Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست مشترک برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: در هریک از استان‌های کشور ، طرح‌های اولویت‌دار عمرانی که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر است، شناسایی و توزیع و تخصیص اعتبارات بر اساس این سیاست انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این ، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان‌ها برای هریک از طرح‌های اولویت‌دار عمرانی، یک مدیر تعیین می‌شود و از این به بعد این مدیر باید پاسخگوی چگونگی پیشبرد برنامه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند تشریح شده است، تصریح کرد: این سیاست‌ها نباید در حد حرف بماند و اجرایی کردن آن نیازمند عزم و اراده ملی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای تحقق این اهداف از واژه "فرماندهی" استفاده کرده‌اند از همین رو باید این مهم بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نوبخت، حرکت نامناسب کشور برای دست‌یابی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ را علت اصلی مطرح کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: برای دست‌یابی به رشد ۸ درصدی طی ۲۰ سال سند چشم‌انداز توسعه ترسیم شد اما از آنجا که این برنامه تا سال ۱۳۹۴ بخوبی پیش نرفت، ضرورت تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور احساس شد.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان، خاطر نشان کرد: در طرح‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود تلاش دولت بر حمایت از تولید معطوف شده است.

نوبخت به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در دولت، اظهار داشت: اولویت‌های این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی شناسایی شده که پیشبرد هرچه بهتر این سیاست‌ها نیازمند شکل‌گیری اراده قوی در این استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از آغاز توزیع پاداش بازنشستگان و فرهنگیان خبر داد و گفت: از هفته پیش رو هزاران میلیارد تومان پاداش بازنشستگان و فرهنگیان کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی چهارمحال وبختیاری محمدباقر نوبخت اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه