Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@23:48:15 GMT

۱۷ طرح منابع طبیعی در همدان بهره برداری می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۶۸۴

۱۷ طرح منابع طبیعی در همدان بهره برداری می شود

اسفندیار خزائی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۲ مورد از طرح های آماده بهره برداری مربوط به بخش آبخیزداری، ۲ مورد جنگل‌کاری، ۲ طرح مرتبط با مرتع و بیابان و یک مورد اجرای کمربند حفاظتی است.

وی اضافه کرد: ۱۲ طرح حوزه آبخیزداری در شهرستان های همدان، کبورداهنگ، نهاوند، رزن، فامنین، ملایر و تویسرکان با اعتبار ۷۰ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: اجرای ۲۳ هزار و ۵۸۹ مترمکعب عملیات آبخیزداری شامل عملیات سنگ و ملات، گابیونی و بندخاکی در این طرح ها صورت گرفته و حدود ۲ هزار خانوار نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

خزائی گفت: طرح کمربند حفاظتی در شهرستان های رزن، ملایر و اسدآباد در سطح ۲۵ کیلومتر و طرح عملیات کپه کاری در ۱۴۲ هکتار از اراضی نهاوند، عملیات جنگلکاری در نهاوند و تویسرکان در ۶۰ هکتار و اجرای طرح ذخیره نزولت جوی در سطح ۵۰ هکتار، از طرح های تاثیر گذار و مهم در حفظ منابع پایه آب و خاک هستند.

وی بیان کرد: عملیات آبخیزداری با هدف تغذیه منابع آبی، تقویت پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک، جلوگیری از بیابان‌زایی، تعادل بخشی و بهبود وضع معیشت مردم حوزه آبخیزنشین اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: با اجرای این طرح ها زمینه بهره مندی از توان و ظرفیت بخش آب و خاک استان بیشتر می شود همچنین اقتصاد و تولید این استان رونق خوبی می یابد.

خزائی ابراز امیدواری کرد با گسترش و اجرای طرح های آبخیزداری، ذخیره نزولات جوی، طرح های جنگلکاری و ایجاد کمربند حفاظتی شاهد پایداری و شکوفایی بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی استان همدان باشیم.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان همدان تغذیه جنگل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ میلیون نتر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ میلیون نتر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی