Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عاملی گفت: جایگاه مسجد در دین مبین اسلام به عنوان شعائر و حیات اجتماعی و دینی تلقی می شود و با قدرت نمایی در اجتماع های دینی تلاش می کند تا آبادانی اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (31 مردادماه) در آئین گرامیداشت روز جهانی مساجد در سالن ولایت گفت: اجتماع مسلمانان در احادیث و آیات یکی از مهمترین مبانی و شعائر دینی محسوب می شود حتی اگر این اجتماع اقامه نماز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اجتماع نماز جماعت، نماز جمعه و نماز عیدین از مهمترین مبانی دینی هست که موجب حیات اجتماعی و فردی است.

 

وی خاطر نشان کرد: هیچ عبادتی بالاتر از نماز جماعت نیست و حتی مردگان نیز پس از مرگ پشیمان یک لحظه حضور و غفلت نماز جماعت را دارند.

 

آیت الله عاملی ادامه داد: در روز قیامت هیچ عبادتی بالاتراز نماز جماعت و جمعه قرار نگرفته و حضور در این عبادات موجب تقویت جایگاه دین در نهاد انسان می شود.

 

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اگر مساجد خالی شود دین اعتبار خود را از دست خواهد داد البته در کشورهای اسلامی منطقه به ویژه جمهوری آذربایجان جوانان تلاش کرده اند تا این مسئله محقق نشود و نماز جماعت را بیش از پیش یک حرکت فرهنگی و دینی تلقی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مسئله حجاب یک مسئله فردی و شخصی نیست بلکه تاکید خداوند متعال به حجاب دارای پیام و حرف است و این عفیف بودن زن را در برابر هوسرانان می داند.

 

آیت الله عاملی اظهار داشت: جایگاه مسجد در دین مبین اسلام به عنوان شعائر و حیات اجتماعی و دینی تلقی می شود و با قدرت نمایی در اجتماع های دینی تلاش می کند تا آبادانی اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد کند.

 

وی افزود: اینکه یک مسجد فقط در ماه های محرم باز باشد یک مصیبت برای آن جامعه است زیرا حیات اسلام به اجتماع نماز جماعت به ویژه نماز صبح است.

 

امام جمعه اردبیل اعلام کرد: هنگام طلوع آفتاب نعمات الهی و رزق مومنین نوشته می شود و باید جامعه را از این نعمت آگاه کنیم و همه اینها به مدد تبلیغ فضیلت نماز صبح می تواند انجام شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روز جهانی مسجد مساجد مسجد غدیر روز جهانی مساجد روزنامه اردبیل کانون های مساجد اجتماع مسلمانان روز جهانی مساجد نماز جماعت صبح اقامه نماز جماعت مساجد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه همدان به وقت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشن عبادت فرشتگان کوچک در گچساران 
  • نقش راهبردی اقتدار فرهنگی در حیات اجتماعی شیعیان بررسی می شود
  • نماز جمعه همدان به وقت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌ الاقصی ایرانی بود
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • تفال به حافظ جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ وصال او ز عمر جاودان به....
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است