Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن سینمای جوانان هرمزگان گفت: در این دوره از المپیاد فیلم‌سازی فاطمه زاهدی با کسب مدال نقره صاحب رتبه دوم در بخش فیلم، هستی جعفرپور با کسب مدال طلا  رتبه اول در بخش ایده کارگاهی و ثمین عالی‌زاده  با کسب مدال برنز رتبه سوم بخش ایده کارگاهی را کسب کردند.

فروزان کهوری‌نژاد بندری روز پنجشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: فاطمه زاهدی با فیلم «دخت و لور» در بخش اصلی (فیلم) سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور به رتبه دوم دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ثمین عالی‌زاده نیز با فیلم «آتنا» در این دوره شرکت کرده بود اما در بخش ایده ‌کارگاهی رتبه سوم را به دست آورد.

رییس انجمن سینمای جوانان هرمزگان ابرازداشت: نگاه خلاقانه، دستان هنرمند و تلاش ارزشمند این نوجوانان در این دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران که در قالب فیلم کوتاه شکل گرفت آغاز راهی طولانی و درخشان برای این نوجوانان خواهد بود.

فاطمه زاهدی، ثمین عالی‌زاده  و هستی جعفرپور هر ۳ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان هستند و در بخش‌های هنری از جمله فیلم‌سازی فعالیت‌های خلاقانه‌ای دارند.

سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور با هدف‌گذاری ترویج فضائل اخلاقی و نگاه امیدوارانه به زندگی در بین نوجوانان از طریق ایده‌پردازی و مشارکت در تولید فیلم، یافتن ایده‌های نو در سینمای کودکان و نوجوانان، ایجاد شرایط مناسب برای کشف و معرفی استعدادهای هنری نوجوانان در حوزه تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان و زمینه سازی برای گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سرزمین من»، «آرزوهای من»، «رویاهای کودکان و نوجوانان امروز»، «خانواده من»، «خلاقیت در زندگی»، «سرگرمی کودکان»، «نشاط و کودکی»، «سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان»، «امیدواری»، «بخشش» و «قصه‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان» (ترجیح نویسنده‌های ایرانی) محورهای پیشنهادی و دارای اولویت‌« المپیاد سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» را در ۲ بخش  «ایده» و «فیلم» بود.

این دوره از المیپاد را بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ مرداد در اصفهان برگزار شده بود و آیین پایانی آن نیز شامگاه ۳۰ مرداد برگزار شد.

۹۸۸۷ / ۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان انجمن سینمای جوان ایران فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانا یک فراخوان جشنواره ملی عکس با موضوع یاریگران زندگی با اهداف آشنا نمودن مخاطبان کودک و نوجوان با ویژگی‌های زندگی سالم، ترغیب به زندگی سالم برای جلوگیری از گرایش کودکان و نوجوانان به وابستگی‌های مخرب، توجه به سلامت و تأثیر آن بر رشد و فرایند زندگی بهتر، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق فراهم کردن زمینه حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در عرصه فعالیت‌های هنری و تقویت نگاه جستجوگر و خلاق آنان و جلب توجه کودکان و نوجوانان به ویژگی‌های دوست خوب و اهمیت، جایگاه و تأثیر دوست در زندگی منتشر کرده است.

لازم به ذکر است مخاطبین این جشنواره کودکان (۷ تا ۱۰ سال)، نوجوانان (۱۱ تا ۱۷ سال)، اعضاء ارشد (۱۸ تا ۲۲ سال) و بزرگسالان و مربیان مراکز سراسر کشور هستند که می‌توانند در موضوعاتی، چون خانواده سالم، دوست خوب من، مهربانی و همدلی و تفریحات سالم در بخش کودکان و نوجوانان و "از وابستگی تا سقوط" در بخش بزرگسالان و مربیان شرکت کنند.

برای این جشنواره هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ عکس با موضوعات فراخوان به دبیرخانۀ استانی جشنواره ارسال کند.

عکس‌ها باید به شماره در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۸۳۱۱۶۵۱۰ تا پایان روز ۱۳ اردیبهشت ماه ارسال شود. 

بعد از ارسال آثار داوری استانی و سپس کشوری انجام گرفته و از طریق سایت کانون برگزیدگان اعلام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی"