Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم بریتانیا خواستار برگزاری همه پرسی درباره هرگونه توافق برگزیت هستند. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تنها دو ماه فرصت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است، نتایج یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد حاکی است که بیش از 52 درصد مردم بریتانیا از برگزاری همه پرسی درباره هرگونه توافق برگزیت حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتاین مایر: هیچ مذاکره مجددی درباره توافق برگزیت وجود نخواهد داشتهشدار اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان درباره عواقب برگزیت بدون توافق

این نظرسنجی افزود: حدود 29 درصد بریتانیایی ها نیز از برگزاری همه پرسی درباره توافق برگزیت حمایت نمی کنند و 19 درصد نیز نظر خاصی در این باره نداشته اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس 42 درصد حمایت افکار عمومی را برخوردار است و این رقم برای حزب کارگر مهمترین رقیب آن به کمتر از 28 درصد رسیده است.

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که برخی از نمایندگان محافظه کار تهدید کرده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

جانسون پیش از این تهدید کرده است که حتی حاضر است پارلمان انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان پارلمان با برگزیت بدون توافق شود.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

به گزارش خبرنگار مهر، جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق، در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو ببرید، توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران و افزایش ۶ درصدی مصرف برق از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

بیش از ۵۰ درصد بارش سال آبی استان سیستان در ۳ روز اتفاق افتاد

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب درباره آخرین وضعیت بارش در استان‌های جنوبی خاطرنشان کرد: بارش‌های جنوب‌شرق کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مقادیر بی‌سابقه بارشی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در حالی به‌وقوع پیوست که در ۵ ایستگاه باران‌سنجی بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر ثبت شد و ایستگاه زرآباد نیز با بارش بالای ۲۷۰ میلیمتر رکورد، بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد.

وی افزود: متوسط بارش استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۰۰ میلیمتر است که در این سامانه بارشی، بیش از ۵۰ درصد بارش استان تحقق یافت و بارش استان نسبت به متوسط بلندمدت بیش از ۶۰ درصد رشد را ثبت کرد.

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان

ارسلان رحیمی مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از داخلی سازی ۹۰ درصد تجهیزات این شرکت خبر داد و گفت :۱۰ درصد بقیه مواردی هستند که دانش آن در اختیار برخی از کشورها است و ما در تلاشیم به آن دست یابیم.

مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان در مواقعی که ما مشکل داریم و و نیازهایی را داریم که در سطح کشور وجود ندارد و خارج از کشور این فعالیت‌ها انجام می‌شود به کمک ما می‌آیند و خوشبختانه با تفکری که در شرکت ما وجود دارد از این توان استفاده می‌شود و از تمام امکانات داخلی کشور بهره گرفته می‌شود.

خرید برق از نیروگاه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو پرداخت نقدی پول به نیروگاه‌ها در ساز و کار جدید را از محاسن اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در گذشته به دلیل اینکه پرداخت هزینه فروش برق به نیروگاه‌ها با تأخیر فراوانی انجام می‌شد، عملاً نیروگاه‌ها در فرایند توسعه و مدیریت امور جاری با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شدند که در روش جدید این مشکل برطرف خواهد شد.

محرابیان در خصوص دیگر محاسن اجرای این قانون گفت: اصلاح و توسعه متوازن صنعت برق در نقاط مختلف کشور، جبران بدهی‌های گذشته، استقرار نظام واقعی شرکتی در صنعت برق و در عین حال تأمین عادلانه منافع خریداران و فروشندگان برق کشور از دیگر محاسنی است که با اجرای این قانون محقق خواهد شد.

جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر از جذب ٣٠ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمتهای تکلیفی و تمام شده برق خبر داد.

به گفته وی با جذب این اسناد مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تأمین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

وی افزود: مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق، ٣ هزار میلیارد تومان تولید کنندگان مقیاس کوچک و ١٩ هزار میلیارد تومان نیروگاههای حرارتی و ٤ هزار میلیارد تومان پیمانکاران و تأمین کنندگان کالای شرکت‌های برق منطقه‌ای واریز شد.

توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران

محسن قمصری کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید نفتی که آمریکا در از آنها صحبت می‌کند هم اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تقریباً هیچ پالایشگاه خارجی نفت ایران را خریداری نمی‌کند و تنها چین مشتری نفت ایران است.

وی ادامه داد: چین هم با توجه به روابطی که با ایران دارد و مصالح ملی که دارند به نظر نمی‌رسد نفت ایران را کنار بگذارد؛ زیرا نفت خوب و مناسبی دریافت می‌کنند.

این کارشناس انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: این خبرها بیشتر جنگ رسانه‌ای هستند تا بتوانند بازار را متشنج کنند و مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز وجود دارد.

نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تأمین شد

فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در نشست خبری گفت: از ابتدای سال آبی جاری ۲۵.۲ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است. همچنین ۱۲ میلیارد متر مکعب ورودی به سدها وجود داشته، یعنی ۵۰ درصد ورودی‌ها مربوط به یک ماه اخیر است.

این مقام مسؤول وضع بارشی ۴ استان بوشهر، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: خراسان جنوبی و خراسان رضوی وضعیت بد بارشی دارند و در خراسان رضوی وضعیت سد دوستی امیدوارکننده نیست، بنابراین انتظار می‌رود شهروندان در استان خراسان رضوی مدیریت بیشتری در مصرف آب داشته باشند تا بتوانیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به اسلام‌آباد با بیان اینکه طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود، گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو ببرید

مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل شرکت توانیر گفت: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد

احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در تهران توضیح داد: میانگین بارش‌ها در فروردین ماه، نرمال و حتی بیشتر از حد نرمال بود و با ادامه بارندگی در این هفته در استان تهران، سمنان و مناطق مرکزی تا جنوبی کشور بارندگی خوبی در پیش است؛ ولی این بارندگی‌ها کمبود آب در این استان‌ها را با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جبران نخواهد کرد چراکه در برخی استان‌ها با ذخیره آب مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

کد خبر 6087875 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران