Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه ها باید به‌روز، مسئولیت‌پذیر و در همه حوزه ها پاسخگو باشند و در برابر نابسامانی های فرهنگی و اجتماعی احساس مسئولیت کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدینه العلم الکاظمیه یزد با اشاره به اینکه عمده مدارس و حوزه های علمیه برنامه های خود را اوایل شهریور آغاز می کنند، اظهار داشت: تابستان امسال بیش از ۲۰ هزار طلبه در سطوح مقدماتی و میانی در استانها و شهرهای مختلف، دوره های گوناگون تکمیلی و ارتقایی و دوره های ویژه بصیرتی را پشت سر گذاشتند و اوایل شهریور نیز درس‌ها آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه جزو تاریخ و اصالت و هویت فرهنگی و فکری ما هستند و این حوزه ها در گذر زمان و در طول قرون متمادی و در برابر امواج گوناگون ایستادند، تولید فکر کردند، عالمان بزرگ تربیت کردند و در ایران و جهان درخشیدند.

اعرافی ادامه داد: حوزه ها در حرکت تاریخی خود بسیار افتخار آفریدند و چهره های بزرگی تربیت کردند و به کاروان علم و دانش الهی خدمت کردند و افتخار می کنیم که حوزه ها پس از قرن ها، با زعامت فرزندی از این استان، پرچمدار حرکتی عظیم شدند.

وی ادامه داد: قم در تاریخ بیش از هزار ساله حوزه های علمیه همواره مشعل هدایت و نورافشانی بود و در قرن اخیر که یک سهامدار بزرگ آن سرچشمه همه انوار الهی شد و از دورن این حوزه تاریخی بزرگ، امام برخواست، انقلاب شکوفا شد و جهانی فریاد رسای اسلام و معارف نورانی را از قم و از حوزه بزرگ شنید اما مردم یزد هم مردمی عزیز و شریف بوده اند که در دامن خود چهره های پرفروغ تربیت کردند و در قرن معاصر درخشش آیت الله حائری و آیت الله یزدی و دهها و صدها عالم بزرگ نشانی از عمق ایمان مردم یزد دارد.

امام جمعه موقت قم افزود: حوزه های ما از امتیازات بزرگی برخوردارند، امروز طلاب پرچمدار یک راه بزرگ جهانی هستید و حوزه ها باید بر اصالت های خود تکیه کنند و با نگاهی به جهان معاصر، تولیداتی در خور جهان از این حوزه ها بیرون بیاید.

اعرافی ادامه داد: برای نخستین بار است که قم صدها مرکز علمی، قریب به ۱۰۰ هزار طلبه و ۱۰ هزار استاد و معلم و هزاران و هزار کتاب و مقاله به دنیا صادر کرده که این اقدام میراث مردم، شهدا و انقلاب است و باید در مسیر رفع آفت های این میراث باشیم.

وی تاکید کرد: در تمام قلمروهای علوم اسلامی، حوزه های علمیه ایران خورشیدهای فروزان و ستارگان درخشانی داریم که هر کدام افتخارات جهان اسلام هستند.

اعرافی خاطرنشان کرد: اصالت و استقلال حوزه های علمیه ویژگی است که باید از آن صیانت کنیم و اخلاق و تهذیب نفس چیزی است که اگر از آن فاصله بگیریم، زیانهای بسیار به بار می آورند.

رئیس حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: حوزه های علمیه متکی به مردم و مردمی بودند و این افتخار را باید صیانت کنیم ما امروز هم وامدار مردم هستیم و این پیوند ما با مردم ناگسستنی است.

وی تصریح کرد: حوزه های ما مطالبه گر آرمانهای انقلاب و اسلام هستند و باید به سهم خود پاسخگوی نابسامانی ها باشیم زیرا حوزه ها باید در برابر تمام مشکلات اجتماعی و فرهنگی احساس مسئولیت کنند و با روح مجاهدت در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حوزه علمیه رئیس حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره با فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه روز آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: دشمنی با حوزه‌های علمیه یک مسئله قدیمی است و بعد از انقلاب هم بیشتر شده است و این نشان از کارآمد بودن و تأثیر حوزه‌های علمیه در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به نقش بی بدیل حوزه‌ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: جامع‌ترین اثر حوزه در کلام مقام معظم رهبری آمده است که نقش حوزه را منحصر به فرد می‌داند و آن، فهم و دریافت سبک زندگی اسلامی از متون دینی و تبلیغ آن در جامعه است.

عالمان دینی مرزداران سبک زندگی اسلامی هستند

وی با توجه به روایات لزوم تفقه و فضیلت علوم و معارف اسلامی، تاکید کرد: مردم به خاطر مشغله‌های گوناگون فرصت فهم عمیق از دین را پیدا نمی‌کنند و این حوزه است که با تربیت عالمان دینی که مرزداران اعتقادات و سبک زندگی اسلامی هستند فهم عمیق دینی را در جامعه ترویج می‌کنند و اگر حوزه‌های نبود دین منزوی می‌شد.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر مطالعه تاریخ حوزه از سوی فرهیختگان و جوانان، افزود: با هیچ علمی مانند علوم حوزوی اصیل ستیزه جویی نشده و معمولاً در طول تاریخ علما آماج حملات بدخواهان و طاغوت‌ها بوده‌اند که شرح آن بسیار طولانی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور آغاز شده است و علاقه‌مندان به تحصیل در این نهاد مقدس می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 6083975

دیگر خبرها

  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است