Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح پنجشنبه در همایش روز جهانی مساجد در مصلی امام خمینی(ره) رشت  با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی مساجد انسان‌هایی هنرمند هستند، اظهار کرد: برای یافتن مسلمان خوب باید به دنبال میزان ارتباط وی با مسجد باشید.

وی ارتباط با مسجد را یکی از شاخص‌های انسان‌های عادل عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است که اگر کسی در نزدیکی مسجد زندگی کند اما به مسجد نرود نباید با او مراوده و ارتباط داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله فلاحتی در ادامه با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید قدر حضور در مساجد را بدانند، گفت: حضور در مساجد و فعالیت در این مکان مقدس فضیلتی است که باید به آن فخر کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نسل جوان آینده‌ساز کشور و انقلاب است، تصریح کرد: نسل جوان باید علاوه بر حضور در مساجد به دنبال خودسازی خود نیز باشد زیرا مسجد بهترین مکان برای خودسازی انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه ما مأمور هستیم تا افراد به راه به سمت بهشت هدایت کنیم، بیان کرد: عده‌ای که بیان کردن ما وظیفه نداریم مردم را به سمت بهشت هدایت کنیم در فهم دین نقص دارند.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه جوانان مسجدی به مطالعه،  افزود: نسل جوان فعال در مساجد باید کتاب‌های شهیدان دستغیب و مطهری را مطالعه کنند زیرا به سوالات اخلاقی و شبهات ایجاد شده برای جوانان پاسخ داده خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم، تصریح کرد: اینکه در کنار کوچه‌ها و خیابان‌ها تکیه زده می‌شود اشکالی ندارد اما بهتر است تا این فعالیت‌ها در مساجد انجام شود.

وی در ادامه از ائمه جمعه مساجد خواست تا اجازه دهند جوانان در ایام محرم و صفر با همان شور حسینی که مدنظرشان است در مساجد حضور پیدا کنند و به بهانه خراب شدن برخی وسایل مسجد از حضور آن‌ها جلوگیری نشود.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم همراهی ائمه جمعه با جوانان در ایام محرم و صفر، گفت: نسل جوان نیز باید در نوع برخورد خود با متولیان مساجد و رئیس سفیدان با احترام عمل کنند.

وی همچنین به وضعیت ظاهری برخی جوانان با سیره شهدا اشاره کرد و افزود: ائمه جماعات مساجد باید سیره شهدا را به نسل جوان منتقل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از برگزاری برخی کلاس‌های غیراخلاقی همانند آموزش رقص در برخی نقاط گیلان، اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم تا باور دختران و بانوان ما را منحرف کنند.

کد خبر 4698976

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد نماینده ولی فقیه در گیلان بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح

نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح

دیگر خبرها

  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود
  • تاکید بر بهره گیری از رهنمود‌های رهبری در موضوع حجاب 
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی