Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه کننده اجرایی فیلم بازیوو گفت: بلیت ۸ هزار تومانی کمکی به اقتصاد جشنواره نمی‌کند بلکه ورود رایگان به جشنواره برای تماشای فیلم می‌تواند حضور بیشتر بچه‌ها را در سینما بیشتر و پررنگ کند. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

میثم معراجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به استقبال ضعیف از سی و دومین جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان، اظهار داشت: شاید به خاطر اوضاع معیشتی کشور، برای تعدادی از مردم خرید بلیط سخت باشد، چه بسا بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان را برای دیدن فیلم کودک به سینما ببرند اما توان خرید 3 یا 4 بلیت 8 هزار تومانی را نداشته باشند به همین علت بهتر است بلیط فروشی در کار نباشد تا مردم بتوانند رایگان فیلم تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلیت 8 هزار تومانی کمکی به اقتصاد جشنواره نمی‌کند بلکه ورود رایگان به جشنواره می‌تواند حضور بیشتر بچه‌ها را در سینما بیشتر و پررنگ کند.

تهیه‌کننده اجرایی فیلم بازیوو با بیان اینکه تا کنون" فیلم بازیوو" سه سانس اکران شده است، گفت: خوشبختانه سالن‌ها پر شد و استقبال خوبی صورت گرفت و بچه‌های حاضر در سالن با خنده و دست زدن شادی خود را از دیدن فیلم نشان می‌دادند و هیچ کودکی سالن را قبل از اتمام فیلم ترک نکرد.

وی تصریح کرد: اگر در فیلمی بچه‌ها شادی کنند و بخندند، نشان از این دارد که فیلمساز خوب عمل کرده و توانسته مخاطب کودک خود را جذب کند و خوشبختانه در فیلم بازیوو این اتفاق افتاد و همچنین شاهد بازخوردهای خوبی از مردم بعد از اکران بودیم که با تشکر، رضایت خود را از فیلم ابراز کردند.

معراجی ادامه داد: دوست داشتم  ورودی بچه‌ها به سالن سینما بیشتر بود این در حالی است که بیشتر  ورودی بزرگسال داریم، اسم جشنواره، کودک و نوجوان است ولی آنچه می‌بینیم جوانان و بزرگسال هستند.

وی با اشاره به حضور بچه‌های خردسال، دبستانی و اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره، اظهار داشت: باید تمهیداتی صورت بگیرد که با توجه به سن مخاطب فیلم، کودکان به جشنواره آورده شوند تا در فضایی کودکانه و شاد از دیدن فیلم لذت ببرند.

تهیه‌کننده اجرایی فیلم بازیوو افزود: باید در تولید فیلم ایرانی کپی برداری درست و صحیح از محصولات خارجی انجام شود و به تفکر درست دست یابیم، 30 سال از ساخت یک مجموعه به نام لاک‌پشت‌های نینجا می‌گذرد، کارکترهایی خلق شده که 30 ساله و به صورت انیمیشین هستند، به دنبال آن سریال کوتاه و فیلم سینمایی ساخته می‌شود که باز هم برای بچه‌ها جذابیت دارد.

وی خاطرنشان کرد:  باید این مجموعه‌ها  را مرجع قرار بدهیم و بعد از اینکه  توانستیم به جایگاهی دست یابیم به عرضه فیلم بین‌المللی برسیم.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان| انتقاد از نگاه برخی سرمایه‌گذاران سینمایی؛ فیلم کودک نمونه‌ای از سینمای ورشکسته نیستجشنواره فیلم کودک و نوجوان|کارگردان «بنیامین»: برای ساخت پویانمایی امکانات کمی داشتیمجشنواره فیلم کودک و نوجوان| رسانه و بازی دو ابزار هویت‌بخش فرهنگی؛ وقتی کودکان کارآفرین می‌شوند

معراجی ادامه داد: 20 سال پیش آقایان کیارستمی و مجیدی فیلم‌هایی از ایران به خارج از کشور ارائه دادند ولی در 15 سال اخیر در این زمینه  چه کردیم، باید تولید خودمان را قوی کنیم بازار را به دست بیاوریم و بعد به فکر صادر کردن فرهنگ کودک ایرانی به خارج کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در تولید کاراکتر ضعف داریم، گفت: کلاه قرمزی یک کارکتر محبوب 25 ساله است و بعد از آن شخصیت جناب‌خان محبوب‌ترین شخصیت عروسکی برنامه بزرگسال است و برای بچه‌ها چیزی ساخته نشده است.

معراجی افزود: تفکری غلط برای ساخت فیلم سینمایی کودک وجود دارد و کمتر کسی حاضر می‌شود که با یک هزینه 3.5 میلیارد تومانی فیلم کودک بسازد و همه ترجیح می‌دهند فیلم در حوزه بزرگسال بسازند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود