Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@10:29:58 GMT

چند ایرانی به تب کنگو مبتلا شدند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۹۷۵

چند ایرانی به تب کنگو مبتلا شدند؟

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر فوت کردند.

به گزارش مشرق، علیرضا رفیعی پور  در نشست با کارکنان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 5 نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان به دلیل مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم با کنترل و ریشه کنی بیماری تب کریمه کنگو رعایت مسائل بهداشتی از جمله عدم استفاده از گوشت کشتارگاه‌های غیر مجاز بین راهی در اولویت داشته باشند.

رفیعی‌پور ابراز کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شامل تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و آبله سال 97  به نسبت مدت مشابه سال 96 بین 35 تا 75 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: افزایش آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در ایران

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سالانه  8 میلیون کیلوگرم انواع فرآورده دامی فاسد از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل از سطح بازار  استان‌های مختلف کشور جمع آوری و معدوم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار و 600 نفر ناظر بهداشتی و شرعی کار نحوه کشتار و توزیع فرآورده‌های دامی را انجام می‌دهند.

رفیعی پور تصریح کرد: 220 میلیون دلار ارز برای تامین اقلام مورد نیاز از جمله دارو و واکسن، نهاده های دامی، ریزمغذی ها، ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز دام و طیور ثبت سفارش و تامین شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان استخدامی و مدیریت برنامه و بودجه مجوز استخدام 3500 نفر در بدنه ادارات دامپزشکی استان‌ها با اولویت استان‌های کمتر برخوردار اخذ شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی تب کریمه کنگو پزشکی سلامت اخبار سلامتی بیماری واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مادر ترانه علیدوستی در پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی در مورد سلامتی فرزندش گفت: به تازگی آرام شده‌ام و می‌توانم به این سوال جواب بدهم، حال ترانه خوب نبوده، اما الان خوب است.

او ادامه داد: برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن]سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه‌ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند.

وی همچنین از مردم خواست که فعلا در خصوص سلامتی ترانه علیدوستی سوالی نپرسند.

مادر ترانه علیدوستی گفت: من هم بسیار نگران بودم، اما از نگرانی در آمده ام و به همین دلیل است که حال طرفداران و دوستانش را درک میکنم.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897946

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران