Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اهمیت حضور عالمان و فقیهان در جامعه گفت: فقیهان همانند دژهای مستحکم، اسلام را از خطر حفظ می کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله سید احمد خاتمی» در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه « مدینه العلم کاظمیه » یزد گفت: فقیهان همانند دژهای مستحکم، اسلام را از خطر حفظ می کنند و علمای شیعه ما نیز به عنوان مرزبانان اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیت الله سبحانی به عنوان عالم مفید زمان هستند که بیش از 50 جلد تالیف دارند و ما افتخار به وجود عالمان برجسته این چنین داریم.

 

وی ادامه داد: امیدواریم حوزه علمیه یزد قطب حوزه های علمیه در منطقه باشد و امروز کار سخت افزاری را انجام دادند که باید تلاش بیشتری در زمینه نرم افزاری داشته باشند تا این دیار که عالمان برجسته را صادر کرده همچنان این پیشینه افتخار آمیز را حفظ کرده و ادامه دهند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روزنامه غدیر روز جهانی مساجد مسجد روز جهانی مسجد مساجد اردبیل خبرگزاری شبستان شبستان یزد امام جمعه موقت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه‌های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تقویت کنیم. 

وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش آفرین باشند، افزود: طلاب باید با اثرگذاری در مدارس در قالب طرح‌های مختلف، قدرت تدین، اندیشه و تفکر را در دانش آموزان تقویت کنند. 

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژ کاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی‌افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزار‌های داخلی است. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می‌شود و قدرت تصمیم گیری برای عبور از مشکلات ندارد. 

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی‌رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش‌های عمقی ببینند. 

آیت الله ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند. 

وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد بر کشور تسلط پیدا کند و با دروغ پردازی‌های خود، به اهدافش دست پیدا کند. 

امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند، زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می‌توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده ساز این کشور باشند. 

حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگان‌ها و ... پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران هرمزگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • حوزه درس امام(ره)
  • تمامی مسلمانان جهان باید همانند ایران جانانه در مقابل استکبار بایستند
  • آتشفشان قهر ملت‌ها صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند
  • تقدیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم صهیونیستی
  • وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شد
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد