Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری صبح پنج‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن بیان اینکه در سال جاری ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای نوسازی مدارس استان سمنان پیش‌بینی و تأمین‌شده است، تأکید کرد: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حوزه اعتبارات ملی نیز تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس استان تأمین‌شده و منتظر ابلاغ مابقی اعتبارات هستیم که البته همین میزان هم نسبت به سال قبل، ۴۴ درصد رشد داشته است از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود رقم اعتباری سال ۹۸ نوسازی مدارس استان سمنان از اعتبارات ملی تا ۸۵۰ میلیارد ریال نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت ۸۴ طرح آموزشی

مدیرکل نوسازی استان سمنان بابیان اینکه افزایش اعتبارات در سطح استان سبب شد تا ما بتوانیم امسال ۸۴ پروژه آموزشی را در دست اجرا داشته باشیم، ابراز کرد: این میزان اعتبار صرف ساخت ۵۸۳ کلاس درس با ۱۴۵ هزار مترمربع زیربنای فضای آموزشی می‌شود.

هژبری بابیان اینکه تعدادی از طرح‌ها در دست مطالعه و طراحی هستند، ابراز کرد: میزان اعتباری که برای تمام این پروژه‌ها نیاز است دو هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است که امیدواریم به‌زودی شاهد تأمین آن باشیم.

وی افزود: خوشبختانه مشارکت خیران استان سمنان نیز در حوزه مدرسه‌سازی مثبت ارزیابی می‌شود و هم‌اکنون۴۱ باب از ۸۴ پروژه تحصیلی و آموزشی در دست اجرا شامل۲۸۰ کلاس درس بااعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران در دست اجرا است.

افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی

مدیرکل نوسازی استان سمنان گفت: به مناسبت هفته دولت همچنین ۱۴ فضای آموزشی و تحصیلی با ۸۸ کلاس درس و ۱۷ هزار مترمربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد و میزان اعتبار این طرح‌ها ۲۶۰ میلیارد ریال است.

هژبری همچنین گفت: از میان پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت سال جاری ۱۰ پروژه با ۱۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع با مشارکت خیران احداث‌شده و میزان مشارکت این خیران در این طرح‌ها، ۴۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی نوسازی مدارس استان سمنان محسوب می‌شود این اداره کل همچنین تخریب و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده، احداث مدارس در حاشیه مسکن‌های مهر، حذف مدارس خشتی و گلی و توجه به الگوی مدیریت سبز در پروژه‌ها استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس و توسعه فضاهای ورزشی را در سال ۹۸ دنبال می‌کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان همچنین بابیان اینکه امسال چهار پروژه برای مقاوم‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: در سطح استان ۷۴ پروژه نیمه‌تمام آموزشی وجود دارد که با اولویت اعتباری این طرح‌ها در سطح استان در دست بهره‌برداری قرار دارند.

کد خبر 4698841

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت مدارس فرسوده قزوین بوشهر شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوع‌های مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه در سطح خوزستان مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و استادان استان قدردانی کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی در سطح مدارس خوزستان بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند تا معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد، نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی در سطح خوزستان گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های متولی و خیران مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 6085845

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی