Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه توکهور و هشتبندی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار خدمت به محرومان و پابرهنگان به پیروزی رسید، گفت: همه مردم باید خود را برای تحقق آرمان های اسلام و انقلاب در جامعه مسئول بدانند و در این مسیر نقش جوانان یک نقش پررنگ و حائز اهمیتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه توکهور و هشتبندی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه بر اساس مبانی ناب اسلامی و سنت و سیره اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین وظایف نظام اسلامی رفع فقر و محرومیت در جامعه است که همواره مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی نیز بوده است، گفت: لازمه تحقق این هدف مهم انتخاب کارگزارانی است که با این هدف متعالی آشنا و اهل عمل و جهاد برای تحقق آن در جامعه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی با شعار خدمت به محرومان و پابرهنگان به پیروزی رسید

امام جمعه توکهور و هشتبندی تصریح کرد: نگاه حکومت اسلامی باید فراگیر باشد و تبعیض و شکاف طبقاتی جایی در نظام ولایی اسلام ندارد لذا هر کاری در کشور در زمینه های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و.. صورت می گیرد باید در جهت خدمت به عموم مردم و نه قشر خاصی باشد که اگر این امر محقق شود، می توانیم ادعای تحقق کامل حکومت اسلامی را داشته باشیم .

بارانی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در طول چهل سال خدمات فراوانی در کشور صورت گرفته اما هنوز هم می توان شاهد محرومیت و فقر در نقاطی از میهن اسلامی بود که با مبانی انقلاب اسلامی در تعارض است .

دراجرای طرح ابرار جوانان نقش پررنگ و حائز اهمیتی دارند

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار خدمت به محرومان و پابرهنگان به پیروزی رسید و در خط مقدم دفاع از انقلاب هم مردم مومن در عین محرومیت و فقر بوده اند، عنوان کرد: همه مردم باید خود را برای تحقق آرمان های اسلام و انقلاب در جامعه مسئول بدانند و در این مسیر نقش جوانان یک نقش پررنگ و حائز اهمیتی است.
امام جمعه توکهور و هشتبندی اظهار کرد: جوانان به عنوان افسران جنگ نرم باید ضمن حضور در این مناطق و شناسایی آسیب ها و مشکلات ؛هم بلندگوی مشکلات مردم عزیز باشد ؛مطالبه گر مشکلات آنها در جامعه باشند و هم خود در خط مقدم خدمت جهادی به این قشر شریف باشند و در هر زمینه ای قدرت ورود به صحنه خدمت گذاری را دارند با قوت ورود پیدا کنند.

بارانی با تاکید بر اینکه ما در سیره اهل بیت عصمت و طهارت همواره شاهد کمک این بزرگواران به فقرا و نیازمندان در جامعه بوده ایم، گفت: در آیات قرآن پروردگار متعال بی تفاوتی و بی مسئولیتی در برابر فقر فقیران و محرومان را نشانه تکذیب دین معرفی می کنند و آن را یک وظیفه همگانی معرفی می کند «ارایت الّذی یکذب بالدّین. فذلک الّذی یدعّ الیتیم و لایحض علی طعام المسکین» و برای تحقق این احساس مسئولیت اجتماعی صدقه؛ خمس و زکات و..‌. را برای رفع این معضل بزرگ برای مسلمانان قرار داد.

وی بیان کرد: در ادعیه نیز یکی از مواردی که از پروردگار متعال درخواست می کنیم رفع فقر فقرا و زدودن غبار محرومیت از چهره جامعه اسلامی است و قطعا این ادعیه برای خواندن صرف نیست بلکه برای ایجاد انگیزه در مسلمانان برای حرکت در این مسیر و مسئول دانستن خود در قبال فقراست.

سیره ائمه اطهار رسیدگی به فقرا و ایتام است

امام جمعه توکهور و هشتبندی تصریح کرد: در سیره اهل بیت نیز مشاهده می کنیم که امیرالمومنین در تمام دوران خلافت، به فکر ضعیفترین افراد جامعه بود،به خانه‌ فقرا سر می زند، در دهان بچه‌ یتیم با دست خودش، غذا می گذارد و برنامه همیشگی شبانه حضرت رسیدگی و سرکشی به منازل فقرا و محرومین بود و حتی در رکوع نماز نیز انفاق را برای جلب رضای الهی کنار نمی گذارد.

بارانی تاکید کرد: انفاق صدیقه طاهره سلام الله علیها در شب ازدواج ، انفاق چند باره کلیه اموال توسط امام مجتبی علیه السلام، رسیدگی شبانه سیدالساجدین علیه السلام به محرومین و رفتار علی ابن موسی الرضا علیه السلام در دوران ولایتعهدی در رسیدگی به فقرا از جمله مواردی است که به روشنی بیانگر عمل به این سنت حسنه است.

وی با اشاره به اینکه آیه هشت سوره مبارکه انسان بنابر نقل اکثر مفسران در شان امیرالمومنین و صدیقه طاهره نازل شده است، گفت: بنابر نقل علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از ابن عباس روایت آمده که حسن و حسین بیمار شدند، و رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله و سلم) با جمعى از صحابه از ایشان عیادت کرد، مردم به على (علیه السلام) گفتند چه خوب است براى بهبودى فرزندانت - نذرى کنى، على و فاطمه، و فضه نذر کردند که اگر کودکان بهبودى یافتند سه روز روزه بگیرند، بچه ها بهبودى یافتند، و اثرى از آن کسالت باقى نماند.

امام جمعه توکهور و هشتبندی بیان کرد: بعد از بهبودى کودکان، على از شمعون خیبرى یهودى سه من قرص جو قرض کرد، و فاطمه یک من آن را بر داشت و سپس خمیر کرد، و پنج قرص نان به عدد افراد خانواده پخت، و سهم هر کسى را جلویش گذاشت تا افطار کنند، در همین بین سائلى (به در خانه آمده ) گفت :سلام بر شما اهل بیت محمد (صلى اللّه علیه و آله و سلم)، من مسکینى از مساکین مسلمینم، مرا طعام دهید که خدا شما را از مائده هاى بهشتى طعام دهد، خاندان پیامبر آن سائل را بر خود مقدم شمرده، افطار خود را به او دادند، و آن شب را جز آب چیزى نخوردند، و شکم گرسنه دوباره نیت روزه کردند.

همه جامعه ایمانی و انقلابی باید نسبت اطعام فقرا و ایتام حساس باشند

بارانی افزود: هنگام افطار روز دوم طعام را پیش روى خود نهادند تا افطار کنند، یتیمى بر در خانه ایستاد، آن شب هم یتیم را بر خود مقدم و در شب سوم اسیرى آمد، و همان عمل را با او کردند؛ صبح روز چهارم که شد على دست حسن و حسین را گرفت، و نزد رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله و سلم) آمدند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم وقتى بچه ها را دید که چون جوجه ضعیف از شدت گرسنگى مى لرزند، فرمود: چقدر بر من دشوار مى آید که من شما را به چنین حالى ببینم، آنگاه با على و کودکان به طرف فاطمه رفت، و او را در محراب خود یافت، و دید که شکمش از گرسنگى به دنده هاى پشت چسبیده (در نسخه اى دیگر آمده که شکمش به پشتش چسبیده )، و چشمهایش گود افتاده از مشاهده این حال ناراحت شد، در همین بین جبرئیل نازل شد، و عرضه داشت : این سوره را بگیر، خدا تو را در داشتن چنین اهل بیتى تهنیت مى گوید، آنگاه سوره را قرائت کرد.
امام جمعه توکهور و هشتبندی خاطر نشان کرد: در این آیه شریفه اطعام از صفات برجسته ابرار معرفی می شود و این آیه در کنار سایر آیات نشان دهنده جایگاه والای این عمل در پیشگاه پروردگار متعال است.

بارانی با بیان اینکه متاسفانه در دنیای امروز هر سال گزارشاتی از مرگ هزاران نفر به دلیل گرسنگی مشاهده می شود که این فقر و رنج در جامعه اسلامی اصلا قابل قبول نیست، تصریح کرد: اگر موفق شویم سبک زندگی خود و اطرافیان به طور خاص و سایر مردم جامعه را به سمت تعالیم و مبانی ناب اسلامی هدایت کنیم قطعا اینگونه موارد در جامعه اسلامی مشاهده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: در مجالس عزا و عروسی؛ در منازل و رستوران ها شاهد اسراف و دور‌ ریختن غذای فراوانی هستیم که متاسفانه حسابی هم برای این منکر بزرگ الهی (اسراف)نیست لذا همه جامعه ایمانی و انقلابی باید نسبت به این امر حساس باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم دارالصابرین بم به حمایت از سپاه پاسداران به میدان آمدند 

ایسنا/کرمان اجتماع مردم متدین شهرستان بم در حمایت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونیستی، عصر امروز ۲۶ فروردین ماه برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم در اجتماع مردم غیور و شهید پرور بم در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: این پاسخ حق قانونی ما بود و ما از حق طبیعی خودمان دفاع کردیم.

وی با اشاره به شلیک صدها موشک و پهباد از اقصی نقاط ایران اسلامی به سوی اسرائیل غاصب، افزود: این موشک‌ها و پهپادها آسمان کشورهای مختلف را در نوردید و مواضع نظامی اسرائیل غاصب را منهدم کرد.

امام جمعه بم به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی اشاره و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ روز نجابت به خرج داد و دست به عکس العملی نزد بلکه مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل این جنایت اسرائیل غاصب را محکوم کنند، اما آنها کاملاً سکوت کردند و با این سکوتشان از رژیم اشغالگر حمایت کردند.

وی افزود: حملات ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای مقاومت و در رأس آن‌ها اجرای ترورهای بزدلانه و به شهادت رساندن تعدادی از فرماندهان و مستشاران سپاه پاسداران در کشورهای سوریه، عراق و لبنان حماقتی بود که بهانه‌ای برای تنبیه دشمن خبیث فراهم آورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد
  • قدردانی جامعه ورزش از وعده صادق علیه اسراییل
  • دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد
  • قدردانی جامعه ورزش و جوانان از نیروهای مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران اسلامی
  • مردم دارالصابرین بم به حمایت از سپاه پاسداران به میدان آمدند 
  • قدردانی جامعه ورزش و جوانان از غیور مردان نیرو‌های مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران اسلامی
  • قدردانی جامعه ورزش از غیور مردان نیروهای مسلح
  • قدردانی جامعه ورزش و جوانان از غیور مردان نیروهای مسلح در دفاع مشروع از خاک ایران اسلامی
  • کلان پروژه دشمن حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی است
  • دیدار خاتمی و موسوی خوئینی ها با کروبی و کلید خوردن انشعاب /واکنش امام خمینی به تشکیل مجمع روحانیون مبارز چه بود؟