Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@04:53:31 GMT

پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۴۵۵

پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، دو فضانورد ناسا روز گذشته از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند تا یک پایگاه اتصال جدید برای کپسول های سرنشین دار تجاری آتی نصب کنند. این پایگاه اتصال طی پنجمین پیاده روی فضایی در ایستگاه فضایی در سال جاری نصب شده است.

« نیک هاگو» و «اندرو مورگان»  طی یک پیاده روی فضایی ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه ای این عملیات را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها  آداپتور۳ اتصال(IDA-۳) را به بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی متصل کردند.  این آداپتور اتصال  به عنوان یک پایگاه اتصال ثانویه  ساخته شده تا فضاپیماهای  بویینگ و اسپیس ایکس را به ایستگاه متصل کند.

 بوئینگ قصد دارد کپسول استارلاینر را در پاییز امسال بدون هیچ فضانوردی به آسمان بفرستد. در اوایل سال آینده نیز این کپسول به طور آزمایشی همراه یک فضانورد به آسمان پرتاب می شود.

این در حالی است که در ماه مارس سال جاری میلادی اسپیس ایکس برای نخستین بار کپسول دراگون را بدون هیچ سرنشینی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. البته این کپسول طی آزمایش موتور از بین رفت . با این وجود اسپیس ایکس همچنان مصمم است تا نخستین پرواز سرنشین دار خود را تا پایان سال جاری انجام دهد.

کد خبر 4698771 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی شرکت بوئینگ شرکت اسپیس ایکس فناوری نانو شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی تحقیقات علمی شرکت هواوی ناسا هوشمندسازی هوش مصنوعی امنیت اطلاعات ماهواره گوشی هوشمند تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارشیپ آرزوی ناسا را محقق می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ایلان ماسک، رئیس شرکت فضایی اسپیس‌ایکس می‌گوید موشک این شرکت برای ماموریت‌های مریخی و پرواز در ارتفاع ۵۰۰ فوتی آماده است. این موشک طی سومین پرتاب خود در ماه مارس به سرعت مداری رسید.

استارشیپ، قدرتمندترین موشک فضاپیمایی جهان در جریان سومین پرتاب آزمایشی خود، پس از یک پرواز موفق و تکمیل اولین پرواز کامل خود به دور کره زمین، در مرحله فرود از بین رفت، اما بیشتر و سریع‌تر از همیشه پرواز کرد، اگرچه در نهایت در هنگام ورود مجدد به جو بر فراز اقیانوس هند از دست رفت.

ایلان ماسک، بنیانگذار میلیاردر اسپیس ایکس، به تازگی بیان کرده، استارشیپ در نهایت به ارتفاع ۵۰۰ فوت (۱۵۰ متر) می‌رسد که تقریباً ۲۰ درصد بیشتر از سیستم عظیم پرتابگر فوق سنگین است.

علاوه بر این، ماسک پیش‌بینی کرد که با پیشرفت در قابلیت استفاده مجدد، هر پرتاب تقریباً ۳ میلیون دلار هزینه دارد و این مقدار کمتر از یک سوم هزینه پرتاب موشک فالکون یک (بسیار کوچکتر) در سال ۲۰۰۴ و با در نظر گرفتن تورم است. (بر اساس گزارش ان‌بی‌سی، رقم دو دهه پیش ۵.۹ میلیون دلار بود که تقریباً ۹.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ است).

ماسک در به‌روزرسانی استارشیپ که تقریباً یک ماه پس از سومین و آخرین پرواز آزمایشی آن تا به امروز بوده نوشت: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد چنین پروازی امکان پذیر باشد، اما ما بدون آنکه قوانین فیزیک را زیر سوال ببریم آن را اجرا کردیم.

از جمله اهداف اصلی اسپیس‌ایکس ارسال انسان‌ها به مریخ و سکونت آنها بر روی این سیاره است. اما برای اینکه این ماموریت‌ها به انجام برسد، نیاز به توسعه و ساخت یک موشک قابل اعتماد و قوی است. 

استارشیپ قرار است بیش از صد نفر را به سمت مریخ ببرد و از طریق این سیاره، انسان‌ها را به سایر سیارات هم حمل کند. ایلان ماسک تصریح کرده است که این موشک سیستم‌های قدیمی موشک‌های موجود را با سیستم‌های جدید و قدرتمند ترکیب می‌کند تا بتواند مسافران را به سرعت و ایمنی به مقصد خود برساند.

در کل، اسپیس‌ایکس در حال تلاش برای نهایی کردن موشکی است که بتواند انسان‌ها را به مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی ببرد و اعلام جدید ماسک درباره میزان ارتفاع استارشیپ اسپیس ایکس نشان از تمرکز شرکت بر این هدف اصلی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • تا ۲۰ سال دیگر روی مریخ زندگی می کنیم!
  • تا ۲۰ سال دیگر روی مریخ زندگی می‌کنیم!
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین
  • استارشیپ آرزوی ناسا را محقق می‌کند
  • اسپیس ایکس رکورد استفاده دوباره از یک موشک را شکست
  • «اسپیس‌ایکس» باز هم رکورد استفاده مجدد از موشک را شکست
  • ارسال محموله‌ از مدار به زمین در عرض ۹۰ دقیقه