Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حفاظت از رودخانه ها، جلوگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم  و بستر رودخانهها از وظایف این اداره است افزود: ۱۰۰ مورد تختلف شناسایی شده هم اکنون از سوی این اداره در حال پیگیری است که تا کنون رفع تصرف ۳۱ مورداز حریم بستر رودخانه ها  و منابع الاینده با همکاری انجام و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۸مورد از خلع ید شده ها مربوط به بستر و حریم رودخانه ساحلی(چم) دیواندره در بازه میدان بسیج تا انتهای شهر و ۱۶ مورد نیز مربوط به بازه محله خلیفه آباد بوده که متصرفان در سال‌های گذشته اقدام به احداث مستحدثات کرده‌اند رفع تصرف شده است.

مدیر منابع اب دیواندره با اشاره به بارش های سیل آسا و قرار گرفتن برخی محلات در بستر رودخانه‌ها اظهار داشت: پس از بروز خسارتهای مالی و جانی ناشی از سیل در بستررودخانه های مناطق سیل زده کشور هم اکنون مسئولان دیواندره بهدر صدد جابه جایی محله خلیفه‌آباد این شهر و رفع تصرفات در بستر رودخانه هستند.

محمدی گفت: تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها به اشکال مختلف می‌تواند سبب تغیر مسیر جریان آب، آبگرفتگی معابر و بروز خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب شود.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰هزار نفری در ۹۵کیلومتری شهرسنندج مرکز کردستان قرار دارد.

۷۳۵۳ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر سیل رودخانه حریم بستر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس هشدار قرمز سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ می‌شود.

این سامانه روز سه‌شنبه هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان محدود می‌شود.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از جمله مخاطرات این سامانه است.

بارش‌ها موجب اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی می‌شود.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی تاکید کرده آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف در این شرایط جوی ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا
  • آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد
  • دام ها در فهرج به مناطق امن جابجا می شوند
  • آماده باش نیروهای هلال احمر یزد
  • توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب
  • هشدار وقوع سیلاب در ۴ استان کشور
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • آغاز باد و باران در برخی استان‌ها از سه شنبه
  • هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان