Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:19:06 GMT

زمینه جذب پزشکان بیشتر در چرخه اعزام‌های حج فراهم شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۱۰۹۱

زمینه جذب پزشکان بیشتر در چرخه اعزام‌های حج فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و اعضای ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امروز در مکه با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو داشتند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، خدمتگزاری به زائران بیمار را فوق العاده ارزشمند دانست و تاکید کرد: کمک کردن به زائران بیمار و ناتوان نزد خداوند پاداش مضاعفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمار، نیاز خود را به پزشک می‌گوید و نجات دادن بیمار توفیق الهی است؛ پس قدر خدمتگزاری به زائر را بدانید و خدا را سپاسگزار باشید که چنین توفیقی و لطفی نصیبتان شده است.

وی در فعالیت های مرکز پزشکی را ضروری خواند و گفت: با نگاه به جلو حرکت و تلاش کنید تا همواره یک گام پیش و سرآمد باشید. استفاده از راهکارهای نو از جمله نرم افزارهای مناسب برای دسترسی سریع‌تر به پزشکان در مواقع ضروری که امسال به‌کار گرفته شد ، اقدام موفقی بود که نشان داد می توان از امکانات روز در ارائه خدمات بهتر به زائر حداکثر بهره را برد.

وی همچنین استفاده از کارشناسان با تجربه با هدف نگاه نقادانه به فعالیت های مرکز پزشکی را در شناخت آسیب ها و کاستی ها موثر دانست و گفت: با استفاده از نتیجه این بررسی‌ها می توان در روند فعالیت ها تحول ایجاد کرد. در بازدید از هتل ها، اکثر زائران از خدمات مرکز پزشکی رضایت داشتند،

سرپرست حجاج ایرانی از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست زمینه را برای جذب پزشکان بیشتر در چرخه اعزام‌های حج فراهم آورد تا تعداد بیشتری از پزشکان با خدماتی که این مجموع ارائه می دهد، آشنا شوند.

محمدتقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم در این دیدار ازفعالیت های مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه و بیمارستان زائران ایرانی در مکه گزارشی ارائه کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که خدمات ارائه شده نسبت به سال های قبل بهتر بوده است.

وی خرید داروی مورد نیازحج در زمان و با قیمت مناسب و انتقال آن به عربستان را از موفقیت های حج امسال دانست و تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شده کمبود دارو در مراکز درمانی و مطب ها برای خدمت رسانی به حجاج نداریم .

حلی ساز گفت: آسیب شناسی درخصوص فعالیت های مرکز پزشکی انجام می شود و برای هوشمند کردن فعالیت های این مرکز تهیه و استفاده از نرم افزارهای رایانه ای در اولویت قرار دارد .

وی افزود: امسال کادر مرکز پزشکی حج و زیارت متشکل از۵۵۷ نفر است که حدود ۴۴۰ نفر آنها پزشک هستند و تا پایان عملیات حج آمادگی دارند در مطب های مستقر در هتل‌ها ، درمانگاه‌های مدینه و مکه و بیمارستان مکه به زائران ایرانی خدمات ارائه دهند.

در این دیدار همچنین چند تن از حاضران نقطه نظرات خود را در خصوص فعالیت های مرکز پزشکی حج بیان کرده و در خصوص نحوه ارائه خدمات در مشاعر، بیمارستان مکه و استفاده از خدمات بیمارستانی کشور میزبان پیشنهاداتی مطرح کردند.

کد خبر 4699000

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت پلیس راهور نیروی انتظامی پیروز حناچی سازمان هواشناسی حج تمتع 98 سیدابراهیم رئیسی سید جواد حسینی مترو شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ های بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در شهر مشهد از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی به‌ روز هستند و بیش از ۹۸ درصد آزمایش‌ های تشخیصی در این شهر تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود.

  سعید اشکانی‌ فر امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: در شهرستان‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موضوعاتی همچون دسترسی راحت، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و توسعه خدمات این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.   وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۴ آزمایشگاه بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی فعال است که از این تعداد ۲۱۵ آزمایشگاه آن در مشهد و ۳۹ مورد دیگر در شهرستان‌ های تابعه این دانشگاه بوده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از این تعداد آزمایشگاه، ۵۲ آزمایشگاه، بیمارستانی شامل ۳۷ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان‌ ها، ۷۷ آزمایشگاه، درمانگاهی شامل ۷۲ مورد در مشهد و پنج مورد در شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، تایباد، چناران و قوچان و ۱۲۵ آزمایشگاه، خصوصی شامل ۱۰۶ مورد در مشهد و ۱۹ مورد در شهرستان‌ هاست.   اشکانی‌فر افزود: آزمایشگاه‌ های بیمارستان‌ ها به‌صورت شبانه‌ روزی خدمت‌ رسانی می کنند و خدمات بخش خصوصی هم در شیفت‌ های صبح و عصر ارائه می‌ شود.   وی ادامه داد: تنوع سبد آزمایشگاهی هم در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و با توجه به راه‌ اندازی شبکه آزمایشگاهی نگاه ویژه‌ تری به بحث مرجعیت علمی و عملی در حوزه علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هر آزمایشگاه فعال نیازمند منابع انسانی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی است گفت: هزینه‌ها در همه حوزه‌ ها سال به سال در حال افزایش است اما تعرفه‌ خدمات آزمایشگاهی متناسب با رشد قیمت‌ ها افزایش نیافته است.   اشکانی‌ فر افزود:باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بحث کیت‌ ها و دیگر تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی بیش از پیش استفاده شود، ضمن این که پیشنهاد استفاده از سامانه‌ های اپلیکیشنی را هم داریم.   وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پزشکی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌ یابد که این رقم در حوزه‌ های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی افزایش ۳۵ درصدی در بیشتر حوزه‌ ها از جمله حوزه علوم آزمایشگاهی دیده شده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازپرداخت‌ هزینه‌ های بیمه‌ ها از جمله‌ مشکلات حوزه آزمایشگاه ها بوده و است و هم اکنون بیش از ۶ ماه تاخیر در پرداخت ها وجود دارد.   اشکانی فر افزود:تغییر مدام و روزآمد تست‌ ها هم مشکل دیگر آزمایشگاه‌ هاست که از بیمه‌ها می‌ خواهیم از حوزه علوم آزمایشگاهی حمایت کنند و از پزشکان هم می‌ خواهیم از درخواست تست‌ هایی که ضروری نیست خودداری کنند اقدامی که نه تنها در تشخیص بیماری نقشی ندارد، بلکه هزینه زیادی هم به حوزه علوم آزمایشگاهی تحمیل می‌ کند.   وی با بیان این که بازدید از آزمایشگاه‌ ها به‌ صورت مستمر انجام می‌ شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۲ بازدید از آزمایشگاه ها صورت گرفته و به ۵۰ شکایت ثبت شده رسیدگی شده است و ۱۲۰ پرونده قضایی تشکیل شده و برای تعدادی هم حکم تعطیلی موقت صادر شده است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد