Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن را به سخره گرفت و گفت که این کشور جای تفریح و خوش‌گذرانی نیست.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن گفت: پرواز هواپیما‌های آمریکایی برفراز جمهوری یمن، مشارکت عملی در تجاوزگری و نقض حاکمیت یک کشور مستقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد عبدالسلام افزود: آمریکایی‌ها عواقب کار‌هایی را که انجام می‌دهند نمی‌دانند چه از روی حمایت و یا از روی استکبار.
عبدالسلام اضافه کرد: یمن در حال حاضر عرصه مناسبی برای گردشگری نیست و کسی که حاکمیت کشور ما را نقض کند با واکنش ما مواجه خواهد شد.
او در توییتر نوشت: «اینکه آمریکایی‌ها پیامدهای آنچه را که [در یمن] انجام می‌دهند، درک نمی‌کنند، یا به دلیل حماقت آن‌ها است و یا به دلیل استکبار آن‌ها».
او با بیان این‌که «یمن در مقطع کنونی، میدان باز برای گردش و تفریح نیست و هر کسی که حاکمیت کشور ما را نقض کند، پاسخ آن‌ را خواهد دید»، تأکید کرد که پرواز هواپیماهای آمریکا در آسمان یمن به معنای «مشارکت عملی» آمریکایی‌ها در حمله یمن و نقض حاکمیت کشور دارای حاکمیت است.
پدافند موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد چهارشنبه توانست یک فروند پهپاد پیشرفته «MQ9» را بر فراز استان «ذَمار» را در غرب یمن سرنگون کند.
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این ارتباط گفت که این پهپاد متجاوز با موشک زمین به هوای یمن سرنگون شده است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که پهپاد سرنگون شده در ارتفاع بسیار بالایی پرواز می‌کرد.
پهپاد «MQ9» آمریکا سه هزار کیلومتر برد دارد و نهایت سرعت آن 482 کیلومتر بر ساعت است. ساخت این این پهپاد برای واشنگتن 11.5 میلیون دلار هزینه دارد و آمریکا از آن در جنگ علیه افغانستان استفاده کرده است.
وزن این پرنده (بدون حمل سلاح) 2223 کلیوگرم است و می‌توان موشک‌ها و بمب‌هایی به وزن بیش از یک و نیم تن حمل کند.

اعتراف آمریکا به سرنگونی پهپاد پیشرفته این کشور بر فراز یمن
مقامات آمریکایی تایید کردند یک فروند پهپاد ام کیو 9 این کشور روز گذشته بر فراز یمن سرنگون شد.
دو مقام آمریکایی ضمن تایید خبر سرنگونی پهپاد این کشور در آسمان یمن، گفتند این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از موشک زمین به هوای نیروهای یمنی هدف قرار گرفته است.
دو مقام دولتی ایالات متحده به خبرگزاری «رویترز» گفتند که یک پهپاد نظامی آمریکایی مدل «MQ-9» صبح روز چهارشنبه در آسمان یمن هدف قرار داده شد.
طبق گفته‌های یکی از این مقام‌ها، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از یک موشک زمین به هوای نیروهای یمنی ساقط شده است.

ادعای پنتاگون درباره نقش ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد یک تیم امنیتی درباره حمله ایران و حوثی ها به پهپاد آمریکایی در یمن تحقیق می کند.
پنتاگون در ادامه مدعی شده است: این اقدام تحریک آمیز از سوی ایران و گروه های وابسته به این کشور صورت گرفته است و خطری واقعی برای ثبات منطقه به شمار می رود.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه الحره سرنگونی پهپاد آمریکای در آسمان یمن را تایید کرد.
ادعای وزارت دفاع آمریکا در حالی مطرح می شود که یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن صبح امروز پس از اعلام سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: موشکی که این پهپاد ساخت آمریکا را هدف قرار داد در داخل یمن تولید شده و به زودی در یک کنفرانس خبری از آن رونمایی خواهد شد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پهپاد آمریکا یمن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

رژیم صهیونیستی که مدعی بود به حمله تنبیهی ایران پاسخ می‌دهد، پاسخ داد؛ در جنجالی تبلیغاتی، رسانه‌های این رژیم به ایران حمله کردند.

به گزارش تسنیم، سحرگاه امروز جمعه، منابع غیررسمی و نامعتبر طی ساعتی از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر دادند تا اینکه اولین منبع رسانه‌ای قابل اعتنا که این خبر‌ها را پوشش داد، شبکه خبری «ای. بی. سی نیوز» آمریکا بود.

در حالی که صرفاً صدای چند انفجار شنیده شده بود و ماهیت آن روشن نبود، ای. بی. سی نیوز به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که اسرائیل به ایران حمله کرده است. پس از این بود که رسانه‌های اسرائیلی و حتی کاربران رسانه‌ای آن مثل ادی کوهن یا خبرنگارانی مثل آمیخای اشتین به این جو پیوستند تا نشان بدهند که اسرائیل حمله همه جانبه‌ای به ایران کرده و تأسیسات اتمی هدف قرار گرفته است.

ساعتی بعد گزارش‌های شبه رسمی در ایران نشان داد که سه کوادکوپتر کوچک هدف آتش پدافند قرار گرفته و صدای انفجار‌ها متعلق به شلیک پدافند و سرنگونی این پرنده‌های کوچک بوده و هیچ موشکی به داخل ایران شلیک نشده یا هیچ انفجاری روی زمین رخ نداده. همزمان رسانه‌های اسرائیلی از حملات بزرگ به ایران خبر می‌دادند. ادی کوهن فقط طی یک ساعت، در شبکه ایکس (توییتر سابق) مدعی چند حمله شد و بلافاصله نوشت، حالا اگر ایران میتواند به اسرائیل پاسخ دهد! او همچنین نوشت، ایرانی‌ها نمیخواند جواب اسرائیل را بدهند لذا میگویند همه چیز عادی است.

نکته مهم این است که در تمام دو ساعتی که این حجم خبر‌ها و شایعات تولید شد، در سطح رسانه‌های معتبر، هدایت آن را برخی رسانه‌های آمریکایی مثل ای. بی. سی نیوز، بلومبرگ و فاکس نیوز بر عهده داشتند و به نقل از مسئولان ناشناس آمریکایی مدعی شدند که اسرائیل به ایران حمله کرده و آمریکا در این حمله مشارکت نداشته است. این‌ها همچنین گفتند اسرائیل پنجشنبه به آمریکا خبر داده که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به حمله ایران پاسخ میدهد. در خبری دیگر، نیویورک تایمز به نقل از مسئولانی امنیتی در اسرائیل که هویتشان را فاش نکرد، نوشت، آن‌ها میگویند اسرائیل در پشت «حمله به ایران» است.

کانال تلگرامی اخبار داغ اسرائیل (هخدشوت هخموت) به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: این پاسخ اسرائیل منطقه را به جنگ نمی‌کشاند. اگر اینطور شود هم، ما برای دفاع از اسرائیل آماده هستیم.

رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی طی دو ساعت فضایی درست کردند مبنی بر اینکه اسرائیل به ایران حمله کرده و آمریکا هم در آن دخالتی نداشته. این رسانه‌ها در حالی مدعی حمله به ایران بودند که در سطح رسمی در ایران کسی تا این لحظه (انتشار این گزارش) صحبتی درباره حمله نکرده و در بالاترین حد میشود آن را یک حادثه امنیتی توصیف کرد.

در مقابل، مدیر دفتر الجزیره در تهران گزارش کرد، در ایران حداقل در سطح رسمی اعلام شده که هیچ حمله خارجی صورت نگرفته. مقصود الجزیره از «سطح رسمی»، تلویزیون بود، چون هیچ منبع رسمی تا این لحظه (زمان انتشار این مطلب)، در این خصوص موضعی نگرفته است. مدیر دفتر الجزیره ادامه داد، هیچ جایی در ایران مورد اصابت قرار نگرفته و هیچ انفجاری روی زمین رخ نداده و صدای انفجار متعلق به شلیک پدافند بوده است. او گفت، همچنین نکته مهمی که تا الان رخ داده این است که در سطح رسمی و مقامات هنوز کسی نگفته که آنچه اتفاق افتاده، کار اسرائیل بوده است.

معنای این حرف شاید این باشد که هیچ حمله‌ای (از خارج از ایران) انجام نشده است. همچنین رویترز به نقل از یک مقام مسئول ایرانی گزارش کرد که ایران هدف هیچ حمله موشکی قرار نگرفته است.

یک کانال تلگرامی نزدیک به گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در کرانه باختری نیز با اشاره به این فضای تبلیغاتی نوشت: «رژیم اشغالگر در حال حمله رسانه‌ای به ایران است... یک بلوف رسانه‌ای برای اینکه به مردم خود بگوید به ایران پاسخ داده است. تعدادی ریزپهپاد فرستاده‌اند که پدافند ایران آن را ساقط کرده است. خبیث‌تر از اشغالگران نداریم».

در نتیجه به نظر می‌رسد پاسخ معتبر و قاطع ایران به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، آنچنان بازدارنده بوده که تل‌آویو بدون اینکه جرأت اقدامی علیه جغرافیای ایران به خود بدهد، تلاش کرد در رسانه‌ها، حمله پردامنه‌ای به ایران را به نمایش بگذارد تا پاسخ افکار عمومی خود را بدهد، اما از هم اکنون برخی کاربران در فضای مجازی در حال تمسخر اسرائیل هستند؛ لذا فارغ از اینکه این اتفاق در سحرگاه امروز عملیات فریب بوده باشد یا نباشد و در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد، تا این لحظه، با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم که هدفش این است که به افکار عمومی فلسطین اشغالی و بلکه منطقه و دنیا بگوید، اسرائیل به حمله ایران پاسخ داد.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» روز پنجشنبه بدرستی به کابینه بنیامین نتانیاهو گفت: «ما یک گام با پیروزی فاصله نداریم، بلکه ما در یک قدمی رسوایی هستیم». به نظر می‌رسد گذر زمان، ابعاد این رسوایی اسرائیل را بیشتر روشن خواهد کرد، چون تا الان تمام آن تهدیدات اسرائیل علیه ایران، موش زاییده است.

دیگر خبرها

  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • دیده شدن چند پهپاد ناشناس در آسمان عراق
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیلی‌ها درباره حمله به ایران
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی