Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:06:09 GMT

۱۵ تن بذر مرتعی برای مراتع کردستان تهیه شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۰۹۰

۱۵ تن بذر مرتعی برای مراتع کردستان تهیه شد

رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان روز پنجشنبه در اولین کارگاه آموزشی اجرای پروژه های بیولوژیک سال ۹۸ اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها ۲۲ تن بذر نیاز دارد که این اداره کل تاکنونموفق به خرید ۱۵ تن آن شده و تهیه بقیه بذور مورد نیاز نیز در دست اقدام است.

بختیار مرادی افزود: امسال سعی شده با استفاده ظرفیت قانونی و مشارکت بهره‌برداران و جوامع  محلی در روستاهای دارای طرح‌های مرتعداری و مطالعات آبخیزداری هستند اقدامات اساسی از جمله تهیه بذر مورد نیاز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح ملی بوم سازگان زاگرس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به حجم عملیات بیولوژیک آبخیزداری و تخصصی بودن آن، برنامه های مصوب ابلاغی در ستاد اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری صندوق توسعه ملی در استان و دبیرخانه بوم سازگان زاگرس، انجام طرح‌های بیولوژیک آبخیزداری در مراتع استان توسط اداره مرتع و امور بیابان  انجام می‌شود.

رئیس اداره مراتع وامور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: عملیات‌ بیولوژیک آبخیزداری با هزینه ۲۸  میلیارد ریالی در سطح مناطق استان بر اساس فهرست بها انجام می‌شود که شامل خرید و نصب آبشخور دام، بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیم‌زارهای کم بازده، حفاظت و قرق مراتع با تأمین نهاده است.

مرادی گفت: در عملیات بیولوژیک آبخیزداری جهت غنی سازی مراتع استان، از گونه‌های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، جاشیر، کما، آگروپاپیرون و گیاهان دارویی مانند آویشن، ختمی، کاسنی در اراضی ملی استان استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیاتهای مذکور در سطح  ۹ هزار و ۶۶۱ هکتار از مراتع این استان، با توجه به مشارکت مردم و ظرفیت بالای اجرای آن در استان در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت متمایز به اجرا در آمد.

اولین گردهمایی و کارگاه آموزشی  اجرای پروژه های بیولوژیک سال ۹۸  با حضور اساتید دانشگاه کردستان  و اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی،   کارشناسان ناظر  امور مراتع شهرستانها   و پیمانکاران اجرای پروژه های بیولوژیک مراتع استان در سالن جلسات شهدای منابع طبیعی این  اداره کل با هدف  برنامه ریزی در جهت اجرای مطلوب و بهینه پروژه ها و آشنایی پیمانکاران با برنامه های مورد نظر اداره کل  برگزار شد.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صندوق توسعه ملی کشاورزی و منابع طبیعی منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان

 معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح نظارتی عید تا عید از اول اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت که در مجموع در این مدت ۳ هزار و ۴۹۳ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره کل از واحد‌های صنفی و غیرصنفی استان به عمل آمد.

فرزاد سردارزاده افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها ۶۳۳ مورد پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شد.

وی تعداد تخلف‌های ثبت شده در این پرونده‌ها ۶۸۲ مورد اعلام کرد و گفت: بود در مجموع برای مختومه شدن آنها ۱۸ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۲۵۱ مورد شکایت مردمی در سامانه نظارتی اداره کل صمت کردستان به ثبت رسید که برای ۳۸ مورد آنها با ۴۵ عنوان تخلف صنفی و غیر صنفی پرونده تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان