Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان مازندران از برقراری صلح و سازش در دو فقره قصاص نفس در سال جاری خبر داد. تاریخ انتشار: 13:23 - 31 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۳۵۰۷

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از برقراری صلح و سازش در دو فقره قصاص نفس در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۱۱ فقره پرونده قصاص قطعی شده در استان مازندران منجر به صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری نشست تخصصی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، سیاست مصوب مبنی بر بکارگیری حداکثر مساعی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شد.

این مقام قضایی ادامه داد: بر اساس گزارش اعلام شده، امسال تعداد دو فقره قصاص نفس مربوط به دو حوزه قضایی شهرستان تنکابن و نور به طور قطعی منجر به سازش شده و دو فقره دیگر با استمهال از اولیای دم، در دست اقدام قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد خاطرنشان کرد: با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، مجموعاً تعداد ۱۱ فقره پرونده قصاص قطعی، به همت شورای حل اختلاف استان مازندران، منجر به صلح و سازش شده و محکومین به زندگی دوباره بازگشته اند.

معاون قضایی دادگستری مازندران با اشاره به سیاست دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت زندان‌ها و تاکید رئیس کل دادگستری استان در خصوص اهمیت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف استان افزود: ارتقای کیفیت خدمات رسانی در شورا‌های حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش از برنامه‌های دستگاه قضایی است و با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف بسیاری از پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شود.

بیشتر بخوانید.

بازگشت به زندگی با رضایت اولیای دم در زنجان رهایی محکوم به قصاص با رضایت خانواده مقتول اولیای دم پرونده قتل، محکوم ۳۲ ساله را بخشیدند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف دادگستری استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صدور، اصلاح و تمدید ۷۷ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران خبر داد.

حمیدرضا شهابیان به عملکرد ۶ ماهه مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ۱۶ مهر پارسال تا ۱۶ فروردین امسال، اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۳ فقره مجوز موافقت اولیه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در استان اصلاح و تمدید شد.

  شهابیان ،صدور، اصلاح و تمدید ۷۷ فقره جواز تاسیس و صدور و تمدید ۱۳ فقره مجوز بازسازی و نوسازی صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در استان را از اقدامات این مدیریت در مدت زمان فوق برشمرد.   وی تصریح کرد: صدور، تمدید و اصلاح و تغییر نام ۷۹ فقره مجوز پروانه بهره برداری و صدور، اصلاح و تمدید ۱۸ فقره مجوز توسعه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی نیز  از فعالیت‌های این مدیریت در ۶ ماه گذشته بود.

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل