Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@21:18:48 GMT

شرایط استخدام و پرداخت حقوق نیروهای حق‌التدریس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۴۵۲

به گزارش ایسنا، اخیرا سازمان برنامه و بودجه شیوه نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تمامی پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد دستگاه‌های اجرایی را به آنها ابلاغ کرد که بر اساس تبصره (1) ماده (2) این شیوه نامه شرایط نیروهای حق‌التدریس آزاد و سرباز معلم در پرداخت حقوق و افزایش تعداد آنها نیز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این تبصره نحوه پرداخت حقوق نیروهای حق التدریس آزاد و سرباز معلم آموزش و پرورش، مانند سایر کارکنان دولت خواهند بود؛ به‌طوری‌که حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر آنها مطابق با قراردادی که وجود دارد با اعلام به خزانه و به صورت مستقیم از سوی دولت پرداخت خواهد شد و در مورد سایر مزایای حقوقی نیز دستگاه مربوطه یعنی آموزش و پرورش بر اساس اعتباری که در اختیار دارد و ضوابط قانون بودجه عمل می‌کند.

اما در همین شیوه نامه نحوه افزایش تعداد نیروهای حق التدریس آزاد آموزش و پرورش نیز منوط به رعایت ماده(9) ضوابط اجرایی قانون بودجه شده است.

این در حالی است که طبق این ماده بکارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی (از محل هر گونه اعتبار) فقط با مجوز سازمان اداری و استخدامی و اخذ تائید سازمان برنامه و بودجه برای پیش‌بینی بار مالی در قانون قابل انجام است.

در عین حال که باید تمامی  قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در افزایش تعداد نیروهای حق‌التدریس آزاد رعایت شده باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یک نمونه مشارکت مردم در جهش تولید دانشگاه‌ها هستند. در واقع دانشگاه محل متبلور شدن ایده‌های فناورانه و نوآورانه است و اقتصاد دانش بنیان نیز از همین مسیر یعنی دانشگاه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: تب و تاب انتخابات در چهار باغ اصفهان/ دانشجوهای واحد خوراسگان تریبون آزاد را به میان مردم بردند

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به‌عنوان مراکز آموزشی و پژوهشی، نقش بسیار اساسی در ارتقای سطح دانش و فناوری دارند. این مؤسسات معمولاً تحقیقات علمی و پژوهش‌های «کاربردی» انجام می‌دهند که می‌توانند منجر به ابداعات و نوآوری‌های جدید در صنایع مختلف شود. از طرف دیگر، دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی کار متخصص و ماهر دارند که با افزایش سطح دانش و توانمندی آن‌ها، می‌توان به بهبود تولید و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف اقتصاد کمک کرد؛ بنابراین، همکاری و تعامل فعال دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه می‌تواند موجب جهش تولید و رشد اقتصادی شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال‌های گذشته و با تدوین سند تحول وتعالی همواره دغدغه ارتباط صنعت و دانشگاه را داشته و برای پیوند و نزدیکی هر چه بیشتر این دو نهاد طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارد. در این راستا و با نگاه به نقش دانشگاه در تحقق شعار سال جدید، گفت‌وگویی داشتیم با پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در ادامه می‌خوانید:

نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری و تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» پیرامون نقش دانشگاه در تحقق این شعار اظهار کرد: ریشه تحقق این شعار در دانشگاه است و دانشگاهیان نقش اساسی را ایفا میکنند چرا که اولا کسانی که قرار است مولد اقتصادی باشند و جریان اقتصادی را در دست بگیرند و در کشور عملیاتی و اجرا کنند، در دانشگاه تربیت می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان؛ پیشران جهش تولیدی و اقتصادی کشور/پیوند صنعت و دانشگاه زمینه‌ساز رونق اقتصاد دانش‌بنیان

وی ادامه داد: علاوه بر این موتور محرکه و پیشران جهش اقتصادی از منظر علمی باز هم دانشگاه است به ویژه اینکه ما در دانشگاه ظرفیت و توان بهره مندی از دانش بنیان ها را داریم و منبع و مادر اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه شکل می‌گیرد و یکی از نقاط امید ما در بحث جهش تولید و جهش اقتصادی؛ دانش‌بنیان‌ها هستند.

فعالیت ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در دانشگاه آزاد استان اصفهان/دانش‌بنیان‌ها در دانشگاه بالغ می‌شوند

نجفی با تأکید بر اینکه موضوع اقتصاد دانش بنیان را دانشگاه ها باید تقویت و ارتقا دهند، تصریح کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۹۰ شرکت دانش بنیان و هسته فناور در حال فعالیت هستند که برخی از آنها همچون شرکت نگین بذر دانش، شرکت معیار دانش، شرکت کالا پرداز و شرکت نوپا در حال حاضر به نتیجه مطلوب رسیده اند و در اقتصاد کشور نقش ایفا می‌کنند در واقع اینها در دانشگاه بلوغ یافتند و امروز کارهای اقتصادی خوب انجام می‌دهند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان واحد شهرضا جزو شرکت های موفق استان اصفهان هستند ضمن اینکه شرکت های دانش بنیان کوچک‌تری هم هستند که محصولات خوبی ارائه می‌دهند و در حال رشد و تکامل هستند بنابراین من فکر میکنم اگر ما بتوانیم همین مسیر را که تجربه کردیم (یعنی شرکتهای که مولود دانشگاه هستند و امروز به شرکت های بزرگی که در اقتصاد کشور نقش ایفا میکنند تبدیل شوند)، طی کنیم در تحقق شعار سال بسیار می‌توانیم اثرگذار باشیم.

دانشگاه بستر مشارکت مردم است

نجفی خاطرنشان کرد: بستر این مشارکت، یعنی مشارکت مردم و رشد اقتصادی در دانشگاه است، یعنی بهترین نقطه دانشگاه است. دانشگاه از طریق کاربردی کردن دانشی که در اختیار دارد و مهارت‌افزایی و ورود دانشجو به محیط واقعی کار و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری می‌تواند به مشارکت مردم کمک کرده و در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

وی اضافه کرد: بذر، سی آر ام، خدمات آزمایشگاهی، مواد غذایی، نرم افزارهای مختلف و هوش مصنوعی، نهال های مقاوم به خشکی و... از جمله مهمترین محصولاتی است که توسط شرکت دانش بنیان استان اصفهان به تولید می‌رسد و سطح خدمات این شرکتها از حوزه کشاورزی، فعالیت های گلخانه ای گرفته تا گیاهان دارویی، آی تی و هوش مصنوعی، تجهیزات نیمه صنعتی، مواد اولیه لبنیات و... متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: بسیاری از این شرکتها از منظر درآمدی در مقایسه با برخی واحدهای دانشگاهی تراز بالاتری دارند و به توسعه فعالیت های پژوهش و فناوری استان بسیار کمک می‌کنند.

«طرح پویش» اصلی‌ترین برنامه استان برای جهش اقتصادی و تحقق شعار سال است

وی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه در تربیت نسل آینده در حوزه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: طرح پویش، یکی از برنامه های استان اصفهان در راستای این هدف است و از جمله طرح هایی است که به جد دنبال میشود که تعداد قابل توجهی از دانشجویان را می‌توانیم در این طرح پوشش دهیم و وارد بازار کار کنیم.

نجفی کاربردی کردن پایان نامه ها و تطبیق آنها با اولویت های علم و فناوری و ارائه مشاوره را از دیگر برنامه های این واحد در راستای جهش اقتصادی و تحقق شعار سال دانست و گفت: جهت‌گیری نحوه آموزش و یاد دادن مهارت و درگیر کردن دانشجو به اشتغال مانند طرح‌های پویش به‌شدت می‌تواند در مشارکت بیشتر دانشجویان در توسعه اقتصادی کشور نقش داشته باشد.

اجرای موفق طرح پویش توسط سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی

وی به سرای نوآوری اتاق بازرگانی در استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت های این سرا هم از جمله برنامه های استان برای جهش اقتصادی علم پایه است و این سرا یک مدرسه مهارتی دارد که آموزش های لازم را به دانشجو ارائه می‌دهد و پس از آن دانشجو وارد طرح پویش می‌شود.

نجفی گفت: سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه با هدف برقراری جریان دانش در صنعت و حل مسئله از بنگاه های اقتصادی از طریق پتانسیل های موجود در دانشگاه تأسیس شد. این سرا در قالب برنامه کلان «همصدا» (همکاری مؤثر صنعت، دانشگاه و اتاق) در راستای اهداف مذکور در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: پیش از این دانشجویی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شد با صنعت بیگانه بود، دانشجویان باید در حین تحصیل، آموزش و تخصص لازم را کسب کنند، برای تحقق این هدف، سرای نوآوری اتاق بازرگانی به عنوان یکی دیگر از همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (واحد خوراسگان) و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان راه‌اندازی شد.

از این طریق کارفرمایان و صنعتگران نیاز خود را به سرای نوآوری اعلام می‌کنند و دانشجویان در رشته‌های مختلف هم می‌توانند رشته خود را کاربردی کنند، استان اصفهان با پایلوت شدن در طرح پویش اشتغال به نتایج اثربخشی رسید و در این زمینه بسیار خوب عمل کرد.

نجفی افزود: دپارتمان‌های تخصصی سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه شامل مدیریت منابع انسانی و روانشناسی سازمانی، تولید محتوا در فضای دیجیتال، بازسازی و طراحی فضاهای اداری تجاری و صنعتی، مکانیک و ساخت، مهندسی صنایع و برنامه‌ریزی تولید، حسابداری، محیط زیست و منابع آب، مهندسی پزشکی، هوشمندسازی اینترنت اشیا، نگهداری و تعمیرات، کشاورزی دام و طیور، برندینگ، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، متالوژی، شیمی و پلیمر، معدن، ثبت اختراع و تدوین استاندارد، نساجی و چاپ، صنایع غذایی و برق و اتوماسیون و ابزار دقیق است.

طرح پویشی‌های استان اصفهان ۱۲ هزارنفری می‌شوند/ اعلام نیاز ۲۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی برای جذب دانشجوی طرح پویشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت های دانشگاه گام به گام در حال همراه شدن با صنعت است، اضافه کرد: برنامه امسال ما این است که تا پایان سال(۱۴۰۳) بتوانیم ۱۲ هزار دانشجو را وارد طرح پویش بکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادهای طرح پویش ما تا به این لحظه، ۴۳۰۰ مورد است که از این میزان ۳۰ درصد مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مابقی مربوط به مقاطع کاردانی و کارشناسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ۶۰ درصد از این تعداد در رشته‌های علوم انسانی، ۲۵ تا ۳۰ درصد در رشته‌های کشاورزی و فنی مهندسی و مابقی در رشته‌های علوم پایه و علوم پزشکی تحصیل می‌کنند.

۱۰ درصد از دانشجویان طرح پویشی استخدام شدند/بورسیه ۵۰۰ دانشجو

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ شرکت و بنگاه به صورت مکتوب برای طرح پویش به ما اعلام نیاز کرده‌اند، افزود: ۵ تا ۱۰ درصد دانشجویانی که وارد طرح پویش شده اند به مرحله استخدام رسیده‌اند و ۱۰ درصد یعنی بالغ بر ۵۰۰ نفر هم بورسیه شده‌اند. سال گذشته نیز ۳ هزار دانشجوی این استان وارد طرح پویش شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه تارگت ۱۲ هزار دانشجوی طرح پویشی حتما تا پایان سال محقق خواهد شد، بیان کرد: عمده این ظرفیت مربوط به واحد اصفهان است و به تعدادی که اشاره کردم ۱۰ تا ۲۰ درصد نیز میتوان برای واحدهای دیگر اضافه کرد چون این واحدها هم دانشجوی طرح پویشی دارند.

نجفی گفت: این دانشگاه با برخورداری از ده‌ها رشته کارشناسی ارشد با بهترین کیفیت آموزشی و رویکرد تحقیقاتی و با توجه به استقرار مرکز رشد واحدهای فناوری با استقبال از طرح‌ها و برآورده کردن نیاز علمی، تحقیقاتی صنایع و بنگاه‌های تجاری از ایده‌های دانش‌بنیان دانشجویان تا رسیدن به مرحله تجاری‌سازی حمایت می‌کند.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: به عقیده بنده امسال سالی است که طرح‌هایی مانند طرح پویش می‌تواند دانشجویان را با محیط واقعی کار و توسعه مهارت‌های دانشگاه درگیر کند ضمن اینکه توسعه دانشکده‌های مهارتی و شرکت‌های دانش‌بنیان که در مراکز رشد و سراهای نوآوری وجود دارد می‌تواند در تحقق شعار سال نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/

نرگس موذنیان کد خبر: 1228100 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش

دیگر خبرها

  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس
  • حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود
  • زمان پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان/ تا پایان اردیبهشت بدهی معلمان را می پردازیم
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا هفته معلم
  • پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت