Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@18:17:47 GMT

بگذارید ناخن ها تنفس کنند!

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۲۷۱

اگرچه لاک های ناخن ظاهری زیبا و دوست داشتنی به ناخن ها می بخشند، اما توجه داشته باشید که ناخن ها نیز نیازمند تنفس هستند. استفاده مداوم از لاک ناخن، حتی محصولات غیر سمی، می تواند موجب تضعیف ناخن ها شود.

قدرت و ظاهر زیبای  ناخن های  شما ممکن است نشانه ای از سلامت کلی بدنتان باشد. با این وجود، استفاده بیش از حد از برخی محصولات، تغذیه ضعیف، و بسیاری انتخاب های سبک زندگی شایع دیگر می توانند همگی بر سلامت و شادابی ناخن ها تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناخن های ضعیف، شکننده یا نرم ممکن است به یک بیماری زمینه ای مانند بیماری کلیوی،  بیماری کبدی  یا  سوریازیس  که نیازمند درمانهستند، اشاره داشته باشند.

با این وجود، روش رفتار فرد با ناخن های خود نیز می تواند اثر مستقیمی بر سلامت و قدرت آنها داشته باشد. در ادامه با برخی نکات و ترفندهای کلی برای تقویت و حفظ سلامت ناخن ها بیشتر آشنا می شویم.

مصرف مکمل بیوتین

بیوتین که به نام های ویتامین B7 و ویتامین H نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است، از این رو، در بدن ذخیره نمی شود و باید نسبت به مصرف میزان کافی از آن اطمینان حاصل شود.

بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن ها و همچنین عملکرد درست سیستم عصبی کمک می کند. این ماده مغذی در مواد غذایی مانند ماهی ساردین، تخم مرغ پخته، و حبوبات وجود دارد و همچنین مکمل های بیوتین نیز در دسترس هستند. پیش از مصرف مکمل بیوتین با پزشکخود در این زمینه مشورت کنید.

کاهش تماس با آب

تماس بیش از حد با آب می تواند موجب ضعف و شکنندگی ناخن ها شود. استفاده از دستکش هنگام شستشوی ظروف و بیرون نگه داشتن دست ها هنگام نشستن در وان حمام می تواند میزان تماس ناخن ها با آب را کاهش دهد.

بی تردید، همواره امکان پرهیز از تماس با آب وجود ندارد، اما می توان میزان آن را به حداقل رساند.

تامین آب مورد نیاز بدن

نوشیدن آب به میزان کافی برای حفظ سلامت انسان ضروری است و سلامت ناخن ها نیز از این شرایط مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده شده و به راحتی پوسته پوسته می شوند. نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت و قوی باقی ماندن ناخن ها کمک می کند.

توجه به رژیم غذایی

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متنوع و همچنین مصرف یک مولتی ویتامین با مواد معدنی می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت و قدرت ناخن ها داشته باشد. یک رژیم غذاییکه با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مواجه است می تواند بر سلامت کل بدن، از جمله ناخن ها تاثیرگذار باشد.

توجه به محصولات مورد استفاده

بسیاری از  لاک های ناخن  یا محصولات مرتبط با ناخن حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که می توانند موجب تضعیف ناخن ها شوند. شما باید از لاک پاک کن های حاوی استون پرهیز کنید زیرا می توانند به ناخن ها آسیب برسانند.

از لاک های ناخن غیر سمی استفاده کنید و لاک پاک کن های فاقد استون را انتخاب کنید.

پرهیز از ناخن های ژلی یا اکریلیک

در شرایطی که ناخن های مصنوعی جایگزینی ساده برای افرادی هستند که با مشکلات رشدناخن مواجه هستند، استفاده مکرر از آنها می تواند موجب پوسته پوسته شدن و تضعیف ناخن ها شود. اگر نیازمند استفاده از ناخن های مصنوعی هستید به طور مداوم این کار را انجام ندهید.

پرهیز از استفاده مداوم از لاک ناخن

اگرچه لاک های ناخن ظاهری زیبا و دوست داشتنی به ناخن ها می بخشند، اما توجه داشته باشید که ناخن ها نیز نیازمند تنفس هستند. استفاده مداوم از لاک ناخن، حتی محصولات غیر سمی، می تواند موجب تضعیف ناخن ها شود.

کوتاه نگه داشتن ناخن ها

احتمال شکستن یا گیر کردن ناخن های بلند نسبت به ناخن های کوتاه بیشتر است. کوتاه نگه داشتن ناخن ها می تواند از ترک خوردگی و شکافتن ناخن ها پیشگیری کند که این شرایط به حفظ قدرت آنها کمک می کند.

عدم استفاده از ناخن ها برای انجام کارهای مختلف

استفاده از ناخن ها به عنوان یک ابزار می تواند به شکستگی یا ترک خوردگی آنها منجر شود که این شرایط نیز به تضعیف ناخن ها منجر می شود. به جای استفاده از نوک انگشتان و ناخن ها برای باز کردن در نوشابه می توانید از کف دست و بالشتک های انگشتان استفاده کنید یا از یک گیره کاغذ برای دسترسی به یک فضای کوچک استفاده کنید.

استفاده از یک لوسیون مرطوب کننده

پس از پاک کردن لاک ناخن یا اگر فکر می کنید به میزان کافی آب مصرف نکرده اید، از یک کرم برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها استفاده کنید. پس از هر بار شستشوی دست ها می توانید این کار را انجام دهید.

پرهیز از محصولات خشک کننده

اگر از محصولات ضد عفونی کننده دست استفاده می کنید، تلاش کنید این محصولات با ناخن ها کمتر در تماس باشند و از زیاده روی در استفاده از آنها نیز پرهیز کنید. استفاده مداوم از محصولات ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها ویرانگر باشد زیرا این محصولات موجب خشکی ناخن ها و دست ها می شوند که شکنندگی ناخن ها را در پی دارد.

تغییر روش استفاده از سوهان ناخن

سوهان کشیدن ناخن ها با حرکت رفت و برگشت همانند یک اره می تواند به واقع موجب تضعیف ناخن ها شود. هنگام استفاده از سوهان ناخن آن را تنها در یک جهت حرکت دهید و به کناره های ناخن زیاد سخت نگیرید زیرا سوهان کشیدن بیش از حد می تواند موجب تضعیف ناخن ها شود.

احتیاط هنگام استفاده از محصولات پاک کننده

هنگامی که مشغول تمیز کردن خانه خود هستید از دستکش های لاستیکی استفاده کنید. بسیاری از محصولات یا دستمال های پاک کننده حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند موجب تضعیف ناخن ها شوند. دستکش از تماس مستقیم ناخن ها با مواد شیمیایی جلوگیری می کنند.

استفاده از شامپوی مناسب

اگر از شامپویی استفاده می کنید که موجب خشکی پوست سر می شود یا برای از بین بردن چربی پوست سر طراحی شده است، ممکن است این محصول موجب خشکی ناخن ها نیز شده و به ضعف و شکنندگی آنها منجر شود. در صورت مواجهه با این شرایط شامپوی خود را تغییر داده و طی چند هفته نتایج حاصل را بررسی کنید.

مصرف پروتئین

زمانی که موضوع ناخن هایی سالم مطرح می شود،  پروتئین  عنصری کلیدی است. کمبود پروتئین می تواند از رشد قوی ناخن ها جلوگیری کند.

با مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین، مانند گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، و لوبیاها می توانید میزان پروتئین دریافتی خود از رژیم غذایی را افزایش دهید.

بررسی داروها

برخی داروها، به ویژه داروهای ادرارآور، می توانند موجب  کم آبی بدن  و البته ناخن های انسان شوند.

اگر با ضعف ناخن های خود مواجه هستید، باید با پزشک خود درباره امکان تغییر دوز مصرفیدارو یا جایگزینی آن برای پرهیز از این اثر منفی صحبت کنید.

صحبت با پزشک

اگر روش های مختلف را برای چند هفته امتحان کرده و متوجه تغییری در شرایط ناخن ها خود نشدید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک می تواند شرایط ناخن ها را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز درمان مناسب تقویت کننده ناخن را تجویز کند.

به ناخن های خود توجه داشته باشید

وضعیت ناخن ها می تواند پیام های مختلفی را درباره شرایط سلامت بدن به ما ارسال کنند و ضعف و شکنندگی آنها ممکن است به یک بیماری زمینه ای اشاره داشته باشد. خوشبختانه، روش های مختلفی برای کمک به تقویت ناخن ها و بهبود شرایط آنها وجود دارند.

اما اگر روش های درمانی مختلف را امتحان کرده و به نتیجه مطلوب دست نیافتید، برای بررسی دقیق به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است شرایطی زمینه ای موجب نازک یا شکنندگی ناخن های شما شده باشد و ناخن ها تنها با درمان دلیل زمینه ای بار دیگر توانایی افزایش قدرت و سلامت خود را خواهند داشت.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ep5 برچسب ها: تغذیه ، ناخن ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تغذیه ناخن بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید

 

به گزارش تابناک ، عوارض خوردن زیاد شکر و نمک از زمان‌های قدیم کم و بیش برای همگان آشکار بوده تا جایی که این دو ماده خوراکی به دو قاتل سفید سلامت مشهور شده بودند. با این حال علاقه به شکر را به سادگی نمی‌توان کناز گذاشت. مقاومت در برابر هوس‌های قندی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

همشهری آنلاین نوشت: از نظر فیزیولوژیکی، نوسانات در سطح قندخون، تغییرات هورمونی و کمبود مواد مغذی می‌تواند باعث ایجاد هوس به شکر و شیرینی شود. از نظر روانی، استرس، احساسات و عادات نیز می‌توانند در این هوس نقش داشته باشند. درک دلایل اصلی میل به شکر می‌تواند به مدیریت موءثر مصرف آن‌ها از طریق جایگزینهای سالم تر و تغییر سبک زندگی کمک کند. انتخاب نوشیدنی‌هایی که شیرینی طبیعی و فواید تغذیه‌ای را ارائه می‌دهند، می‌تواند به کاهش هوس به شیرینی و در عین حال به سلامت کلی کمک کند. در این مطلب به چند نوشیدنی با طراوت اشاره شده که می‌تواند هوس خوردن شکر را بدون به خطر انداختن سلامتی برطرف کند.

دمنوش‌های گیاهی

دمنوش های گیاهی مانند نعناع تند و بابونه، جایگزین‌های طبیعی شیرین و خوش طعمی برای نوشیدنی‌های شیرین هستند. این گزینه‌های بدون کافئین که در آب داغ غوطه‌ور شده‌اند، مایع خوراکی تسکین‌دهنده و آب‌رسانی را ارائه می‌کنند که هوس‌ به شیرینی را بدون افزودن شکر اضافی ارضا می‌کند.

میوه دم شده در آب

دم کردن آب با تکه‌هایی از میوه‌های تازه مانند توت ‌فرنگی، مرکبات یا خیار شیرینی لطیف و طعمی طراوت‌بخش بدون هیچ گونه قند اضافه ارائه می‌کند. میوه دم شده در آب، آبرسان، کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای صرف نظر از هوس به شکر تبدیل می کند.

آیس تی سبز

آیس تی سبز (چای سبز سرد) یک نوشیدنی با طراوت و مغذی است که طعمی از شیرینی طبیعی و مواد تقویت کننده آنتی اکسیدان را ارائه می‌دهد. این آیس تی که در عین حال که از هیدراتاسیون (آبرسانی) و سلامت کلی حمایت می‌کند، جایگزینی با طراوت برای چای‌های یخی شیرین است.

آب نارگیل

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی شیرین و آبرسان است که الکترولیت هایی مانند پتاسیم و منیزیم را ارائه می‌دهد. آب نارگیل کم کالری و عاری از قندهای اضافه شده، یک نوشیدنی با طراوت برای برطرف کردن هوس به شکر و در عین حال حمایت از هیدراتاسیون است.

اسموتی‌های خانگی

اسموتی‌های خانگی که با ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات درست می‌شوند و منبعی از پروتئین به حساب می‌آیند، گزینه‌های مغذی و رضایت‌بخشی برای کاهش میل به شکر هستند. مواد تشکیل دهنده اسموتی را با آب یا شیر بادام شیرین نشده مخلوط کنید تا یک خوراکی خوشمزه و سالم داشته باشید.

لیموناد خانگی با استویا

لیموناد خانگی شیرین شده با استویا (شیرین کننده طبیعی بدون کالری)، جایگزینی است که احساس گناه مصرف شکر را در شما بر نمی‌انگیزد. برای تهیه این لیموناد خانگی آب لیموی تازه فشرده را با آب، استویا و یخ مخلوط کنید تا یک نوشیدنی با طراوت و آبرسان داشته باشید که هوس به شکر را بدون افزایش سطح قند خون ارضا می کند.

قهوه سرد با شیر بادام شیرین نشده

قهوه سرد که با شیر بادام شیرین نشده سرو می‌شود، یک نوشیدنی خامه‌ای و رضایت‌بخش بدون قندها و کالری‌های اضافه موجود در نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار با شکر است. برای طعم دادن بیشتر به این نوشیدنی بدون شکر، مقداری دارچین یا پودر کاکائو شیرین نشده اضافه کنید.

نعناع و چای سبز

این ترکیب ساده از چای سبز و برگ‌های نعناع، طعم‌های لطیفی را ایجاد می‌کند که مزه شیرینی به چای اضافه می‌کند.

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • الو؟ من یک نوجوانم!
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز