Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، علی درویش پور با بیان اینکه روز دوشنبه در نشستی که با حضور دکتر شهبازی استاندار البرز و مهندس آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، افزود: در این نشست ویژگی ها، مخاطرات و فرصت های البرز در حوزه جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بارش های قابل توجه فروردین ماه امسال، ادامه داد: علاوه بر مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با بحران سیل و سیلاب های احتمالی، اقدامات آبخیزداری نیز از اهمیت بالایی در این امر برخوردار بود چراکه خسارات جدی متوجه البرز نشد، بنابراین استاندار محترم البرز جلب توجه ملی را در این راستا با اهمیت دانست.
درویش پور گفت: البرز بیش از ۵۲۰ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی و بالغ بر ۳۷۵ هزار هکتار مرتع و بیش از ۲۵ هزار هکتار جنگل و ۵۴ هزار هکتار بیابان دارد که ضرورت دارد برای حفظ و نگهداری این ظرفیت ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی میراث گرانبهای ما برای آیندگان است، افزود: اجرای پروژه های آبخیزداری، عامل موثر کاهش فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و حفظ مراتع است که این امر علاوه بر پیشگیری از وقوع سیل و سیلاب بر جلوگیری از پدیده ریزگردها تاثیر بسزایی دارد چراکه از ۵۴ هزار هکتار بیابان استان ۲۵ هزار هکتار کانون پدیده ریزگرد است.
معاون استاندار البرز عنوان کرد: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در ۱۲ هزار هکتار از کانون های ریزگرد البرز، اصلاح، احیا، بذرپاشی و بیابان زدایی صورت گرفته و برای باقی این کانون ها و اجرای پروژه های آبخیزداری، نماینده عالی دولت در البرز، توجه ویژه ملی را خواستار شد.
درویش پور اضافه کرد: بنابراین طی این دیدار مقرر شد که تخصیص ۱۰۰ در صدی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این امر از محل صندوق توسعه ملی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صورت پذیرد.
وی گفت: رییس سازمان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز از نگاه و توجه استاندار البرز به این امر قدردانی کرده و اهتمام ویژه این سازمان برای اجرای طرح های آبخیزداری و بیان زدایی البرز را اعلام کرد بنابراین این اعتبار برای البرز اختصاص یافت.

۴۶

کد خبر 1292016

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف دولت دوازدهم باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران حسن روحانی سرگرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074534 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها