Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@17:17:56 GMT

هایکو ماس: با روسیه درباره حفظ برجام توافق داریم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۹۰۰

هایکو ماس: با روسیه درباره حفظ برجام توافق داریم

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

هایکو ماس پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: از ایران می‌خواهیم تا برای کاهش تنش در تنگه هرمز تلاش کند، چراکه خطر وقوع یک درگیری نظامی ناخواسته کماکان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که تمام طرف‌ها می‌گویند خواهان جنگ نیستند، پیام ما به ایران این است که کاهش تنش در تنگه هرمز یک ضرورت است. در غیر این‌صورت، خطر وقوع یک مناقشه نظامی هنوز باقی است و تمام طرف‌ها باید مانع آن شوند.

همچنین حساب کاربری وزارت امورخارجه آلمان در توئیتر به نقل از هایکو ماس گزارش داد: ما با روسیه درباره ضرورت حفظ برجام اتفاق نظر داریم که این، به نفع تمامی طرف‌ها است.

 ایران همواره تاکید کرده است که امنیت خلیج فارس را کشورهای منطقه تامین می‌کنند و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این زمینه تنها ناامنی را زمینه‌سازی می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم