Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@12:58:09 GMT

سامانه باور ۳۷۳ قوی‌تر از سامانه S. ۳۰۰ است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۸۸۰۵

سامانه باور ۳۷۳ قوی‌تر از سامانه S. ۳۰۰ است

به گزارش پارسینه، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با اشاره به این که هر ساله صنعت دفاعی هدایای بسیار ارزشمندی به ملت ایران می‌دهد، اظهار کرد: سال گذشته جنگنده کوثر رونمایی شد، در طول سال هم چند زیردریایی و ناوچه جدید رونمایی شد و امروز هم سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ رونمایی و به سامانه پدافندی کشور الحاق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سامانه بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: باور ۳۷۳ از سامانه S. ۳۰۰ قوی‌تر و به سامانه S. ۴۰۰ بسیار نزدیک است. این سامانه هدیه بسیار بزرگی از سوی نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع برای مردم ما بود.

رییس جمهور با اشاره به توطئه‌های آمریکا از سال ۹۶ علیه کشورمان خاطرنشان کرد: در آغاز آن‌ها برای جنگ روانی و سیاسی برنامه ریزی کردند و سپس بر روی جنگ اقتصادی. علامت‌هایی هم در سال‌های ۹۶ و ۹۷ دریافت کردند که شاید مشوق آن‌ها در این توطئه بود، اما ما هیچگاه در برابر توطئه دشمنان نه غمناک شدیم و نه دل ما گرفت؛ ما با روحیه لازم در برابر توطئه‌ها ایستادیم.

روحانی ادامه داد: در سال ۹۶ آن‌ها از طریق عوامل‌شان موفق شدند اغتشاشاتی در تهران و برخی از شهرستان‌ها به راه بیندازند و تصور می‌کردند که یک اغتشاش چند ماهه را کلید زدند، اما با تدبیر همه مسوولان و نیرو‌های امنیتی و انتظامی این حرکت در ۵ روز در هم پیچیده شد و موفقیتی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان بدست آمد.

رئیس جمهور با بیان این که در سال ۹۷ آمریکا با خروج از برجام فشار اقتصادی را کلید زد، گفت: خروج از برجام به معنای عهدشکنی و زیرپا گذاشتن مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است. آمریکا به خیال اینکه می‌تواند ایران را با تحریم در فشار قرار دهد همه ننگ‌ها را به جان خرید؛ زیرا فکر می‌کرد ظرف چند ماه موفق می‌شود.

ادامه دارد ...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی پدافند باور 373 وزیر دفاع رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند.

بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک های دفاع هوایی به کی یف صورت می گیرد.

این رسانه غربی همچنین گزارش داد که آلمان این هفته از متحدان اروپایی کی یف، از جمله فرانسه و ایتالیا، خواسته است تا ارزیابی درباره ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین صورت دهند.

پیش از این «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین باردیگر از متحدان خود می خواهد تا ارسال سامانه های دفاع هوایی، که می توانند به ارسال کنند، را مورد بررسی قرار دهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر گفته بود که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، از او خواسته تا اروپا هفت سامانه پاتریوت دراختیار اوکراین قرار دهد.

کد خبر 6086905

دیگر خبرها

  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند