Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:29:37 GMT

بازدید معاون وزیر صمت از واحدهای صنعتی ‌پیشوا ‌

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۰۸۵

بازدید معاون وزیر صمت از واحدهای صنعتی ‌پیشوا ‌

‌معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی واقع در شهرک صنعتی شهرستان پیشوا بازدید کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، فرشاد مقیمی معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه تولید شیرخشک، کره پاستوریزه و خامه و واحد تولیدی صنایع فلزی، شرکت تولید مفتول های صنعتی ACSR و یک واحد برق در حال احداث در شهرک صنعتی پیشوا بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید‌، حسین عباسی فرماندار پیشوا، برازش رئیس اداره صنعت ومعدن شهرستان و بخشدار شهر جلیل آباد و سایر مسئولین شهرستان نیز حضور داشتند.

مقیمی ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت توجه به محصولات ساخت داخل، صنعتگران و تولیدکنندگان باید مشکلات و کمبودها را به اداره مربوطه گزارش دهند.

وی ادامه داد: برای مثال اگر تولید کننده نوعی از مواد اولیه را لازم دارد اما آن مواد به خارج از کشور صادر می‌شود، باید این موضوع را گزارش کنند تا پیگیری شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از عمده مشکلات فعالان اقتصادی، می‌توان به مشکل نقدینگی و نیاز به تسهیلات بانکی با سود کم، کمبود اعتبارات و معوقات بانکی اشاره کرد.

شهرک صنعتی پیشوا با مساحت ۳۸۰ هکتار در بزرگراه امام رضا(ع)، کیلومتر ۹ محور شریف آباد واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است

هاشم علایی گفت: برای تامین زمین طرح‌های تولیدی مرکز استان، فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال آماده‌سازی است که جدول‌بندی و زیرسازی معابر، پست برق ۶۳ کیلوولت و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی آن اجرایی شده و تامین سایر زیرساخت‌ها هم در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: برای اجرای این طرح‌ها، اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال هزینه شده و تلاش می‌شود مراحل واگذاری زمین، طی چند ماه آینده آغاز و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

به گفته او، شهرک صنعتی ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان اردبیل محسوب می‌شود که علاوه بر قطب تولید، بخش اعظمی از اشتغال استان را هم به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب و تجهیز ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجراست افزود: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده است که از این میزان ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب ماشین آلات در دست اجراست.

علایی ادامه داد: از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که با ارائه تسهیلات سایر کمک‌های لازم به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

او از واگذاری زمین به سرمایه گذاران با شرایط نقد و اقساط همچنین واگذاری زمین به سرمایه گذاران از طریق سامانه الکترونیکی با هدف جلوگیری از ایجاد رانت و رعایت عدالت در فرآیند واگذاری زمین خبر داد و گفت: اعمال بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته (شهرک‌های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی رضی، نیر، مشگین شهر، هشجین، نوجه ده، روح کندی، شکرآب و پارس آباد) از مشوقهایی است که به سرمایه گذاران این مناطق داده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، حمایت از دانش بنیان شدن، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی، ارائه برنامه‌های حمایتی به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی، کمک به افزایش صادرات محصولات صنعتی و اخذ مجوزهای استاندارد سازی واحدهای تولیدی، حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی را از دیگر مشوق‌های سرمایه گذاری در استان ذکر کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان