه دنیا جزو اقشار محبوب محسوب می‌شوند و برای این عزتمندی باید قلم خبرنگاران عزیز باشد و آن را به هیچ جریان سیاسی نفروشند.

وی عنوان کرد: قلم خبرنگار دغدغه جامعه را منتقل می‌کند که نشان از هنر مسوولیت‌پذیری خبرنگار دارد؛ اما قلم خود را در اختیار جریانی قرار دادن با مسؤولیت اصلی خبرنگاری مغایرت دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در قبال کسانی که تحریم، تهدید و تحقیر می‌کنند، غرور ملی ما قابل‌تحسین است، تصریح کرد: اکنون باید واقع‌نگاری کرد و اقدامات صورت‌گرفته دولت هم تبیین شود.

آشناگر تأکید کرد: ایجاد محیط آرام و امن برای مردم، اجرای بی‌طرفانه انتخابات و تلاش برای حضور حداکثری از رسالت خبرنگاران در ایام انتخابات است.

وی با تأکید بر اینکه قله‌های پیشرفت با اراده مردم طی خواهد شد، گفت: باید به جامعه امید تزریق شود و این مطالبه همگان است و در درجه نخست باید امید در جامعه خبرنگاری شکوفا و بعد تعمیم داده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه خبرنگاران از ورود به مجادلات سیاسی پرهیز و از ایجاد اختلاف جلوگیری کنند، اظهار کرد: در کنار سرعت و دقت خبر، پردازش و تحلیل رویداد اهمیت دارد.

آشناگر اضافه کرد: برای توسعه استان سمنان باید جریان‌سازی مدنظر اهالی رسانه قرار گیرد و توقع داریم که نشست ماهانه خبرنگاران و نمایندگان فعال رسانه‌ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: بین خبرنگاران افرادی صاحب‌فکر و اندیشه هستند که در ورود به برخی از موضوعات اجتماعی تبحر دارند و این مهم اثرگذاری مطلوبی به همراه دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در مقابله با فساد دارند، تأکید کرد: باید رفتار کارگزاران مورد رصد خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و دولت هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبرنگاران سیاسی نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پنجشنبه به سمنان می‌رود

استاندار سمنان از سفر روز پنجشنبه رئیسی به این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه برخی از اعضای هیات دولت در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، آخر هفته به استان سمنان سفر می‌کند، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب شده است که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رئیس‌جمهور بوده است.

استاندار سمنان افزود: دور اول سفر هیات دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کاملا اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است، گفت: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

استاندار سمنان تاکید کرد: رئیس‌جمهور در آخرین دیدار شورای اداری استان ۲۴ دستور ویژه به ۹ وزارتخانه صادر کرد که به حمدالله پیگیری و محقق شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ پروژه هم در دست اقدام است.

هاشمی تاکید کرد: ۲ عامل موجب شد که سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان به تاخیر بیفتد یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری ماه مبارک رمضان و ان شاء الله در پنجشنبه هفته جاری سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان برگزار خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر ۲ دیدار مردمی خواهند داشت، گفت: یکی از این دیدارها در مرکز استان انجام می‌شود و در مرحله دوم سفر نیز دیدار مردمی دیگری در شهرستان شاهرود و میامی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این سفر همچنین پروژه‌های اقتصادی، جشن احیای واحدهای اقتصادی، جشن جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن و جلسه شورای عالی استان نیز در دستور کار برنامه‌های آیت الله رئیسی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند
  • بیش از ۲۵۰۰ زمین در استان بوشهر آماده واگذاری به مددجویان است
  • رئیس جمهور پنج شنبه به استان سمنان می‌آید
  • رئیس‌جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان می‌رود
  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می‌کند
  • تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان سال