Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:13:12 GMT

نفوذ حوزه های علمیه در قلوب مردم مثال زدنی است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۲۲۱

نفوذ حوزه های علمیه در قلوب مردم مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مدینه العلم الکاظمیه یزد با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام و جمعی از علما و روحانیون با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: از تمام خیران و تلاشگرانی که به عنوان نیکوکار برای احداث این مدرسه علمیه تلاش کردند، قدردانی می کنم که به حق برخی از آنها از روی اعتقاد کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اصل این بنا در زمان استانداری محمدرضا فلاح زاده شکل گرفت، افزود: اولین خشتی که در این بنا گذاشته شد، با تربت کربلا بود و پیمانکاری را انتخاب کردیم که در طول ماه مبارک رمضان روزانه ۱۰ ساعت کار می کردند در حالی که روزه دار بودند.

مدرسی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم حوزه ها نباید سیاست زده باشند همچنان‌که تاکنون نبوده اند اما در متن سیاست با درایت به دنبال دیدگاه مقام معظم رهبری باشند.

موسس مدینه العلم الکاظمیه یزد یادآور شد: این حوزه علمیه، وقف به حوزه های علمیه یزد است و مسجد آن هم به عنوان مسجد امام کاظم (ع)، وقف خواهد بود و طبقات فوقانی و تحتانی وقف حوزه علمیه و کارهای فرهنگی است.

مدرسی خاطرنشان کرد: سعی ما بر استحکام این بنا بوده و با حذف زواید و آنچه ضرورت آن حس می شد، با کمترین هزینه و بهترین استادکاران اقدام به احداث این بنای فاخر کردیم.

وی تصریح کرد: برای احداث این حوزه هیچ کمک دولتی حتی از شهرداری و اوقاف دریافت نکردیم و این بنا با همت و مشارکت مردم احداث شد، مردم پای کار هستند و برای روحانیت و برای حوزه های علمیه هزینه می کنند.

مدرسی عنوان کرد: حوزه های علمیه در دلهای مردم جا دارند و احداث این بنا که به طور کامل از کمک های مردمی بوده، گواه این ادعاست.

کد خبر 4698946

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حوزه علمیه بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام عباس خیر اندیش اظهار داشت: ثبت نام هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) در استان هرمزگان برای طلاب و اساتید در سال جاری آغاز شد.

وی افزود: در این جشنواره طلاب جوان زیر ۳۵ سال حوزه‌ علمیه برادران و خواهران استان هرمزگان، متولدین ۱۳۶۸/۰۱/۰۱ و مابعد آن تا پایان روز یک‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند فرایند ثبت‌نام در این جشنواره را تکمیل نمایند.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان بیان کرد: همچنین، اساتید بدون شرط سنی و با داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، می‌توانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند.

حجت‌الاسلام خیر اندیش خاطرنشان کرد: آثار ارسالی می‌بایست در یکی از گروه‌های علمی ده‌گانه جشنواره شامل: «تفسیر و علوم قرآنی»، «علوم حدیث و درایه»، «کلام»، «اخلاق و تربیت»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و منطق»، «اصول فقه»، «تاریخ اسلام»، «ادبیات» و «علوم انسانیِ مرتبط با حوزه دین» و در قالب: «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایان‌نامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد.

وی با اشاره به اینکه «نقش حوزه‌های علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دین‌داری جامعه» و " پژوهش و تبلیغ؛ ابزارها و شیوه ها" به عنوان موضوعات بخش ویژه جشنواره کشوری است، یادآور شد: افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از ۵ امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل ۱.۵ برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهره‌مند خواهند شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان، ابراز کرد: لینک ثبت‌نام و فایل راهنمای ثبت‌نام در سامانه جشنواره برای ثبت نام علاقمندان به شرح زیر است:

http://ssmp.ismc.ir/?token=۰BB۵۳۱FB-۹۱A۸-۴FAF-B۲۹۹-۳۷۶۳۶B۰۴BDB۳، همچنین علاقمندان می‌توانند برای دریافت فایل راهنمای ثبت‌نام در سامانه جشنواره به لینک زیر
https://eitaa.com/pazhoohesh_hormozgan/۴۵۲۹ مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان