Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:09:23 GMT

آب مناطق حفاظت شده با تانکر تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۹۸۱

آب مناطق حفاظت شده با تانکر تامین می‌شود

حسن اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبرسانی سیار به مناطق حفاظت شده استان خراسان جنوبی با سه دستگاه تانکر در شهرستان‌ها انجام می‌شود که یکی از تانکرها به شدت فرسوده و از رده خارج است.

وی بیان کرد: آبرسانی سیار به وحوش از پایان اردیبهشت در برخی مناطق آغاز می‌شود و تا بارش نزولات آسمانی در فصل پاییز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بیشترین حجم آبرسانی سیار به مناطق حفاظت شده درمیان - سربیشه، شاسکوه، نایبندان و آرک و گرنگ انجام می‌شود اما در بیشتر شهرستان‌ها به دلیل گرمای هوا و کاهش حجم آب انبارها، آبرسانی به صورت موردی انجام می‌شود.

وی افزود: آبرسانی سیار به وحوش را به دلیل کمبود اعتبار با سختی و از محل اعتبارات استانی تامین می‌کنیم و اعتبارات استانی خیلی محدود و همان اعتبارات شهرستانی فرمانداران است.

اکبری اظهار داشت: سیاست ما این است که از این به بعد آب انبارها را در مکان‌هایی احداث کنیم که با بارش نزولات آسمانی آبگیری شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی عامل موثر در جلوگیری از شکار غیرمجاز است گفت: باید فضای جامعه به گونه‌ای باشد که غالب مردم به مساله محیط زیست توجه کنند و با عده ای کم برخورد شود زیرا تعداد شکارچیان غیرمجاز زیاد و تعداد محیط‌بانان ما محدود است.

وی درباره دستگیری شکارچی متخلف در قاینات که عبدالله اسدی برون یکی از محیط‌بانان را زخمی کرد گفت: این شکارچی متخلف و سابقه دار با بررسی‌های مختلف شناسایی شده و نسبت به دستگیری آن توسط ماموران انتظامی به موقع اقدام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این شکارچی قبل از این نیز محیط‌بانان را تهدید کرده است.

خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.

منطقه حفاظت شده باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان نیز در آخرین نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان ۲ منطقه حفاظت شده جدید خراسان جنوبی مصوب شد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست خراسان جنوبی حیات وحش آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم پور ظهر امروز _شنبه بیست و پنجم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه روز گذشته، دو قلاده پلنگ در نقاط مختلف منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال و همچنین عوامل نیروی انتظامی مشاهده و تصویربرداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: خوشبختانه با توجه به شرایط اکولوژیکی منطقه حفاظت شده آق داغ و تنوع زیستی بالا و وجود امنیت در منطقه، شرایط محیطی برای تکثیر و زیست این گونه‌ی ارزشمند فراهم است و پیش از این نیز در چندین نوبت، حضور چند قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تصویر برداری محیط‌بانان و یا با استفاده از دوربین‌های تله‌ای به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با مساحت ۹۳ هزار هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بصورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال حراست و حفاظت می‌شود.

کد خبر 744173

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • اجرای طرح "شهر نی" در تالاب شادگان
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال