Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم حجتی پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حادثه بیمارستان شهدا اظهار داشت: در بررسی های به عمل آمده و بر اساس مشاهده دوربین های مداربسته بیمارستان شهدا این بیمارستان بلافاصله پس از مراجعه فرد خدماتی به وی ارائه کرده است.

وی افزود: پس از اینکه بیمار دچار حمله قلبی شد یک ساعت برای او عملیات CPR انجام شد که البته در پیشرفته ترین بیمارستان های دنیا نیز اینکه CPR موفق نشود کاملا محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این بزرگنمایی ها حرفه‌ای نیست و پیگیری آن برای مدیریت درمان تامین اجتماعی محفوظ است، بیان کرد: بر اساس قاعده بیمارستان های دنیا پس از وقوع مرگ در بیمارستان کمیته مرگ و میر تشکیل خواهد شد که در بیمارستان شهدا نیز این کمیته تشکیل شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته مرگ و میر تنها به دلیل فوت این بیمار نبود و در همه بیمارستان ها پس از فوت بیمار کمیته مرگ و میر در سه جلسه تشکیل می شود که نخستین جلسه آن تشکیل شده است.

حجتی پور خاطرنشان کرد: پزشک اقدامات اولیه را برای این بیمار انجام داده و پس از اینکه در حیاط بیمارستان دچار حمله قلبی شده برای او CPR انجام شده اما اینکه در سطوح مختلف کار قصوری صورت گرفته یا خیر در دست بررسی است و در صورت محرز شدن قصور با فرد خاطی برخورد خواهد شد البته این احتمال بسیار کم است.

وی عنوان کرد: روزانه در بیمارستان‌ها و در مرکز فوق تخصصی قلب استان تعداد زیادی مرگ و میر رخ می دهد و با توجه به اینکه اورژانس بیمارستان شهدا ماهیانه ۱۷ هزار نفر مراجعه کننده دارد نباید زحمات کادر درمانی بیمارستان زیر سوال رود و انتظار داشت که بیمارستانی با حجم مراجعات مرگ و میر نداشته باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که لازم باشد فیلم مربوط به ارائه خدمات به این بیمار پخش خواهد شد که خدمت رسانی به وی چگونه بوده است.

این مسئول افزود: بر اساس قاعده بیمارستانی فردی که به بیمارستان مراجعه می‌کند باید پذیرش شود و اگر دفترچه به همراه نداشته باشد اندکی پروسه پذیرش وی طولانی‌تر خواهد شد.

حجتی پور بیان داشت: برای این بیمار نیز در ابتدا تریاژ انجام شده، پزشک به وی قرص زیر زبانی می دهد و پس از اینکه دچار حمله قلبی می شود به سرعت برای او عملیات CPR انجام می‌شود که در نهایت منجر به فوت او شده است.

گفتنی است، روز گذشته خبری در فضای مجازی دست به دست شد که یک بیمار قلبی با مراجعه به بیمارستان شهدا به علت همراه نداشتن دفترچه تامین اجتماعی پذیرش نمی‌شود و در حیاط این بیمارستان فوت می کند.

با پیگیری های خبرنگار مهر، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه توضیحاتی را در این رابطه ارائه داد.

کد خبر 4698787

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیماری های قلبی و عروقی کرمانشاه قزوین بوشهر شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی

بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص‌طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است که دراین آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و ... به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

براساس این گزارش، آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص ملکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی و ... مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و بعضاً تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان با دارا بودن  ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲ مرکز درمان سرپایی و همچنین ۱۱ هزار تخت بستری درحال  خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان است.

گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین حاکی از آن  است که  این سازمان به‌عنوان نخستین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز  طرف قرارداد  ۵ هزار آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی  است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

براساس آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، طی سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند.

همچنین این گزارش حاکی از آن است  که در بخش طرف‌قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص‌طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال
  • نجات جان بیمار با اقدام به موقع کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع)
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی